Na brněnském autosalonu představí Škoda Auto kompletní modelovou paletu – vozy Fabia, Roomster, Octavia a Superb v modernizovaném provedení nového modelového roku 2008 a také letošní novinky - novou Fabii, model Roomster Scout a vůz Octavia Scout s pohonem všech kol.
Nejvýznamnější letošní novinkou je nová Fabia, která byla poprvé představená na Autosalonu v Ženevě. Nástupce této doposud nejúspěšnější modelové řady v historii automobilky Škoda se vyznačuje ještě větší nabídkou vnitřního prostoru jak pro cestující, tak i pro jejich zavazadla a novým svěžím designem, jenž má ambice výrazněji oslovit také mladou generaci a ženy-řidičky.
„Nová Fabia již byla úspěšně zavedena na domácí trh a od oficiálního zahájení prodeje - 30. března se pro ni do dnešního dne rozhodlo již více než 2.500 českých zákazníků. Kromě ní se v Brně přestaví například nedávno uvedený model Roomster Scout s tzv. hybridními pátými dveřmi, vyrobenými kombinací plastických a kovových materiálů.“ poznamenal Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto.
Prezentaci společnosti Škoda Auto s více než dvaceti vystavenými vozy naleznete na brněnském autosalonu v hale F. Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.