První fotografie nové generace Opel Agila

Camry
Camry, foto: Opel Media
Martin Hájek 14. května 2007 12:04
Sdílej:

Opel dnes zveřejnil první fotografie nové generace malého mikrovanu Opel Agila. My se připojujeme a přidáváme první tapety tohoto malého vozu pro město.

Životní styl dnešních moderních lidí, zejména aktivních žen, vyznává jeden základní fenomén: Přizpůsobivost! Práce, fitnes, nákupy, schůzka s přáteli, výpravy do přírody - to vše jde samozřejmě mnohem lépe s podporou automobilu. Především takového automobilu, který je stejně flexibilní, jako jeho majitel! A přesně touto filozofií se řídili konstruktéři automobilky Opel při vývoji modelu Agila nové generace.

Výsledkem jejich snažení je stylový městský mikrovan, který je díky svým kompaktním rozměrům skvěle ovladatelný i v hustém provozu a snadno se vmáčkne do každé mezery při parkování, přičemž jeho prostorný interiér se postará i o pořádnou hromadu sportovní i další výbavy, přičemž nabízí dost místa a pohodlí pro rodinu i přátele.

I při délce pouhých 3,74 m dokáže nová Agila nabídnout pohodlné cestování pětici pasažérů, kteří mají díky čtyřem dveří velmi snadný přístup ke všem sedadlům. K přednostem nové Agily patří také kvalitní materiály ve svěže stylizovaném a barevně sladěném interiéru, spousta úložných prostorů a dostatek místa nad hlavami všech pasažérů. Požitek z řízení zvyšují i takové detaily, jako je např. separátní otáčkoměr na přístrojové desce, vysoko uložená řadicí páka nebo tlačítka ovládání autorádia přímo na volantu.

Poněkud výše uložená sedadla usnadňují nastupování i vystupování a zaručují dobrý výhled i v hustém městském provozu. Opěradla zadních sedadel lze sklopit jediným pohybem, takže se v zádi vozu vytvoří zcela rovná ložná plocha, díky které lze ve voze převážet skutečně mimořádně objemné předměty. Rozměrné dveře v zádi poskytují dobrý přístup do prostoru pro zavazadla, který může mít objem až 1100 litrů, což je nejvíce v celém segmentu. Do standardní bezpečnostní výbavy nové Agily patří mj. čtyři airbagy, na přání se dodává elektronický stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program) a průběžné hlavové airbagy.

K pohonu nové Agily slouží jeden turbodiesel "common-rail" a dva nové vitální zážehové motory, jejichž výkonová škála vrcholí na hodnotě 86 k. Alternativou ke standardní manuální převodovce je automatická převodovka, což v této třídě není obvyklý prvek.

Opel Agila druhé generace si svoji premiéru odbude na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (13. až 23. září 2007), u dealerů Opel se pak první vozy objeví  na jaře roku 2008.

Řekli o nové Agile

Hans Demant, ředitel automobilky Opel: "Nová Agila je obdivuhodná v každé situaci: Má skvělý podvozek a vitální motory, takže je radost ji řídit. A zároveň má nízkou spotřebu i emise CO2."

Belinda Müller, designerka:  "Kdo říká, že městský mikrovan nemůže být atraktivní?! Agila si přiváží pestré barvy, stylový design karoserie a svěží interiér se spoustou místa nad hlavami."

Sara Nicholson, marketingová manažerka: "Agila, nejmenší člen modelové rodiny značky Opel, přináší spoustu radosti a versatility nejenom řidičkám z velkých měst."

Charakteristické rysy nové Agily: -  Design: Moderní pětidveřový mikrovan se splývajícími liniemi, dramatickou střešní křivkou a typicky přátelskou "tváří" modelů Opel. Kompaktní rozměry: délka/šířka/výška: 3,74/1,68/1,59 m.

-  Interiér: Přizpůsobivý pětimístný model, výše položená sedadla zlepšují výhled, vysoko do středové konzole vsazená řadicí páka, velké kruhové přístroje, samostatný otáčkoměr, svěží barvy čalounění (včetně oranžového a modrého), výškově nastavitelný volant s dálkovým ovládáním autorádia, výškově nastavitelná přední sedadla, spousta odkládacích schránek, zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, Plochá podlaha zavazadlového prostoru s dodatečným místem pod podlahou.

-  Podvozek: Nově vyvinutý podvozek umožňující agilní dynamickou jízdu. Přední závěsy uchycené k pomocnému rámu, polonezávislé zavěšení zadních kol, kola rozměru až 15".

-  Motory: Dva nové vitální zážehové motory (1.0/65 k s pětistupňovou manuální převodovkou, 1.2/86 k s možností propojení s automatickou převodovkou), jeden turbodiesel "common-rail" 1.3/75 k (190 Nm) - k dispozici částicový filtr DPF.

-  Bezpečnost: Čelní a boční airbagy, varovný signál nezapnutých pásů řidiče, možnost deaktivace airbagu u spolujezdce, k dispozici také hlavové airbagy a stabilizační systém ESP. OPEL

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.