Poptávka po vozech Škoda na celém světě překonává aktuální plánování výrobního programu závodů Škoda Auto.
Pro pokrytí zvýšeného zájmu zákazníků proto společnost zavádí mimořádné noční směny z pátku na sobotu. V letošním roce by mělo být provedeno celkem 19 těchto směn ve všech třech výrobních závodech v České republice - Mladá Boleslav, Vrchlabí a Kvasiny. První sobotní směna se uskutečnila z pátku 18.5. na sobotu 19.5. 2007. Ačkoliv se dle dohodnutých podmínek jedná vždy o dobrovolnou směnu, páteční účast zaměstnanců odpovídala požadavkům na provoz výroby. Ve výrobních závodech zaměstnanci vyrobili celkem 671 vozů ve složení 236 modelů Octavia, 346 Fabia a 89 Roomster.
„Pokud se nám podaří podobným způsobem zajistit výrobu i během ostatních sobotních směn, dokážeme letos oproti plánu dodat vozy dalším jedenácti tisícům zákazníků. Pro další rozvoj Škoda Auto je maximálně důležité uspokojit stávající poptávku, abychom neztráceli potencionální zákazníky.“, uvedl Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast Řízení lidských zdrojů.
Za odpracování celé mimořádné přesčasové směny obdrží zaměstnanci od firmy odměnu ve výši 400 Kč a zároveň mají nárok na všechny příplatky (např. za práci v noci a za práci v sobotu), které se dle nově uzavřené kolektivní smlouvě o mzdách výrazně zvýšily. Výdělek zaměstnance za tuto jednu sobotní směnu tak může přesáhnout částku 2.000 Kč.
Kromě úpravy času na hlavní přestávku, která je během této směny poskytována o dvě hodiny dříve, než je na daném pracovišti pro pravidelnou noční směnu určeno, obdrží zaměstnanci také například 1,5 l nápoje navíc. Společnost Škoda Auto zajistí zaměstnancům rovněž stravování a jejich svozy a rozvozy dle standardních pravidel.
Kromě zajímavé finančního ohodnocení v měsíční mzdě přinese zaměstnancům více vyrobených vozů také nárůst hospodářského výsledku firmy a tím i vyšší variabilní firemního bonus, který obdrží v příštím roce. Škoda Auto, a.s.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?