Nová tvář pro Toyotu Corollu Verso

ar1, 4. května 2007, 13:22 Google+

Corolla Verso, jeden z klíčových modelů značky Toyota pro evropský trh, dostane novou tvář. Svým zákazníkům nabídne bohatší úroveň výbavy a svůj úspěch bude i nadále stavět na všestrannosti, vysoké úrovni kvality a potěšení z jízdy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Corolla Verso

Corolla Verso | foto: Toyota

Sdílejte článek

Modely Corolla Verso budou zároveň ohleduplnější k životnímu prostředí, a to díky nově montovanému filtru pevných částic (DPF) v kombinaci s oxidačním katalyzátorem u nejprodávanější motorizace 2,2 D-4D 135.

Corolla Verso se již nyní může pochlubit řadou dieselových motorů, které na evropském trhu nastavují standard technické vyspělosti a ekologie. Pohonná jednotka 2,2 D-4D 135 se dodává vedle jednotky D-4D 180 Clean Power s technologií Toyota D-CAT, která se podílí na snižování emisí oxidu dusíku (NOx) a současně i pevných částic (PM).

Nová tvář vozu a vylepšená úroveň výbavy včetně dvouzónové klimatizace a nové audiosoustavy bude stavět na stávajícím úspěchu modelu Toyota Corolla Verso, který se osvědčil jako jeden z nejoblíbenějších kompaktních vozů MPV v celé Evropě.

Modernizovaná Toyota Corolla Verso se začne na evropské trhy dodávat od června nebo července v závislosti na konkrétní zemi.

Corolla Verso je ztvárněna ve sportovním duchu a může se pochlubit novátorskou konstrukcí, díky které i přes svoji kompaktní délku pohodlně uveze až sedm cestujících.

Jedinečný systém sedadel Toyota Easy Flat-7 znamená, že všech pět zadních sedadel lze sklopit a vytvořit zcela rovnou podlahu. Corolla Verso byla prvním modelem ve třídě kompaktních vozů MPV nižší střední třídy, který tuto funkci nabídl, a i dnes se stále jedná o jeden z nejsnazších systémů sklápění sedadel vůbec.

Model Corolla Verso je také na špici své třídy v otázkách bezpečnosti. Tento vůz získal v nárazových testech Euro NCAP celkem pět hvězdiček za ochranu dospělých pasažérů a čtyři hvězdičky za ochranu dětí. Corolla Verso zavádí několik prvků výbavy, které jsou v dané třídě novinkou: například až devět airbagů, včetně kolenního airbagu řidiče, nebo novátorský Cornering Assist Monitor (pomocný monitor pro vyjíždění z nepřehledného místa), který byl modernizován a přepracován z důvodu vyšší účinnosti a snazšího použití.

Díky svému stylově sportovnímu vzhledu, prostornému interiéru a vysoké úrovni všeobecně uznávané kvality otevírá Corolla Verso trh s kompaktními vozy MPV zcela nové skupině zákazníků – aktivním párům, které hledají něco více, než jen další rodinný vůz.

Prodejní úspěchy v Evropě

Od svého uvedení na trh v roce 2004 se model Corolla Verso na evropských trzích osvědčil jako jedinečné MPV nižší střední třídy kombinující dynamický design, vysokou úroveň kvality, potěšení z jízdy a důvtipnou modularitu.

Vnější design vozu vznikl v evropském návrhovém centru Toyota ED2 na jihu Francie a vůz samotný se vyrábí v tureckém závodu TMMT v Adapazari. Corolla Verso na každý pád pozměnila způsob, jakým se dnes evropští zákazníci na kompaktní vozy MPV dívají.

Na rozdíl od hlavního proudu nižší střední třídy (kde prodeje klesají) je evropský segment vozů MPV této třídy stabilní a představuje cca 1,4 mil. prodaných vozů ročně. V loňském roce se v tomto regionu prodalo na 95 471 vozů Corolla Verso, což představuje nárůst o 3 % proti roku 2005 a celkový podíl 6,6% v této třídě na evropském trhu. V roce 2007 plánuje Toyota prodat v Evropě 93 000 kusů Corolly Verso.

Růstu zájmu o vozy Corolla Verso zaznamenaný v poslední době je do značné míry připisován uvedení řady pohonných jednotek 2,2-l D-4D na konci roku 2005. Tyto dieselové motory nabízející vyšší výkon, větší potěšení z jízdy a výrazně nižší škodlivé emise, jasně ukazují na závazek společnosti Toyota usilovat o trvale udržitelnou mobilitu založenou na vývoji stále pokrokovějších pohonných jednotek.

Zavedení pohonných jednotek řady 2,2-l D4-D přispělo k prudkému růstu podílu vozů s dieselovými motory na 42 % celkového počtu, zatímco průměr třídy dnes činí 65 %.

Nová neokoukaná tvář

Corolla Verso v modelovém provedení 2007 jde s dobou a její nová tvář vyjadřuje čitelnou individualitu při současném zachování jasné identity rodiny vozů značky Toyota.

Nové ztvárnění čelních partií Corolly Verso v duchu designového jazyka „Vibrant Clarity“ firmy Toyota posunuje míru individuality i charakter vozu o stupínek výše, a přitom využívá tradičně silný inovační potenciál. Objevuje se nová charakteristická křivka ve svislém směru propojující horní část masky chladiče s nárazníkem,  vytvářející dojem celistvosti nárazníku a kapoty.

Zvýrazněný přední nárazník se podílí na celkovém prodloužení vozu o 10 mm (nyní 4 360 mm) a předního převisu (880 mm). Nové designové ztvárnění současně vyzařuje sportovnější charakteristiku, na které se podílí maska chladiče se síťovým žebrováním nebo nový tvar ukazatelů směru.

Byly přepracovány i světlomety, které nyní mají dynamičtější tvar. Ke sportovnímu duchu přispívá i kouřové provedení halogenových světlometů vpředu i zadních sdružených svítilen, které se objevuje speciálně na modelu D-4D 180 Clean Power.

Vzadu se nově objevuje obdélníkový ukazatel směru a nové chromované provedení okrajů tabulky registrační značky, což napomáhá k optickému rozšíření vozu.

Nyní se v Evropě nabízejí čtyři jasně odlišené úrovně výbavy (Terra, Luna, Sol a Premium Active) rozpoznatelné podle různého provedení kol, kde se používají zcela nová kola z hliníkové slitiny pro výbavy stupně Luna a Sol. Sportovnější a dynamičtější tvář vozů Corolla Verso je možné sladit s deseti barvami laku, z nichž pět je v dané modelové řadě zcela nových.

Struktura čtyř úrovní výbavy se přenáší i do interiéru, kde byla provedena další zlepšení v oblasti kvality zpracování i pohodlí.

Pro hlavní plochy sedadel ve všech třech řadách bylo připraveno zcela nové látkové čalounění, které se liší pro každou z úrovní výbavy. Kromě toho je zadní plocha druhé a třetí řady sedadel pokryta kobercovou látkou pro zvýšení vnímané kvality a prodloužení životnosti.

Provedená zlepšení ve výstroji vozu posilují celkový dojem výtečné kvality, jež je klíčovým atributem konstrukce i řemeslného zpracování vozů Corolla Verso. Neviditelné spáry mezi panely s vynikajícím slícováním a povrchem příjemným na omak v kombinaci s geometrickými prostorovými křivkami interiéru dávají prostoru pro posádku ideální podobu. Toto v kombinaci s kovovou povrchovou úpravou a novým akrylátovým panelem klimatizace s modrým podsvícením akcentuje středovou konzolu a vytváří dojem vysoké technické vyspělosti.

Ohleduplnější k životnímu prostředí

Toyota si jako přední světový výrobce automobilů dlouhodobě uvědomuje svoji společenskou zodpovědnost za ochranu životního prostředí a je oddána svojí vizi trvale udržitelné mobility. V oblasti zážehových i vznětových motorů již proběhla četná zlepšení a Toyota se i nadále věnuje výzkumu a vývoji pokrokových technologií, které nabídnou vyšší výkon při současném snížení emisí.

Motorizace vozů Corolla Verso je jasným důkazem, jak pokrokové technologie firmy Toyota v oblasti zážehových i vznětových motorů mohou zákazníkům zajistit větší potěšení z jízdy, dostatečný výkon a výrazně nižší dopady na životní prostředí díky nižší spotřebě paliva a účinnému snížení škodlivých emisí.

