Na český trh připlouvá inovovaná vlajková loď automobilky Volkswagen – model Phaeton. K objednání bude tato novinka v prodejní síti značky Volkswagen od druhé poloviny června.
Cena nového Phaetonu startuje na 1 999 000 Kč za verzi s motorem V6 3,0 TDI 4Motion.
Hlavní novinkou příchozího Phaetonu je nový agregát V6 TDI s výkonem 171 kW/233 k, který je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a jedním z prvních na světě, které odpovídají podmínkám připravované normy Euro-5, jenž vejde v platnost od roku 2009. Zásadním požadavkem ve srovnání se standardem Euro-4 je snížení emisí pevných částic o 80 %. Nový Phaeton V6 TDI plní tyto požadavky díky novému motoru s přímým vstřikováním nafty common rail o výkonu 171 kW (233 k).
V porovnání s nyní již "odstupujícím" motorem V6 TDI získal nový agregát 8 koní na výkonu, ale se spotřebou 9,6 litrů na 100 km rozhodně ne na úkor zvýšení spotřeby paliva. Hodnota obsahu emisí CO2 259 g/km je na vůz luxusní třídy také neobyčejně nízká. Rovněž jízdní výkony sériové verze Phaetonu V6 TDI s pohonem všech čtyř kol dosahující nyní rychlosti 236 km/h se zdokonalily. Alternativou agregátu TDI u nové verze Phaetonu jsou tři zážehové motory (V6, V8 a W12), nabízející výkony v rozmezí od 177 kW (241 k) do 331 kW (450 k).
Technická zdokonalení implementovaná v novém modelu Phaeton sestávají kromě motoru V6 TDI i z dalších nových systémů.
Jedním z nich je systém Front Assist integrovaný v systému ACC (Active Cruise Control), který předchází čelním nárazům a k tomu využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost Phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrzdění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze, když řidič sešlápne pedál. Díky systému Front Assist se tak dosahuje zkrácení brzdné dráhy.
Dalším novým bezpečnostním systémem je asistent při změně jízdního pruhu (Side Assist). Tento systém monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích (po jednom snímači pro směry nalevo a napravo od vozidla) a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Dosah snímačů je 50 metrů směrem dozadu a 3,6 metru do stran.
Kromě toho dostal Phaeton výkonnější DVD navigaci s množstvím nových funkcí, rovněž modifikovaný infotainment systém a nový hlasem ovládaný Bluetooth telefon s přídavným Bluetooth sluchátkem s ovládáním.
Technické inovace Phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED. Volkswagen
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.