GME o příští generaci kompaktních modelů

AutoRoad.cz, 18. dubna 2007, 15:21 Google+

Představitelé společnosti General Motors Europe oznámili lokality pro výrobu kompaktních modelů příští generace.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Astra TwinTop

Astra TwinTop | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Byla vybrána čtyři výrobní centra: Ellesmere Port (Velká Británie), Bochum (Německo), Trollhättan (Švédsko) a Gliwice (Polsko).

V souvislosti s plánovanou generační obměnou současných modelů Astra začátkem roku 2010 hodlá GM investovat do těchto výrobních lokalit asi 3,1 miliardy EUR, což by mělo zvýšit jejich produktivitu o 30 procent.

Za horizontem roku 2010 se již nepočítá s výrobou kompaktních modelů v belgických Antverpách - s uzavřením závodu se nepočítá, ale provozy musí projít celkovým vylepšením. Žádné rozhodnutí o budoucí produkci dosud nepadlo, vedení GME vede v tomto směru jednání s Evropským zaměstnaneckým fórem EES (European Employee Forum). Závod v Antverpách v současné době zaměstnává 4500 pracovníků na výrobě tří- a pětidveřových Aster, kombi modelů Astra Caravan a kupé-kabrioletů Astra TwinTop.

Bez ohledu na konečné rozhodnutí o budoucí produkční náplni závodu v Antverpách se počítá se tam snížením výroby současných modelů v roce 2007. Tento krok je reakcí na obvyklé změny v poptávce trhů během výrobního cyklu každého modelu. Belgické zastoupení GM proto zahájilo konzultace s představiteli zaměstnaneckých svazů, protože po zvažované redukci bude  potřeba k výrobě asi o 1400 pracovníků méně.

„Automobilový průmysl a obchod v Evropě je stále konkurenčnější a GM Europe se musí soustředit na zvyšování produktivity, aby naše aktivity byly efektivní,“ říká Carl-Peter Forster, president General Motors Europe. „Počítáme, že z 535 000 kompaktních modelů, vyrobených v roce 2006, zvýšíme jejich výrobu v blízké budoucnosti na 750 000 kusů. Proto již nyní podnikáme přípravné kroky pro výrobu příští generace kompaktních modelů v závodech v Gliwicích, Bochumi, Ellesmere Port a Trollhättanu. Našim cílem je snížit výrobní časy a zvýšit produktivitu o 30 procent.“

V Bochumi v současné době pracuje 4900 lidí, v Ellesmere Port 2200, v Trollhättanu 2150 a v závodě v Gliwicích 2800 lidí.

Opel

Vytisknout

Diskuze: GME o příští generaci kompaktních modelů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Octavia

Škoda Auto připravena na Šanghaj

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud