Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že celosvětový celkový prodej vozů Toyota s hybridním pohonem dosáhl mety 1 milionu kusů. Ke dni 31.5.20071 bylo zaznamenáno přibližně 1 047 000 prodaných vozů tohoto typu.
Model Prius – celosvětově první sériově vyráběný vůz s hybridním pohonem – uvedla Toyota na japonský trh v roce 1997 a v roce 2000 jej začala nabízet v Severní Americe, Evropě a na dalších trzích.
V roce 2003 byla uvedena druhá generace modelu Prius vybavená pohonem Toyota Hybrid System II, kde se účinně kombinují aspekty ochrany životního prostředí s nároky na vyšší výkon tohoto pohonu. Svoji nabídku hybridních systémů Toyota postupně rozšířila i na vozy MPV, SUV, sedany s pohonem zadních kol a další vozy. Vozy s hybridním pohonem se dobře prodávají v Japonsku a více než 40 dalších zemí a regionů celého světa, zvláště pak v Severní Americe.
Zahraniční výrobu vozů s hybridním pohonem Toyota zahájila v roce 2005 v čínském Changchunu a o rok později v Kentucky ve Spojených státech.
Toyota vypočítala, že vozy s hybridním pohonem2 se od roku 1997 do 30.4.2007 celosvětově podílely na snížení emisí plynu CO2, považovaného za příčinu globálního oteplování, přibližně o 3,5 mil. tun v porovnání se stejnou třídou vozů se spalovacím motorem podobné velikosti a výkonu3.
Toyota vnímá otázky životního prostředí jako klíčovou prioritu a stabilně vyvíjí při popularizaci systému hybridního pohonu značné úsilí. Bude aktivně pokračovat ve hledání dalších cest využití tohoto flexibilního systému a doufá ve zdvojnásobení své modelové řady hybridních vozů, s plánem dosáhnout ročního prodeje 1 milionu kusů již počátkem dekády po roce 2010. Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.