Mitsubishi Motors Corporation dnes oznámila výsledky výroby, stejně tak jako výsledky domácího prodeje a vývozu, a to jak za březen 2007, tak i za finanční rok 2006.
Březen 2007 Celková výroba dosáhla 140 584 vozů, což je nárůst o 5,4% oproti stejnému období loňského roku. Z toho se japonská výroba zvýšila meziročně o 6,3% na 86 240 vozů, čímž zaznamenala šestý po sobě jdoucí měsíc meziročního nárůstu objemu výroby. Zámořská výroba se poprvé za posledních 16 měsíců meziročně zvýšila o 4 % na 54 344 vozů. V Japonsku se prodalo celkově 38 451 vozů, což představuje 79,1% března roku 2006. Počet registrovaných vozů se snížil na 13 941, nebo-li na 95,1% předchozího období, a to z důvodu zpomalení prodeje vozu Outlander a modelů Colt. Minivozů bylo v březnu prodáno 24 510 kusů, tj. v meziročním měřítku 72,2%. Z pohledu rozložení prodejů na prodej osobních vozů a užitkových vozů, dosáhly prodeje následujících počtů - osobní 30 383 vozů, tedy 84,4% loňského března, a užitkové 8 068 ks, tj. 64% stejného období loňského roku. Zámořská výroba skončila za březen na 54 344 vozech, tj. 104% stejného období loňského roku. Z toho činila evropská produkce 5 836 ks, tj. 73,4 loňského roku. Výroba v Severní Americe dosáhla na 8 135 vozů, tedy 96,2% meziročně. Asijská produkce činila 36 391 vozů, tedy zaznamenala nárůst o 8,2% oproti březnu 2006, a to z důvodu zvýšení vývozu pick-upu Triton (L200) z Thajska. Celkový vývoz z Japonska činil 59 816 vozů, tj. nárůst o 24,2% oproti předchozímu období. Byl to tak pátý po sobě jdoucí měsíc meziročního nárůstu vývozu. Např. vývoz do Evropy stoupl na 21 093 vozů, tj. 118,2% stejného období loňského roku. Vývoz do Asie činil 4 239 vozů, tj. 82,3% března 2006. Vývoz do Severní Ameriky pak 13 515 vozů, tj. o 676,8% více oproti předchozímu roku, a to z důvodu velice příznivého prodeje vozu Outlander a rostoucího vývozu nového vozu Lancer.
Finanční rok 2006 (duben 2006 – březen 2007) Celková výroba za finanční rok 2006 skončila na 1 315 789 vozech, tj. 95,2% finančního roku 2005. Výroba v Japonsku dosáhla 775 648 ks, tj. meziroční nárůst o 9,9% z důvodu zahájení výroby vozu Outlander pro americký, evropský a čínský trh, dále pak z důvodu silných prodejů Lancer v Rusku a na dalších trzích, a také díky světovému uvedení nové generace vozu Pajero a uvedení vozu Delica D:5 na domácím japonském trhu. Celkový domácí prodej v Japonsku dosáhl za finanční rok 2006 246 435 vozů, tj. snížení o 3,8% oproti předchozímu roku. Počet registrovaných vozů se v meziročním měřítku snížil o 11,1% na 75 916 ks, zatímco prodej minivozů činil 170 519 vozů, tj. 99,8% předchozího finančního roku. Lehce se zvýšil prodej osobních vozů, když tento činil 179 702 vozů, tj. 101,1% stejného období předchozího roku. Prodej užitkových vozů se snížil o 14,9% na 66 733 vozů. Zámořská výroba byla 540 141 ks, tedy 80% celkového objemu předchozího finančního roku. Např. výroba v Evropě skončila na 80 315 vozech, tj. nárůst o 17,2% oproti předchozímu období. Důvodem zvýšení byl silný prodej vozu Colt v provedení Coupe-Cabriolet. Zvýšila se též výroba v Severní Americe, když dosáhla 93 240 vozů, tj. nárůst o 4,6%. V Asii došlo za finanční rok 2006 k poklesu o 30,9 oproti stejnému období předchozího finančního roku, když se vyrobilo 324 974 ks. Pokles byl způsoben ekonomickou recesí v zemích jako je Indonésie, Malajsie a Taiwan. Vývoz z Japonska skončil za finanční rok 2006 na 443 535 vozech, tj. nárůst oproti FY2005 o 16,8%, a současně tak zaznamenal druhý po sobě jdoucí rok s meziročním ziskem. Vývoz do Evropy se zvýšil na 147 207 vozů, tj. o 9,6%, a to v důsledku uvedení nových modelů Pajero a Outlander, a pokračujícího růstu prodejů v Rusku a na Ukrajině. Vývoz do Severní Ameriky dosáhl 70 036 vozů, tj. 186,7% předchozího období. Na tomto nárůstu se podílel především nový Outlander a nový model Lancer. A konečně pak vývoz do Asie činil 31 464 vozů, tj. 83,6% předchozího období. Zdroj: Tisková zpráva Mitsubishi Motors Corporation
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.