Společnost Škoda Auto se dnes s odbory dohodla na mzdách na období od 1. 4. 2007 do 31. 12. 2008. Zaměstnancům se zpětně od 1. dubna zvýší tarify o deset procent. Zároveň dostanou podnikový bonus za dobré výsledky minulého roku ve výši 10.000 Kč.
V dalších letech bude tento bonus upravován koeficientem podle hospodářských výsledků firmy. Zaměstnanci také v roce 2008 dostanou jednorázovou platbu 2500 Kč a penzijní připojištění jim postupně vzroste ze 300 až na 500 Kč. V součtu navýšení průměrných výdělků činí 12,7 % na 21 měsíců.
„Jsem rád, že se podařilo najít kompromis, který ohodnotí naše zaměstnance za jejich dobré výkony, zaručí nám konkurenceschopnost na trhu práce a zároveň neohrozí další dlouhodobý rozvoj a investice firmy v České republice. Zájmem vedení firmy je maximálně rozvíjet vývoj i výrobu ve všech třech závodech v České republice. Jsme rádi, že tyto aktivity podporuje i Evropská odborová rada koncernu Volkswagen (Europäische VW- Konzernbetriebsrat),“ uvedl člen představenstva pro řízení lidských zdrojů Martin Jahn.
Při protestních akcích nedošlo kromě částečného výpadku výroby k žádnému poškození majetku firmy. Odbory deklarovaly připravenost podpořit odstranění výpadku vyrobených automobilů z této protestní akce.
Celkový systém odměňování bude modernější a více provázaný s výkony zaměstnanců. Firma poprvé v historii zavedla systém podnikového bonusu, který má zaručenou a variabilní část. Variabilní část bude vyplácena jednou ročně jako odměna za výsledky firmy. Letos tento bonus bude činit 10.000 Kč, v dalších letech bude upravován koeficientem podle změny výsledků hospodaření firmy před zdaněním. Do zaručené části podnikového bonusu bude transformován 13. plat.
Navyšuje se rovněž osobní ohodnocení. Rozpočet na osobní ohodnocení byl zvýšen na 15 procent nových tarifů. Hodnocení již nebude probíhat pouze jednou, ale čtyřikrát ročně.
Pro získání a udržení specializovaných odborníků se zvyšuje maximální počet zaměstnanců se smluvní mzdou ze současných 500 postupně až na 1000 v roce 2008. Také se zavádějí nové tarifní třídy A0 a B0, které urychlí kariérní postup v profesích vyžadujících vysokou kvalifikaci.
foto: Škoda AutoElektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?