Světový šampionát cestovních vozů WTCC (World Touring Car Championship) se po roce vrací do Brna, kde se o tomto víkendu (15. a 16. června) jede 9. a 10. závod této ostře sledované sportovní série.
Tým Chevrolet má na Brno příjemné vzpomínky, protože díky skvělému výkonu Roba Huffa si z loňského závodu odvezl vítězství - tehdy v pořadí druhé od vstupu značky do WTCC. Od těch dob se leccos změnilo: Závodní vozy Lacetti WTCC prošly dalším vývojem, tým dále pracoval na strategii... a náročná příprava evidentně začíná nést ovoce!
Začátek sezony vyšel týmu Chevrolet na výbornou: Medailovou pozici z Valencie doplnilo začátkem května první a druhé místo ze Zandvoortu a jen o několik dnů později triumfoval Alain Menu na náročném okruhu Pau ve Francii, kde mj. zajel nejrychlejší kolo.
Brněnský okruh je pro svoji členitost mezi fanoušky WTCC jedním z nejpopulárnější, klade totiž vysoké nároky jak na piloty, tak na jejich vozy. Piloti Rob Huff, Alain Menu, Nicola Larini a celý tým Chevrolet si před startem v Brně věří: Zkušení technici naladili jejich vozy přesně podle profilu trati a také vzpomínky na loňský triumf jsou velkou motivací.
*** Rob Huff: "Pro mne je Brno hodně "srdeční" záležitostí, protože vloni jsem zde prožil moment, na který nikdy nezapomenu. Brněnská trať mi vyhovuje, mám rád okruhy s podobným charakterem - a letos zde budu startovat se stejným vozem, který mne vloni dovezl k vítězství. Od závodu v Pau mám ve svém závodním voze opět stejné šasí a musím konstatovat, že vůz je nyní mnohem stabilnější, než během prvním závodů letošní sezony. Měl jsem docela složitý start do letošní sezony, ale po dvou čtvrtých místech v Pau jsem cítil, že jsem se konečně chytil a těším se na Brno, kde ze sebe i vozu chci vydat opravdu maximum! "
Alain Menu: "Vítězství v Pau, už druhé v této sezoně, bylo velkou satisfakcí pro celý tým. Ale seriál závodů běží rychle a není čas na nějaké velké oslavy - každý druhý víkend jsme na jiném okruhu a je nutné se pečlivě připravovat! Teď nás čeká Brno, okruh, kde jsme vloni skvěle zabodovali - a já věřím, že i letos naše fanoušky nezklameme!"
Nicola Larini: "V průběžném pořadí jezdů v seriálu WTCC jsem v současné době na páté pozici a věřím, že z Brna si přivezu další body, které mne posunou výše. Brno je okruh, který mám osobně velmi rád a vyhovuje i našim závodním vozům Lacetti WTCC. Díky pečlivému odladění vozů během minulých měsíců si myslím, že můžeme být ještě rychlejší než vloni. Já osobně jsem rád, že na startu v Brně mne nebude tížit taková povinná dodatečná zátěž jako v Pau (45 kg) - to mi samozřejmě při závodě pomůže."
Eric Neve: "S postupující sezonou se stává stále důležitějším momentem dodatečná zátěž pro nejlepší vozy - ale to se týká nás i konkurence. Správná taktika je tedy stejně důležitá, jako dobře naladěný vůz. Brno je pro nás všechny velmi příjemnou zastávkou - a to nejenom pro loňské "zlaté" vzpomínky, ale i díky tradičně mimořádně vřelé atmosféře, kterou zdejší fanoušci vytvářejí. Návraty do Brna jsou vždy milé a já věřím, že i tentokrát zažijeme neobyčejný víkend."
POŘADÍ JEZDCŮ PO 8 ZÁVODECH ZE 22 1. A. Priaulx (BMW) 42 bodů 2. A. Farfus (BMW) 40 3. J. Müller (BMW) 31 4. Y. Muller (SEAT) 28 5. N. Larini (Chevrolet) 25 ... 6. A. Menu (Chevrolet) 21 ... 11. R. Huff (Chevrolet) 14
POŘADÍ ZNAČEK PO 8 ZÁVODECH ZE 22 1. BMW 106 bodů 2. SEAT 86 3. Chevrolet 71 4. Alfa Romeo 39 Chevrolet
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.