Společnost Škoda Auto se dnes s odbory dohodla na mzdách na období od 1. 4. 2007 do 31. 12. 2008. Zaměstnancům se zpětně od 1. dubna zvýší tarify o deset procent. Zároveň dostanou podnikový bonus za dobré výsledky minulého roku ve výši 10.000 Kč.
V dalších letech bude tento bonus upravován koeficientem podle hospodářských výsledků firmy. Zaměstnanci také v roce 2008 dostanou jednorázovou platbu 2500 Kč a penzijní připojištění jim postupně vzroste ze 300 až na 500 Kč. V součtu navýšení průměrných výdělků činí 12,7 % na 21 měsíců.
„Jsem rád, že se podařilo najít kompromis, který ohodnotí naše zaměstnance za jejich dobré výkony, zaručí nám konkurenceschopnost na trhu práce a zároveň neohrozí další dlouhodobý rozvoj a investice firmy v České republice. Zájmem vedení firmy je maximálně rozvíjet vývoj i výrobu ve všech třech závodech v České republice. Jsme rádi, že tyto aktivity podporuje i Evropská odborová rada koncernu Volkswagen (Europäische VW- Konzernbetriebsrat),“ uvedl člen představenstva pro řízení lidských zdrojů Martin Jahn.
Při protestních akcích nedošlo kromě částečného výpadku výroby k žádnému poškození majetku firmy. Odbory deklarovaly připravenost podpořit odstranění výpadku vyrobených automobilů z této protestní akce.
Celkový systém odměňování bude modernější a více provázaný s výkony zaměstnanců. Firma poprvé v historii zavedla systém podnikového bonusu, který má zaručenou a variabilní část. Variabilní část bude vyplácena jednou ročně jako odměna za výsledky firmy. Letos tento bonus bude činit 10.000 Kč, v dalších letech bude upravován koeficientem podle změny výsledků hospodaření firmy před zdaněním. Do zaručené části podnikového bonusu bude transformován 13. plat.
Navyšuje se rovněž osobní ohodnocení. Rozpočet na osobní ohodnocení byl zvýšen na 15 procent nových tarifů. Hodnocení již nebude probíhat pouze jednou, ale čtyřikrát ročně.
Pro získání a udržení specializovaných odborníků se zvyšuje maximální počet zaměstnanců se smluvní mzdou ze současných 500 postupně až na 1000 v roce 2008. Také se zavádějí nové tarifní třídy A0 a B0, které urychlí kariérní postup v profesích vyžadujících vysokou kvalifikaci.
foto: Škoda AutoMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.