Škoda Auto zvyšuje svůj celosvětový odbyt

Jan Fiala, 8. června 2007, 17:45 Google+

V prvních pěti měsících roku 2007 pokračovala Škoda Auto v rekordním celosvětovém prodeji, když svým zákazníkům prodala 254.680 vozů. Oproti srovnatelnému období uplynulého roku to představuje nárůst o 13,8 %.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
371

| foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

- Od ledna do května 2007 se celosvětový odbyt zvýšil o 13,8 % na  254.680 vozů
- Vysoké nárůsty ve východní Evropě (+ 49,4 %)
- V květnu 2007 bylo dosaženo druhého nejlepšího prodejního výsledku v historii firmy

Největší nárůst byl zaznamenán v zemích východní Evropy, kde v prvních pěti měsících roku 2007 zákazníci koupili 37.406 vozů, tedy o 49,4 % více než ve stejném období minulého roku. V květnu 2007 bylo celosvětově expedováno celkem 53.077 vozů, tzn. o 9,2 % více než v květnu 2006. Tím dosáhla Škoda v květnu 2007 druhého nejlepšího prodejního výsledku v historii firmy.

Nejprodávanější modelovou řadou je Škoda Octavia, včetně Octavia Tour. Do celého světa bylo dodáno 119.259 vozů (+ 7,2 %). Pro Fabii, která je ve verzi hatchback od března 2007 k dispozici i ve druhé generaci, se rozhodlo 99.047 zákazníků. Modelu Roomster bylo prodáno 27.093 vozů, modelové řady Superb 9.281.

V západní Evropě se v prvních pěti měsících prodalo 142.821 vozů, což oproti předchozímu roku představuje navýšení o 13,4%. V Německu bylo zaregistrováno 50.675 vozů, tedy o 7,5 % více než ve stejném období předchozího roku. Navzdory klesajícímu trendu na německém automobilovém trhu (- 9,6 % procent) v prvních pěti měsících roku se zvýšil tržní podíl značky Škoda Auto na 4,0%. Vynikajících odbytových výsledků dosáhla Škoda Auto v prvních pěti měsících mimo jiné i ve Velké Británii, kde se pro vůz značky Škoda rozhodlo 17.092 zákazníků (+ 5,0 %), ve Španělsku (12.187 vozů, tzn. +13,2 %), v  Itálii (8.375 vozů, tzn. + 15,1 %) nebo v Belgii (7.529 vozů, tzn. + 26,9 %).

Ve střední Evropě zvýšila Škoda Auto svůj odbyt oproti srovnatelnému období uplynulého roku o 3,1 %. Zejména na polském trhu tato tradiční značka v prvních pěti měsících podstatně přidala. 14.326 prodaných vozů znamená zvýšení o 25,7 %. Podíl na trhu zde činí 11,7%.

Nejsilnějšími trhy ve východní Evropě byly v prvních pěti měsících Rusko s 10.736 vozy (+ 134,4 %), Rumunsko s 9.895 vozy (+34,6 %) a Ukrajina s 8.695 vozy (+25,1 %). Pozitivní tendence potvrdily rostoucí zájem zákazníků o vozy značky Škoda ve všech zemích tohoto regionu.

Pro rok 2007 plánuje Škoda Auto zvýšení celosvětového odbytu na více než 600.000 vozů.

Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Auto zvyšuje svůj celosvětový odbyt

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

3 MPS Extreme

Koncept s pohonem na směs HCNG

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud