V prvních pěti měsících roku 2007 pokračovala Škoda Auto v rekordním celosvětovém prodeji, když svým zákazníkům prodala 254.680 vozů. Oproti srovnatelnému období uplynulého roku to představuje nárůst o 13,8 %.
- Od ledna do května 2007 se celosvětový odbyt zvýšil o 13,8 % na 254.680 vozů - Vysoké nárůsty ve východní Evropě (+ 49,4 %) - V květnu 2007 bylo dosaženo druhého nejlepšího prodejního výsledku v historii firmy
Největší nárůst byl zaznamenán v zemích východní Evropy, kde v prvních pěti měsících roku 2007 zákazníci koupili 37.406 vozů, tedy o 49,4 % více než ve stejném období minulého roku. V květnu 2007 bylo celosvětově expedováno celkem 53.077 vozů, tzn. o 9,2 % více než v květnu 2006. Tím dosáhla Škoda v květnu 2007 druhého nejlepšího prodejního výsledku v historii firmy. Nejprodávanější modelovou řadou je Škoda Octavia, včetně Octavia Tour. Do celého světa bylo dodáno 119.259 vozů (+ 7,2 %). Pro Fabii, která je ve verzi hatchback od března 2007 k dispozici i ve druhé generaci, se rozhodlo 99.047 zákazníků. Modelu Roomster bylo prodáno 27.093 vozů, modelové řady Superb 9.281.
V západní Evropě se v prvních pěti měsících prodalo 142.821 vozů, což oproti předchozímu roku představuje navýšení o 13,4%. V Německu bylo zaregistrováno 50.675 vozů, tedy o 7,5 % více než ve stejném období předchozího roku. Navzdory klesajícímu trendu na německém automobilovém trhu (- 9,6 % procent) v prvních pěti měsících roku se zvýšil tržní podíl značky Škoda Auto na 4,0%. Vynikajících odbytových výsledků dosáhla Škoda Auto v prvních pěti měsících mimo jiné i ve Velké Británii, kde se pro vůz značky Škoda rozhodlo 17.092 zákazníků (+ 5,0 %), ve Španělsku (12.187 vozů, tzn. +13,2 %), v Itálii (8.375 vozů, tzn. + 15,1 %) nebo v Belgii (7.529 vozů, tzn. + 26,9 %).
Ve střední Evropě zvýšila Škoda Auto svůj odbyt oproti srovnatelnému období uplynulého roku o 3,1 %. Zejména na polském trhu tato tradiční značka v prvních pěti měsících podstatně přidala. 14.326 prodaných vozů znamená zvýšení o 25,7 %. Podíl na trhu zde činí 11,7%.
Nejsilnějšími trhy ve východní Evropě byly v prvních pěti měsících Rusko s 10.736 vozy (+ 134,4 %), Rumunsko s 9.895 vozy (+34,6 %) a Ukrajina s 8.695 vozy (+25,1 %). Pozitivní tendence potvrdily rostoucí zájem zákazníků o vozy značky Škoda ve všech zemích tohoto regionu.
Pro rok 2007 plánuje Škoda Auto zvýšení celosvětového odbytu na více než 600.000 vozů. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.