Hned při své premiéře na domácím trhu zaznamenala Škoda Praktik první úspěch. Třicet českých a slovenských motoristických novinářů se přičinilo o vytvoření nového českého rekordu „Obří stavby z papírových krabic“.
V nákladovém prostoru patnácti nových užitkových vozů Škoda Praktik dopravili 540 kartónových krabic o rozměrech 30 x 40 x 30 cm. Z těchto krabic byl pak postaven model trojgaráže, do níž byla poté skutečně zaparkována tři vozidla Škoda Praktik. Rekordu bylo dosaženo v hangáru vojenského letiště Praha – Kbely v pátek, 30. března 2007. Akce, zorganizována společností Škoda Auto jako součást novinářských testovacích jízd s tímto novým užitkovým vozem, byla agenturou „Dobrý den“ zaevidována do České databanky rekordů jako největší stavba z kartónových krabic příslušného rozměru přivezených 15 malými užitkovými automobily.
Nový dvoumístní vůz Škoda Praktik navazuje na tradici užitkových vozů, které Škoda Auto vyráběla na bázi modelů Forman a Felicia (typy Vanplus, Pick-up) nebo Fabia Combi (verze Praktik). Novinka vychází z automobilu Roomster a nabízí tak všechny přednosti osobního vozu – vynikající jízdní vlastnosti a komfort, prostorný interiér a ergonomické řešení prostoru řidiče. Škoda Praktik je určená především pro živnostníky, řemeslníky nebo servisní, rozvážkové a kurýrní služby.
Lehký užitkový vůz Škoda Praktik poskytuje variabilní nákladový prostor o objemu až 1,9 m3 s vnitřními rozměry 1605 mm x 1016 – 1434 mm x 990 mm a užitečnou nosnost 550 až 640 kg. Je k dispozici se dvěma benzínovými motory - 1.2 12V HTP/51 kW a 1.4 16V/63 kW a jedním dieselovým agregátem 1.4 TDI PD/51 kW v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Základní výbava modelu Škoda Praktik obsahuje mimo jiné airbagy řidiče a spolujezdce, systémy ABS včetně MSR a mechanického brzdového asistenta Dual Rate, posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, 14´´ kola nebo osvětlení nákladového prostoru.
Prodej vozu Škoda Praktik bude na českém trhu zahájen v květnu 2007. Cena základního modelu Škoda Praktik 1.2 12V HTP/51 kW bude 249.900 Kč bez DPH (297 381 Kč s DPH).
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s. Foto: Škoda Auto, a.s.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.