Inovovaný Volkswagen Phaeton přichází

Martin Hájek, 5. června 2007, 13:17 Google+

Na český trh připlouvá inovovaná vlajková loď automobilky Volkswagen – model Phaeton. K objednání bude tato novinka v prodejní síti značky Volkswagen od druhé poloviny června.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Phaeton

Phaeton | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Cena nového Phaetonu startuje na 1 999 000 Kč za verzi s motorem V6 3,0 TDI 4Motion.

Hlavní novinkou příchozího Phaetonu je nový agregát V6 TDI s výkonem 171 kW/233 k, který je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a jedním z prvních na světě, které odpovídají podmínkám  připravované normy Euro-5, jenž vejde v platnost od roku 2009. Zásadním požadavkem ve srovnání se standardem Euro-4 je snížení emisí pevných částic o 80 %. Nový Phaeton V6 TDI plní tyto požadavky díky novému motoru s přímým vstřikováním nafty common rail o výkonu 171 kW (233 k).

V porovnání s nyní již "odstupujícím" motorem V6 TDI získal nový agregát 8 koní na výkonu, ale se spotřebou 9,6 litrů na 100 km rozhodně ne na úkor zvýšení spotřeby paliva. Hodnota obsahu emisí CO2 259 g/km je na vůz luxusní třídy také neobyčejně nízká. Rovněž jízdní výkony sériové verze Phaetonu V6 TDI s pohonem všech čtyř kol dosahující nyní rychlosti 236 km/h se zdokonalily. Alternativou agregátu TDI u nové verze Phaetonu jsou tři zážehové motory (V6, V8 a W12), nabízející výkony v rozmezí od 177 kW (241 k) do 331 kW (450 k).

Technická zdokonalení implementovaná v novém modelu Phaeton sestávají kromě motoru V6 TDI i z dalších nových systémů.

Jedním z nich je systém Front Assist integrovaný v systému ACC (Active Cruise Control), který předchází čelním nárazům a k tomu využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost Phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrzdění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze, když řidič sešlápne pedál. Díky systému Front Assist se tak dosahuje zkrácení brzdné dráhy.

Dalším novým bezpečnostním systémem je asistent při změně jízdního pruhu (Side Assist). Tento systém monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích (po jednom snímači pro směry nalevo a napravo od vozidla) a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Dosah snímačů je 50 metrů směrem dozadu a 3,6 metru do stran.

Kromě toho dostal Phaeton výkonnější DVD navigaci s množstvím nových funkcí, rovněž modifikovaný infotainment systém a nový hlasem ovládaný Bluetooth telefon s přídavným Bluetooth sluchátkem s ovládáním.

Technické inovace Phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED.

Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: Inovovaný Volkswagen Phaeton přichází

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Laguna

Nová Laguna - bližší představení

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud