Škoda Auto představí na mezinárodním autosalonu v Šanghaji model Octavia vyrobený v Číně, určený pro místní trh.
Octavia bude v Šanghaji představena s novým přeplňovaným motorem 1,8 TSI/118 kW, dále pak s motory 1,6 MPI/75 kW a 2,0 FSI/110 kW. Ohlédnutím za více než stoletou historií bude jeden z nejstarších exponátů na šanghajské automobilové přehlídce – automobil Laurin & Klement Voiturette A - poprvé veřejnosti představený na pražském autosalonu v roce 1906.
Společně s modelem Octavia představí Škoda Auto na ploše o rozloze více než 1100 m2 i další modely ze svého výrobního programu - vozy Octavia RS, Octavia Scout a Superb L&K. Připomenutím dlouhodobé podpory slavného cyklistického závodu Tour de France je automobil Škoda Superb speciálně upravený pro potřeby organizátorů závodu.
Smlouva o spolupráci mezi společnostmi Shanghai Volkswagen a Škoda Auto byla podepsána 11. dubna 2005. V březnu roku 2006 zahájila SVW Škoda oficiálně budování prodejní a servisní organizace. Slavnostní otevření prvního nového exkluzivního dealerství SVW Škoda, které plně odpovídá celosvětovým standardům značky se konalo 28.03.2007. Výroba modelu Škoda Octavia bude v Šanghaji zahájena v polovině roku 2007, později se rozběhne i výroba modelových řad Fabia a Superb.
Fred Kappler, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing v této souvislosti řekl: „Čína pro nás představuje jeden ze strategických trhů pro budoucí vývoj značky Škoda. Představení modelu Octavia je spolu s náběhem výroby prvním krokem k vybudování nové pozice značky Škoda v Číně.“
Licenční výroba v Číně je stavebním kamenem strategie expanze značky Škoda, do jejíhož rámce patří již montážní projekty na Ukrajině, v Kazachstánu, Bosně a Hercegovině, Indii a do budoucna i v Rusku. Realizace strategie růstu včetně výroby v Číně je důležitým krokem ve snaze etablovat značku Škoda v mezinárodním měřítku jako velkosériového výrobce.
Škoda Auto předpokládá, že ve střednědobém plánu při dosažení plné kapacity šanghajského závodu po zavedení všech tří modelových řad bude ročně dodávat zákazníkům v Číně více než 100 tisíc vozů.
Tisková zpráva a foto: Škoda AutoMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.