V prvních pěti měsících roku 2007 pokračovala Škoda Auto v rekordním celosvětovém prodeji, když svým zákazníkům prodala 254.680 vozů. Oproti srovnatelnému období uplynulého roku to představuje nárůst o 13,8 %.
- Od ledna do května 2007 se celosvětový odbyt zvýšil o 13,8 % na 254.680 vozů - Vysoké nárůsty ve východní Evropě (+ 49,4 %) - V květnu 2007 bylo dosaženo druhého nejlepšího prodejního výsledku v historii firmy
Největší nárůst byl zaznamenán v zemích východní Evropy, kde v prvních pěti měsících roku 2007 zákazníci koupili 37.406 vozů, tedy o 49,4 % více než ve stejném období minulého roku. V květnu 2007 bylo celosvětově expedováno celkem 53.077 vozů, tzn. o 9,2 % více než v květnu 2006. Tím dosáhla Škoda v květnu 2007 druhého nejlepšího prodejního výsledku v historii firmy. Nejprodávanější modelovou řadou je Škoda Octavia, včetně Octavia Tour. Do celého světa bylo dodáno 119.259 vozů (+ 7,2 %). Pro Fabii, která je ve verzi hatchback od března 2007 k dispozici i ve druhé generaci, se rozhodlo 99.047 zákazníků. Modelu Roomster bylo prodáno 27.093 vozů, modelové řady Superb 9.281.
V západní Evropě se v prvních pěti měsících prodalo 142.821 vozů, což oproti předchozímu roku představuje navýšení o 13,4%. V Německu bylo zaregistrováno 50.675 vozů, tedy o 7,5 % více než ve stejném období předchozího roku. Navzdory klesajícímu trendu na německém automobilovém trhu (- 9,6 % procent) v prvních pěti měsících roku se zvýšil tržní podíl značky Škoda Auto na 4,0%. Vynikajících odbytových výsledků dosáhla Škoda Auto v prvních pěti měsících mimo jiné i ve Velké Británii, kde se pro vůz značky Škoda rozhodlo 17.092 zákazníků (+ 5,0 %), ve Španělsku (12.187 vozů, tzn. +13,2 %), v Itálii (8.375 vozů, tzn. + 15,1 %) nebo v Belgii (7.529 vozů, tzn. + 26,9 %).
Ve střední Evropě zvýšila Škoda Auto svůj odbyt oproti srovnatelnému období uplynulého roku o 3,1 %. Zejména na polském trhu tato tradiční značka v prvních pěti měsících podstatně přidala. 14.326 prodaných vozů znamená zvýšení o 25,7 %. Podíl na trhu zde činí 11,7%.
Nejsilnějšími trhy ve východní Evropě byly v prvních pěti měsících Rusko s 10.736 vozy (+ 134,4 %), Rumunsko s 9.895 vozy (+34,6 %) a Ukrajina s 8.695 vozy (+25,1 %). Pozitivní tendence potvrdily rostoucí zájem zákazníků o vozy značky Škoda ve všech zemích tohoto regionu.
Pro rok 2007 plánuje Škoda Auto zvýšení celosvětového odbytu na více než 600.000 vozů. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.