GME o příští generaci kompaktních modelů

AutoRoad.cz, 18. dubna 2007, 15:21 Google+

Představitelé společnosti General Motors Europe oznámili lokality pro výrobu kompaktních modelů příští generace.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Astra TwinTop

Astra TwinTop | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Byla vybrána čtyři výrobní centra: Ellesmere Port (Velká Británie), Bochum (Německo), Trollhättan (Švédsko) a Gliwice (Polsko).

V souvislosti s plánovanou generační obměnou současných modelů Astra začátkem roku 2010 hodlá GM investovat do těchto výrobních lokalit asi 3,1 miliardy EUR, což by mělo zvýšit jejich produktivitu o 30 procent.

Za horizontem roku 2010 se již nepočítá s výrobou kompaktních modelů v belgických Antverpách - s uzavřením závodu se nepočítá, ale provozy musí projít celkovým vylepšením. Žádné rozhodnutí o budoucí produkci dosud nepadlo, vedení GME vede v tomto směru jednání s Evropským zaměstnaneckým fórem EES (European Employee Forum). Závod v Antverpách v současné době zaměstnává 4500 pracovníků na výrobě tří- a pětidveřových Aster, kombi modelů Astra Caravan a kupé-kabrioletů Astra TwinTop.

Bez ohledu na konečné rozhodnutí o budoucí produkční náplni závodu v Antverpách se počítá se tam snížením výroby současných modelů v roce 2007. Tento krok je reakcí na obvyklé změny v poptávce trhů během výrobního cyklu každého modelu. Belgické zastoupení GM proto zahájilo konzultace s představiteli zaměstnaneckých svazů, protože po zvažované redukci bude  potřeba k výrobě asi o 1400 pracovníků méně.

„Automobilový průmysl a obchod v Evropě je stále konkurenčnější a GM Europe se musí soustředit na zvyšování produktivity, aby naše aktivity byly efektivní,“ říká Carl-Peter Forster, president General Motors Europe. „Počítáme, že z 535 000 kompaktních modelů, vyrobených v roce 2006, zvýšíme jejich výrobu v blízké budoucnosti na 750 000 kusů. Proto již nyní podnikáme přípravné kroky pro výrobu příští generace kompaktních modelů v závodech v Gliwicích, Bochumi, Ellesmere Port a Trollhättanu. Našim cílem je snížit výrobní časy a zvýšit produktivitu o 30 procent.“

V Bochumi v současné době pracuje 4900 lidí, v Ellesmere Port 2200, v Trollhättanu 2150 a v závodě v Gliwicích 2800 lidí.

Opel

Vytisknout

Diskuze: GME o příští generaci kompaktních modelů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Octavia

Škoda Auto připravena na Šanghaj

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud