Velkolepou slavnostní prezentací byl včera (6. 6.) v Šanghaji zahájen prodej vozů Škoda vyrobených v Číně. Své nové modely Škoda Octavia si již převzali první zákazníci.
Škoda Auto vstupuje na druhý největší automobilový trh světa v době, kdy prodeje nových vozů stále rostou dvojciferným tempem. Za loňský rok se v Číně prodalo více než čtyři miliony nových aut, odhady na letošní rok zní 4,9 mil. Od dvacátého dubna, kdy obchodníci Škoda začali v Číně přijímat objednávky na novou octavii vyrobenou v Šanghaji, již projevilo vážný zájem více než 10 000 budoucích zákazníků značky Škoda.
Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing, při slavnosti v Šanghaji prohlásil: „Čína se stala jedním z klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje velmi významnou roli v budoucím rozvoji naší značky. Zahájení prodeje modelu Octavia je začátkem nové éry značky Škoda. Octavia získala v Evropě mnoho ocenění, nabízí špičkovou kvalitu a vyznačuje se nadčasovou elegancí a atraktivním vzhledem. Vůz byl vyvinut pomocí nejmodernějších technologií tak, aby splnil nároky současných zákazníků a přitom byl šetrný k životnímu prostředí. Jsem přesvědčen, že tento automobil překoná očekávání našich čínských zákazníků a bude pokračovat v úspěších, které zaznamenal v Evropě. Kromě toho jsme v Číně vybudovali exkluzivní prodejní a servisní síť, abychom byli blízko našim zákazníkům a zaručili špičkovou kvalitu našich služeb i v této části světa.“
Vozy Škoda jsou vyráběny v závodě Shanghai Volkswagen (SVW) na základě licenční smlouvy, kterou Škoda Auto se svými partnery uzavřela v dubnu 2005. Ve spolupráci s SVW vznikla také zcela nová exkluzivní prodejní síť značky Škoda v Číně, která dnes zahrnuje více než 50 showroomů v klíčových oblastech nejlidnatější země světa.
Jako první uvádí značka Škoda na čínský trh model Octavia druhé generace, přizpůsobený zejména po designové stránce požadavkům čínských zákazníků. V dalších letech se počítá také s výrobou dalších modelů Škoda. Po jejich zavedení by měla roční produkce dosáhnout 100 000 vozů Škoda ročně.
Projekt licenční výroby v Číně je součástí strategie růstu společnosti Škoda Auto. Další montáže vozů Škoda fungují na Ukrajině, v Kazachstánu, Indii, Bosně a Hercegovině, v přípravě je zahájení montáže v Rusku. Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.