Poptávka po vozech Škoda na celém světě překonává aktuální plánování výrobního programu závodů Škoda Auto.
Pro pokrytí zvýšeného zájmu zákazníků proto společnost zavádí mimořádné noční směny z pátku na sobotu. V letošním roce by mělo být provedeno celkem 19 těchto směn ve všech třech výrobních závodech v České republice - Mladá Boleslav, Vrchlabí a Kvasiny. První sobotní směna se uskutečnila z pátku 18.5. na sobotu 19.5. 2007. Ačkoliv se dle dohodnutých podmínek jedná vždy o dobrovolnou směnu, páteční účast zaměstnanců odpovídala požadavkům na provoz výroby. Ve výrobních závodech zaměstnanci vyrobili celkem 671 vozů ve složení 236 modelů Octavia, 346 Fabia a 89 Roomster.
„Pokud se nám podaří podobným způsobem zajistit výrobu i během ostatních sobotních směn, dokážeme letos oproti plánu dodat vozy dalším jedenácti tisícům zákazníků. Pro další rozvoj Škoda Auto je maximálně důležité uspokojit stávající poptávku, abychom neztráceli potencionální zákazníky.“, uvedl Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast Řízení lidských zdrojů.
Za odpracování celé mimořádné přesčasové směny obdrží zaměstnanci od firmy odměnu ve výši 400 Kč a zároveň mají nárok na všechny příplatky (např. za práci v noci a za práci v sobotu), které se dle nově uzavřené kolektivní smlouvě o mzdách výrazně zvýšily. Výdělek zaměstnance za tuto jednu sobotní směnu tak může přesáhnout částku 2.000 Kč.
Kromě úpravy času na hlavní přestávku, která je během této směny poskytována o dvě hodiny dříve, než je na daném pracovišti pro pravidelnou noční směnu určeno, obdrží zaměstnanci také například 1,5 l nápoje navíc. Společnost Škoda Auto zajistí zaměstnancům rovněž stravování a jejich svozy a rozvozy dle standardních pravidel.
Kromě zajímavé finančního ohodnocení v měsíční mzdě přinese zaměstnancům více vyrobených vozů také nárůst hospodářského výsledku firmy a tím i vyšší variabilní firemního bonus, který obdrží v příštím roce. Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.