Chevrolet Sequel, jako první automobil poháněný vodíkovými palivovými články ujel 300 mil bez čerpání paliva.
Chevrolet Sequel, technologicky patrně nejpokrokovější automobil světa, se navždy zapsal do automobilové historie – stal se totiž prvním elektromobilem, který elektrickou energii vyrábí ve vodíkových palivových článcích, jenž dokázal ujet 300 mil (asi 480 km) na jedno naplnění vodíkové nádrže. Rekordní jízda probíhala na běžných silnicích, pokrokovost Chevroletu Sequel spočívá v tom, že tento vůz neprodukuje žádné škodlivé emise.
„Touto jízdou docílil General Motors dalšího důležitého mezníku na cestě ke komerčnímu využívání automobilů s palivovými články – Sequel totiž dokázal ujet takovou vzdálenost, jakou naši zákazníci považují za odpovídající pro běžné využívání automobilu,“ říká Larry Burns, viceprezident GM odpovědný za výzkum, vývoj a strategické plánovaní. „Při našem testu jsme navíc nevyprodukovali žádné škodlivé emise, protože automobil s vodíkovými palivovými články vypouští jen neškodné vodné páry. A navíc vodík, použitý pro pohon modelu Sequel, byl vyrobený za pomoci energie hydroelektrárny u Niagarských vodopádů, což je čistý a obnovitelný zdroj. To tedy znamená to, že celý proces – od výroby vodíku až po jeho použití jako pohonné látky – se skutečně obešel bez produkce CO2.“
Sequel se veřejnosti představil v roce 2005 na Mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu. První pojízdné prototypy vyjely vloni na podzim. Sequel je prvním vozidlem na světě, které úspěšně integruje pohonný systém s vodíkovými palivovými články a široké spektrum pokrokových technologií, jako je např. elektrické ovládání řízení a brzd („drive by wire“), kdy odpadá tradiční mechanická vazba mezi ovládacím a výkonným prvkem. Trakční elektromotory se ukrývají v nábojích kol, do podlahy jsou integrovaní lithium-ionové baterie, vůz má lehkou hliníkovou konstrukci. Pohonnou látkou je čistý vodík, motor emituje jen vodní páry. Nyní se Sequel stal prvním automobilem s palivovými články, který má akční rádius dostatečný pro jeho využívání v reálném životě.
„General Motors potvrdil, že díky pokrokovým technologiím je možné, aby automobil přestal být trnem v oku ekologů a že je možné snížit i naši závislost na ropě,“ říká Larry Burns. „Chevrolet Sequel jasně dokládá, že naše vize budoucnosti automobilů jsou reálné a obhajitelné.“
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.