Volkswagen uvádí na český trh ekologicky šetrný model Touran EcoFuel. Zákazníci jej mohou již nyní objednávat a jeho cena je stanovena od 756 800 Kč vč. DPH.
· Pohon na zemní plyn s polovičními náklady · Emise NOx nižší o 80 %, emise CO2 o 23 % · Díky nádržím pod podlahou nákladového prostoru zůstává zachována přepravní kapacita Volkswagen Touran EcoFuel pohání čtyřválcový agregát o výkonu 80 kW (109 k), který je uzpůsoben pro využití jak stlačeného zemního plynu, tak i benzinu. Benzin však u tohoto modelu slouží pouze jako rezerva na dojezd a vůz na jeho spalování automaticky přepne v tom případě, že je plynová nádrž prázdná. Dojezd Touranu EcoFuel při využití pouze zemního plynu činí přibližně 310 kilometrů a jeho průměrná spotřeba je 5,8 kg stlačeného zemního plynu (CNG) na 100 km. Dojezd Touranu EcoFuel na benzín je 130 km, celkem tedy tento vůz ujede 440 km bez nutnosti tankování. Při současných cenách pohonných hmot tak stojí jeden kilometr na zemní plyn přibližně polovinu toho, co kilometr při použití benzínu.
Při provozu na zemní plyn dokáže dvoulitrový motor EcoFuel s maximálním točivým momentem 160 Nm při 3500 otáčkách toto MPV rozjet až na 180 km/h. Z nuly na 100 km/h se pak Touran dostane během velmi slušných 13,5 vteřiny. Při těchto jízdních výkonech je na místě zároveň zmínit největší výhody, se kterými vůz přichází: Touran EcoFuel produkuje o 80 % méně oxidu uhelnatého, o 80 % méně oxidů dusíku, o 73 % méně uhlovodíků obsahujících metan a o 23 % méně oxidu uhličitého.
Čtyři nádrže pro celkem 18 kilogramů zemního plynu ve Wolfsburgu integrovali přímo pod podlahu Touranu, díky čemuž není omezena variabilita jak prostoru pro cestující, tak i nákladního prostoru.
Vývojáři vozu samozřejmě dbali i na bezpečnost cestujících a ocelové nádrže na stlačený zemní plyn podrobili intenzivním zkouškám při rozsáhlých crash-testech. Při náhlém zastavení motoru v případě havárie umí elektronika automaticky vypnout přívod plynu, všechny nádrže mají navíc vlastní bezpečnostní tepelný spínač a omezovač proudění plynu, jako prevenci proti nekontrolovatelnému poklesu tlaku v případě poškození. Toto vše doplňují ještě dva pojistné ventily, které zamezují případnému úniku plynu z nádrže. Mezi Touranem EcoFuel a modelem poháněným klasickými palivy tak neexistují žádné bezpečnostní rozdíly.
Náklady na provoz, hospodárnost vozu a nízké hodnoty emisí jsou největšími benefity stále úspěšnějších automobilů na zemní plyn. V tomto kontextu je zajímavým faktem, že nejlépe prodávaným vozem tohoto typu je v sousedním Německu Caddy EcoFuel, na jehož úspěch by Touran EcoFuel rád navázal v celoevropském měřítku. Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.