Světový šampionát cestovních vozů WTCC (World Touring Car Championship) se po roce vrací do Brna, kde se o tomto víkendu (15. a 16. června) jede 9. a 10. závod této ostře sledované sportovní série.
Tým Chevrolet má na Brno příjemné vzpomínky, protože díky skvělému výkonu Roba Huffa si z loňského závodu odvezl vítězství - tehdy v pořadí druhé od vstupu značky do WTCC. Od těch dob se leccos změnilo: Závodní vozy Lacetti WTCC prošly dalším vývojem, tým dále pracoval na strategii... a náročná příprava evidentně začíná nést ovoce!
Začátek sezony vyšel týmu Chevrolet na výbornou: Medailovou pozici z Valencie doplnilo začátkem května první a druhé místo ze Zandvoortu a jen o několik dnů později triumfoval Alain Menu na náročném okruhu Pau ve Francii, kde mj. zajel nejrychlejší kolo.
Brněnský okruh je pro svoji členitost mezi fanoušky WTCC jedním z nejpopulárnější, klade totiž vysoké nároky jak na piloty, tak na jejich vozy. Piloti Rob Huff, Alain Menu, Nicola Larini a celý tým Chevrolet si před startem v Brně věří: Zkušení technici naladili jejich vozy přesně podle profilu trati a také vzpomínky na loňský triumf jsou velkou motivací.
*** Rob Huff: "Pro mne je Brno hodně "srdeční" záležitostí, protože vloni jsem zde prožil moment, na který nikdy nezapomenu. Brněnská trať mi vyhovuje, mám rád okruhy s podobným charakterem - a letos zde budu startovat se stejným vozem, který mne vloni dovezl k vítězství. Od závodu v Pau mám ve svém závodním voze opět stejné šasí a musím konstatovat, že vůz je nyní mnohem stabilnější, než během prvním závodů letošní sezony. Měl jsem docela složitý start do letošní sezony, ale po dvou čtvrtých místech v Pau jsem cítil, že jsem se konečně chytil a těším se na Brno, kde ze sebe i vozu chci vydat opravdu maximum! "
Alain Menu: "Vítězství v Pau, už druhé v této sezoně, bylo velkou satisfakcí pro celý tým. Ale seriál závodů běží rychle a není čas na nějaké velké oslavy - každý druhý víkend jsme na jiném okruhu a je nutné se pečlivě připravovat! Teď nás čeká Brno, okruh, kde jsme vloni skvěle zabodovali - a já věřím, že i letos naše fanoušky nezklameme!"
Nicola Larini: "V průběžném pořadí jezdů v seriálu WTCC jsem v současné době na páté pozici a věřím, že z Brna si přivezu další body, které mne posunou výše. Brno je okruh, který mám osobně velmi rád a vyhovuje i našim závodním vozům Lacetti WTCC. Díky pečlivému odladění vozů během minulých měsíců si myslím, že můžeme být ještě rychlejší než vloni. Já osobně jsem rád, že na startu v Brně mne nebude tížit taková povinná dodatečná zátěž jako v Pau (45 kg) - to mi samozřejmě při závodě pomůže."
Eric Neve: "S postupující sezonou se stává stále důležitějším momentem dodatečná zátěž pro nejlepší vozy - ale to se týká nás i konkurence. Správná taktika je tedy stejně důležitá, jako dobře naladěný vůz. Brno je pro nás všechny velmi příjemnou zastávkou - a to nejenom pro loňské "zlaté" vzpomínky, ale i díky tradičně mimořádně vřelé atmosféře, kterou zdejší fanoušci vytvářejí. Návraty do Brna jsou vždy milé a já věřím, že i tentokrát zažijeme neobyčejný víkend."
POŘADÍ JEZDCŮ PO 8 ZÁVODECH ZE 22 1. A. Priaulx (BMW) 42 bodů 2. A. Farfus (BMW) 40 3. J. Müller (BMW) 31 4. Y. Muller (SEAT) 28 5. N. Larini (Chevrolet) 25 ... 6. A. Menu (Chevrolet) 21 ... 11. R. Huff (Chevrolet) 14
POŘADÍ ZNAČEK PO 8 ZÁVODECH ZE 22 1. BMW 106 bodů 2. SEAT 86 3. Chevrolet 71 4. Alfa Romeo 39 Chevrolet
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?