Poptávka po vozech Škoda na celém světě překonává aktuální plánování výrobního programu závodů Škoda Auto.
Pro pokrytí zvýšeného zájmu zákazníků proto společnost zavádí mimořádné noční směny z pátku na sobotu. V letošním roce by mělo být provedeno celkem 19 těchto směn ve všech třech výrobních závodech v České republice - Mladá Boleslav, Vrchlabí a Kvasiny. První sobotní směna se uskutečnila z pátku 18.5. na sobotu 19.5. 2007. Ačkoliv se dle dohodnutých podmínek jedná vždy o dobrovolnou směnu, páteční účast zaměstnanců odpovídala požadavkům na provoz výroby. Ve výrobních závodech zaměstnanci vyrobili celkem 671 vozů ve složení 236 modelů Octavia, 346 Fabia a 89 Roomster.
„Pokud se nám podaří podobným způsobem zajistit výrobu i během ostatních sobotních směn, dokážeme letos oproti plánu dodat vozy dalším jedenácti tisícům zákazníků. Pro další rozvoj Škoda Auto je maximálně důležité uspokojit stávající poptávku, abychom neztráceli potencionální zákazníky.“, uvedl Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast Řízení lidských zdrojů.
Za odpracování celé mimořádné přesčasové směny obdrží zaměstnanci od firmy odměnu ve výši 400 Kč a zároveň mají nárok na všechny příplatky (např. za práci v noci a za práci v sobotu), které se dle nově uzavřené kolektivní smlouvě o mzdách výrazně zvýšily. Výdělek zaměstnance za tuto jednu sobotní směnu tak může přesáhnout částku 2.000 Kč.
Kromě úpravy času na hlavní přestávku, která je během této směny poskytována o dvě hodiny dříve, než je na daném pracovišti pro pravidelnou noční směnu určeno, obdrží zaměstnanci také například 1,5 l nápoje navíc. Společnost Škoda Auto zajistí zaměstnancům rovněž stravování a jejich svozy a rozvozy dle standardních pravidel.
Kromě zajímavé finančního ohodnocení v měsíční mzdě přinese zaměstnancům více vyrobených vozů také nárůst hospodářského výsledku firmy a tím i vyšší variabilní firemního bonus, který obdrží v příštím roce. Škoda Auto, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?