Tuto pozici značka dále upevňuje zavedením částicového filtru DPF kombinovaného s oxidačním katalyzátorem pro nejprodávanější pohonné jednotky 2,2 D-4D 135 modelu Corolla Verso. Tento nový motor se připojí k řadě pohonných jednotek, kam spadá vysoce výkonná motorizace D-4D 180 Clean Power s pokrokovou technologií D-CAT – dnes jeden z vůbec nejčistších dieselových motorů ve své třídě.

Částicový filtr DPF kombinovaný s oxidačním katalyzátorem nejen snižuje emise uhlovodíků (HC) a oxidu uhelnatého (CO) – jako tradiční oxidační katalyzátory – ale zároveň výrazně snižuje obsah pevných částic (PM). Konstrukce katalyzátoru DPF je založena na průtoku skrz stěnu, kdy jsou výfukové plyny tlačeny skrz malé póry v substrátu katalyzátoru a kde se zachycuje převážná část pevných částic.

Na rozdíl od jiných filtrů pevných částic je katalyzátor DPF firmy Toyota „samočisticí“, tedy bezúdržbový po celou dobu životnosti vozu. Vstříknutím paliva do výfukového systému se v katalyzátoru DPF řízeným způsobem zvýší teplota, tím se tuhé částice ve filtru spálí, a tak uvolní póry. K tomuto je zapotřebí pátá vstřikovací jednotka paliva, která je umístěna ve sběrném výfukovém potrubí.

Mezi další vylepšení pohonné jednotky 2,2 D-4D 135 patří osazení keramických žhavicích svíček s vyšší provozní teplotou oproti tradičním svíčkám. Zlepšuje se tak průběh studeného startu a zároveň snižuje tzv. bílý kouř.

Obtok vzduchu osazený v systému recirkulace výfukových plynů (EGR) umožňuje, aby stlačené výfukové plyny při nižším zatížení motoru tekly i mimo chladič EGR, protože v daném režimu chlazení není zapotřebí. To přispívá za daných podmínek k vyššímu výkonu a snížení emisí.

Nová pohonná jednotka 2,2 D-4D 135 s filtrem DPF nabízí stejné výkonové parametry jako motor osazený běžným katalyzátorem – maximální výkon 100 kW (136 k DIN) při 3600 ot/min a krouticí moment 310 N.m v rozsahu 1800 až 2800 ot/min.

Vozy Corolla Verso se budou i nadále dodávat se dvěma vysoce účinnými zážehovými motory VVT-i (zkr. Variable Valve Timing - Intelligent), které nabízí vynikající parametry spotřeby paliva a současně i dynamický projev. Tyto jednotky jsou vybaveny pokrokovým elektronickým ovládáním plynu (bez mechanické vazby), což se podílí na vyšším požitku z jízdy i nižší spotřebě paliva.

Zážehová jednotka 1,8-l VVT-i nabízí výkon 129 k DIN a krouticí moment 170 N.m; vysoce účinná zážehová jednotka 1,6-l VVT-i pak dává výkon 110 k DIN.

Pro zážehové motory 1,8 l je k dispozici pětirychlostní ruční převodovka Multi-Mode, která nabízí pohodlné „bezespojkové“ automatické řazení, případně sekvenční řazení v ručním režimu. Nově byla doplněna varovná kontrolka upozorňující na případné přehřívání systému spojky.


Prémiová úroveň výbavy

Za přilákáním nových zákazníků do dané třídy i ke značce Toyota stojí styl, všestrannost a prémiová kvalita Corolly Verso. Provedená modernizace vozu přinese ještě vyšší úroveň výbavy tohoto modelu a přispěje ke zvýšení užitné hodnoty i jízdních zážitků.

Prémiová kvalita řemeslného zpracování Corolly Verso je jasně patrná z parametrů bezpečnosti, které staví model Corolla Verso na špici ve své třídě. Corolla Verso je jedním z šesti modelů Toyota, které získaly v nárazových testech Euro NCAP ohodnocení pěti hvězdiček za ochranu dospělých pasažérů.

