Velkolepou slavnostní prezentací byl včera (6. 6.) v Šanghaji zahájen prodej vozů Škoda vyrobených v Číně. Své nové modely Škoda Octavia si již převzali první zákazníci.
Škoda Auto vstupuje na druhý největší automobilový trh světa v době, kdy prodeje nových vozů stále rostou dvojciferným tempem. Za loňský rok se v Číně prodalo více než čtyři miliony nových aut, odhady na letošní rok zní 4,9 mil. Od dvacátého dubna, kdy obchodníci Škoda začali v Číně přijímat objednávky na novou octavii vyrobenou v Šanghaji, již projevilo vážný zájem více než 10 000 budoucích zákazníků značky Škoda.
Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing, při slavnosti v Šanghaji prohlásil: „Čína se stala jedním z klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje velmi významnou roli v budoucím rozvoji naší značky. Zahájení prodeje modelu Octavia je začátkem nové éry značky Škoda. Octavia získala v Evropě mnoho ocenění, nabízí špičkovou kvalitu a vyznačuje se nadčasovou elegancí a atraktivním vzhledem. Vůz byl vyvinut pomocí nejmodernějších technologií tak, aby splnil nároky současných zákazníků a přitom byl šetrný k životnímu prostředí. Jsem přesvědčen, že tento automobil překoná očekávání našich čínských zákazníků a bude pokračovat v úspěších, které zaznamenal v Evropě. Kromě toho jsme v Číně vybudovali exkluzivní prodejní a servisní síť, abychom byli blízko našim zákazníkům a zaručili špičkovou kvalitu našich služeb i v této části světa.“
Vozy Škoda jsou vyráběny v závodě Shanghai Volkswagen (SVW) na základě licenční smlouvy, kterou Škoda Auto se svými partnery uzavřela v dubnu 2005. Ve spolupráci s SVW vznikla také zcela nová exkluzivní prodejní síť značky Škoda v Číně, která dnes zahrnuje více než 50 showroomů v klíčových oblastech nejlidnatější země světa.
Jako první uvádí značka Škoda na čínský trh model Octavia druhé generace, přizpůsobený zejména po designové stránce požadavkům čínských zákazníků. V dalších letech se počítá také s výrobou dalších modelů Škoda. Po jejich zavedení by měla roční produkce dosáhnout 100 000 vozů Škoda ročně.
Projekt licenční výroby v Číně je součástí strategie růstu společnosti Škoda Auto. Další montáže vozů Škoda fungují na Ukrajině, v Kazachstánu, Indii, Bosně a Hercegovině, v přípravě je zahájení montáže v Rusku. Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.