Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že celosvětový celkový prodej vozů Toyota s hybridním pohonem dosáhl mety 1 milionu kusů. Ke dni 31.5.20071 bylo zaznamenáno přibližně 1 047 000 prodaných vozů tohoto typu.
Model Prius – celosvětově první sériově vyráběný vůz s hybridním pohonem – uvedla Toyota na japonský trh v roce 1997 a v roce 2000 jej začala nabízet v Severní Americe, Evropě a na dalších trzích.
V roce 2003 byla uvedena druhá generace modelu Prius vybavená pohonem Toyota Hybrid System II, kde se účinně kombinují aspekty ochrany životního prostředí s nároky na vyšší výkon tohoto pohonu. Svoji nabídku hybridních systémů Toyota postupně rozšířila i na vozy MPV, SUV, sedany s pohonem zadních kol a další vozy. Vozy s hybridním pohonem se dobře prodávají v Japonsku a více než 40 dalších zemí a regionů celého světa, zvláště pak v Severní Americe.
Zahraniční výrobu vozů s hybridním pohonem Toyota zahájila v roce 2005 v čínském Changchunu a o rok později v Kentucky ve Spojených státech.
Toyota vypočítala, že vozy s hybridním pohonem2 se od roku 1997 do 30.4.2007 celosvětově podílely na snížení emisí plynu CO2, považovaného za příčinu globálního oteplování, přibližně o 3,5 mil. tun v porovnání se stejnou třídou vozů se spalovacím motorem podobné velikosti a výkonu3.
Toyota vnímá otázky životního prostředí jako klíčovou prioritu a stabilně vyvíjí při popularizaci systému hybridního pohonu značné úsilí. Bude aktivně pokračovat ve hledání dalších cest využití tohoto flexibilního systému a doufá ve zdvojnásobení své modelové řady hybridních vozů, s plánem dosáhnout ročního prodeje 1 milionu kusů již počátkem dekády po roce 2010. Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.