Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že celosvětový celkový prodej vozů Toyota s hybridním pohonem dosáhl mety 1 milionu kusů. Ke dni 31.5.20071 bylo zaznamenáno přibližně 1 047 000 prodaných vozů tohoto typu.
Model Prius – celosvětově první sériově vyráběný vůz s hybridním pohonem – uvedla Toyota na japonský trh v roce 1997 a v roce 2000 jej začala nabízet v Severní Americe, Evropě a na dalších trzích.
V roce 2003 byla uvedena druhá generace modelu Prius vybavená pohonem Toyota Hybrid System II, kde se účinně kombinují aspekty ochrany životního prostředí s nároky na vyšší výkon tohoto pohonu. Svoji nabídku hybridních systémů Toyota postupně rozšířila i na vozy MPV, SUV, sedany s pohonem zadních kol a další vozy. Vozy s hybridním pohonem se dobře prodávají v Japonsku a více než 40 dalších zemí a regionů celého světa, zvláště pak v Severní Americe.
Zahraniční výrobu vozů s hybridním pohonem Toyota zahájila v roce 2005 v čínském Changchunu a o rok později v Kentucky ve Spojených státech.
Toyota vypočítala, že vozy s hybridním pohonem2 se od roku 1997 do 30.4.2007 celosvětově podílely na snížení emisí plynu CO2, považovaného za příčinu globálního oteplování, přibližně o 3,5 mil. tun v porovnání se stejnou třídou vozů se spalovacím motorem podobné velikosti a výkonu3.
Toyota vnímá otázky životního prostředí jako klíčovou prioritu a stabilně vyvíjí při popularizaci systému hybridního pohonu značné úsilí. Bude aktivně pokračovat ve hledání dalších cest využití tohoto flexibilního systému a doufá ve zdvojnásobení své modelové řady hybridních vozů, s plánem dosáhnout ročního prodeje 1 milionu kusů již počátkem dekády po roce 2010. Toyota
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.