Škoda Auto představí na mezinárodním autosalonu v Šanghaji model Octavia vyrobený v Číně, určený pro místní trh.
Octavia bude v Šanghaji představena s novým přeplňovaným motorem 1,8 TSI/118 kW, dále pak s motory 1,6 MPI/75 kW a 2,0 FSI/110 kW. Ohlédnutím za více než stoletou historií bude jeden z nejstarších exponátů na šanghajské automobilové přehlídce – automobil Laurin & Klement Voiturette A - poprvé veřejnosti představený na pražském autosalonu v roce 1906.
Společně s modelem Octavia představí Škoda Auto na ploše o rozloze více než 1100 m2 i další modely ze svého výrobního programu - vozy Octavia RS, Octavia Scout a Superb L&K. Připomenutím dlouhodobé podpory slavného cyklistického závodu Tour de France je automobil Škoda Superb speciálně upravený pro potřeby organizátorů závodu.
Smlouva o spolupráci mezi společnostmi Shanghai Volkswagen a Škoda Auto byla podepsána 11. dubna 2005. V březnu roku 2006 zahájila SVW Škoda oficiálně budování prodejní a servisní organizace. Slavnostní otevření prvního nového exkluzivního dealerství SVW Škoda, které plně odpovídá celosvětovým standardům značky se konalo 28.03.2007. Výroba modelu Škoda Octavia bude v Šanghaji zahájena v polovině roku 2007, později se rozběhne i výroba modelových řad Fabia a Superb.
Fred Kappler, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing v této souvislosti řekl: „Čína pro nás představuje jeden ze strategických trhů pro budoucí vývoj značky Škoda. Představení modelu Octavia je spolu s náběhem výroby prvním krokem k vybudování nové pozice značky Škoda v Číně.“
Licenční výroba v Číně je stavebním kamenem strategie expanze značky Škoda, do jejíhož rámce patří již montážní projekty na Ukrajině, v Kazachstánu, Bosně a Hercegovině, Indii a do budoucna i v Rusku. Realizace strategie růstu včetně výroby v Číně je důležitým krokem ve snaze etablovat značku Škoda v mezinárodním měřítku jako velkosériového výrobce.
Škoda Auto předpokládá, že ve střednědobém plánu při dosažení plné kapacity šanghajského závodu po zavedení všech tří modelových řad bude ročně dodávat zákazníkům v Číně více než 100 tisíc vozů.
Tisková zpráva a foto: Škoda AutoElektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?