Hned při své premiéře na domácím trhu zaznamenala Škoda Praktik první úspěch. Třicet českých a slovenských motoristických novinářů se přičinilo o vytvoření nového českého rekordu „Obří stavby z papírových krabic“.
V nákladovém prostoru patnácti nových užitkových vozů Škoda Praktik dopravili 540 kartónových krabic o rozměrech 30 x 40 x 30 cm. Z těchto krabic byl pak postaven model trojgaráže, do níž byla poté skutečně zaparkována tři vozidla Škoda Praktik. Rekordu bylo dosaženo v hangáru vojenského letiště Praha – Kbely v pátek, 30. března 2007. Akce, zorganizována společností Škoda Auto jako součást novinářských testovacích jízd s tímto novým užitkovým vozem, byla agenturou „Dobrý den“ zaevidována do České databanky rekordů jako největší stavba z kartónových krabic příslušného rozměru přivezených 15 malými užitkovými automobily.
Nový dvoumístní vůz Škoda Praktik navazuje na tradici užitkových vozů, které Škoda Auto vyráběla na bázi modelů Forman a Felicia (typy Vanplus, Pick-up) nebo Fabia Combi (verze Praktik). Novinka vychází z automobilu Roomster a nabízí tak všechny přednosti osobního vozu – vynikající jízdní vlastnosti a komfort, prostorný interiér a ergonomické řešení prostoru řidiče. Škoda Praktik je určená především pro živnostníky, řemeslníky nebo servisní, rozvážkové a kurýrní služby.
Lehký užitkový vůz Škoda Praktik poskytuje variabilní nákladový prostor o objemu až 1,9 m3 s vnitřními rozměry 1605 mm x 1016 – 1434 mm x 990 mm a užitečnou nosnost 550 až 640 kg. Je k dispozici se dvěma benzínovými motory - 1.2 12V HTP/51 kW a 1.4 16V/63 kW a jedním dieselovým agregátem 1.4 TDI PD/51 kW v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Základní výbava modelu Škoda Praktik obsahuje mimo jiné airbagy řidiče a spolujezdce, systémy ABS včetně MSR a mechanického brzdového asistenta Dual Rate, posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, 14´´ kola nebo osvětlení nákladového prostoru.
Prodej vozu Škoda Praktik bude na českém trhu zahájen v květnu 2007. Cena základního modelu Škoda Praktik 1.2 12V HTP/51 kW bude 249.900 Kč bez DPH (297 381 Kč s DPH).
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s. Foto: Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.