Volkswagen uvádí na český trh ekologicky šetrný model Touran EcoFuel. Zákazníci jej mohou již nyní objednávat a jeho cena je stanovena od 756 800 Kč vč. DPH.
· Pohon na zemní plyn s polovičními náklady · Emise NOx nižší o 80 %, emise CO2 o 23 % · Díky nádržím pod podlahou nákladového prostoru zůstává zachována přepravní kapacita Volkswagen Touran EcoFuel pohání čtyřválcový agregát o výkonu 80 kW (109 k), který je uzpůsoben pro využití jak stlačeného zemního plynu, tak i benzinu. Benzin však u tohoto modelu slouží pouze jako rezerva na dojezd a vůz na jeho spalování automaticky přepne v tom případě, že je plynová nádrž prázdná. Dojezd Touranu EcoFuel při využití pouze zemního plynu činí přibližně 310 kilometrů a jeho průměrná spotřeba je 5,8 kg stlačeného zemního plynu (CNG) na 100 km. Dojezd Touranu EcoFuel na benzín je 130 km, celkem tedy tento vůz ujede 440 km bez nutnosti tankování. Při současných cenách pohonných hmot tak stojí jeden kilometr na zemní plyn přibližně polovinu toho, co kilometr při použití benzínu.
Při provozu na zemní plyn dokáže dvoulitrový motor EcoFuel s maximálním točivým momentem 160 Nm při 3500 otáčkách toto MPV rozjet až na 180 km/h. Z nuly na 100 km/h se pak Touran dostane během velmi slušných 13,5 vteřiny. Při těchto jízdních výkonech je na místě zároveň zmínit největší výhody, se kterými vůz přichází: Touran EcoFuel produkuje o 80 % méně oxidu uhelnatého, o 80 % méně oxidů dusíku, o 73 % méně uhlovodíků obsahujících metan a o 23 % méně oxidu uhličitého.
Čtyři nádrže pro celkem 18 kilogramů zemního plynu ve Wolfsburgu integrovali přímo pod podlahu Touranu, díky čemuž není omezena variabilita jak prostoru pro cestující, tak i nákladního prostoru.
Vývojáři vozu samozřejmě dbali i na bezpečnost cestujících a ocelové nádrže na stlačený zemní plyn podrobili intenzivním zkouškám při rozsáhlých crash-testech. Při náhlém zastavení motoru v případě havárie umí elektronika automaticky vypnout přívod plynu, všechny nádrže mají navíc vlastní bezpečnostní tepelný spínač a omezovač proudění plynu, jako prevenci proti nekontrolovatelnému poklesu tlaku v případě poškození. Toto vše doplňují ještě dva pojistné ventily, které zamezují případnému úniku plynu z nádrže. Mezi Touranem EcoFuel a modelem poháněným klasickými palivy tak neexistují žádné bezpečnostní rozdíly.
Náklady na provoz, hospodárnost vozu a nízké hodnoty emisí jsou největšími benefity stále úspěšnějších automobilů na zemní plyn. V tomto kontextu je zajímavým faktem, že nejlépe prodávaným vozem tohoto typu je v sousedním Německu Caddy EcoFuel, na jehož úspěch by Touran EcoFuel rád navázal v celoevropském měřítku. Volkswagen
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.