Systém pasivní bezpečnosti zahrnuje vysoce robustní a pevnou kabinu vozu obklopenou speciální konstrukcí, která pohlcuje nárazovou energii a odvádí ji směrem od cestujících.

Vozy Corolla Verso se nabízí až s devíti airbagy SRS, včetně kolenního airbagu pro řidiče, sloupku řízení pohlcujícího nárazovou energii, ukotvení dětských sedaček ISOFIX a sedadly se systémem WIL (Whiplash Injury Lessening), který minimalizuje možnost zranění cestujících v důsledku hyperflexe krku při nárazu do vozu zezadu.

Brzdová soustava Corolly Verso se čtyřmi kotoučovými brzdami a volitelně dodávaným systémem řízení stability vozu (VSC) nabízí maximální výkon a kontrolu nad vozem bez ohledu na to, zda je ve voze pouze řidič, nebo všech sedm cestujících. Špičkový brzdový výkon je dále posílen systémem ovládání brzd, kam patří protiblokovací systém (ABS), elektronické rozdělování brzdné síly (EBD), brzdový asistent (BA), kontrola trakce (TRC) a systém řízení stability vozu (VSC).

Na optimálním pohodlí řidiče i spolucestujících se podílí volitelně dodávaná dvouzónová klimatizace s automatickou regulací. Ta umožňuje nezávislé digitální nastavení teploty v kabině podle osobních pocitů každého z cestujících.

Plně integrovaný systém audia a navigace, technicky vyspělý i v dosavadním provedení, byl dále modernizován, aby se zařadil mezi nejpokrokovější systémy ve své třídě. Systém audia nyní může přehrávat soubory MP3 a WMA a nabízí možnost připojení pomocí Bluetooth.

Systém navigace je poslední generací jednotky s dobře čitelným displejem o 32 tis. barvách a použitím barevného kódování „ve stylu Michelin“ pro silnice a další dopravní informace, které bude většině řidičů povědomé. Systém nabízí hlasovou nápovědu v 10 evropských jazycích a podporuje dopravní informace  RDS-TMC.

Používání systému mapové navigace je usnadněno začleněním ovládacích prvků pro telefon i hlasovou volbu přímo do volantu společně s ovládáním pro audio. Spínač pro telefon slouží k ovládání mobilního telefonu kompatibilního s Bluetooth a spínač pro hlasovou volbu ovládá funkci rozpoznávání hlasu pro systém navigace.

Další významná zlepšení se týkají předního pomocného monitoru pro zatáčení i zadního monitoru parkovacího asistenta, které představují jednu ze skutečně novátorských funkcí tohoto modelu Corolly Verso. Díky vylepšením jsou pomocné monitory ještě užitečnější a snazší na použití.

Přední pomocný monitor pro zatáčení umožňuje řidiči nahlédnout do míst před vozem mimo zorné pole, například na křižovatkách se špatným výhledem nebo při otáčení ve stísněných prostorách. Monitor může řidiče varovat před blížícím se vozem, cyklistou nebo chodcem.

Kamera pro monitorování situace před vozem nyní umožňuje prostorové zobrazování pro nepřímé sledování situace nalevo nebo napravo i v oblasti dole před vozem. Řidič tak může být upozorněn na objekty, které se mohou nacházet v mrtvém úhlu bezprostředně před automobilem. Plošné a prostorové zobrazování lze přepnout dotekem tlačítka na obrazovce. Současně byl rozšířen zorný úhel kamery pro lepší rozhled do stran.

Zadní monitor parkovacího asistenta ukazující směr vozu při parkování byl modernizován lepším provedením displeje a funkcí nápovědy.

Modernizovaný model Corolly Verso bude odhalen na madridském autosalonu a vůz bude i nadále silným hráčem ve své třídě, k čemuž přispěje dynamičtější design, doplnění prémiových prvků výbavy a odpovědný vztah k životnímu prostředí.

Corolla Verso bude odhalena 7.6.2007 na autosalonu v Madridu.

Toyota

Vytisknout

Diskuze: Nová tvář pro Toyotu Corollu Verso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

R8

3360 koní pod kapotou Audi R8 vtrhlo do Česka

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud