Osobní letní pneu Goodyear pro sezonu 2007

Jan Fiala, 12. dubna 2007, 22:03 Google+

Goodyear, jeden z největších světových výrobců pneumatik, nabízí pro letní sezonu 2007 dvě novinky - Goodyear Eagle F1 Asymmetric a Goodyear DuraGrip. Kromě těchto novinek nabízí i další pneumatiky (kterými jsou např. Goodyear HydraGrip, Goodyear Excellence a Goodyear Eagle F1 GS-D3), které v minulosti získaly řadu prestižních ocenění.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GoodYear

GoodYear | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Goodyear Eagle F1 Asymmetric
Nová vysocevýkonná pneumatika Eagle F1 Asymmetric přináší inovační technologii aktivní přilnavosti při zatáčení - Technologie Active Cornergrip. Tato nová technologie umožňuje rovnoměrnější kontakt pneumatiky s vozovkou po celé šířce běhounu, a větší přilnavost při zatáčení. Díky speciální závodní běhounové směsi zvyšuje pneumatika Eagle F1 Asymmetric také přilnavost na mokru, což z ní činí ve všech směrech ideální vysocevýkonnou pneumatiku. Nová pneumatika Eagle F1 Asymmetric je nástupcem pneumatik Goodyear, jež získaly mnoho ocenění, a překonávají i pneumatiky Goodyear Eagle F1, které porážely své konkurenty po několik let v různých testech prováděných automobilovými asociacemi a odbornými časopisy po celé Evropě. Pneumatiky Goodyear Eagle F1 získaly ocenění a byly doporučovány prestižními časopisy, jako jsou například Autocar, Stiftung Warentest, Powercar, Evo, ADAC motorwelt, sport auto, Powercar, Auto Bild nebo Auto, Motor und Sport.

Podle průzkumu trhu, provedeného Goodyear, je bezpečné řízení za mokra jedním z nejdůležitějších požadavků spotřebitelů. Díky kombinaci Technologie Active Cornergrip a speciální závodní běhounové směsi vyniká Eagle F1 Asymmetric zejména v jízdních podmínkách za mokra. Technologie Active Cornergrip je důležitým faktorem zlepšeného výkonu za mokra - zatěžuje vnitřní část běhounu tzn. klíčovou oblast pro řízení na mokrém povrchu. Hluboké středové drážky odvádějí povrchovou vodu, a tím dosahují  vynikající přilnavosti. Odvodové kanálky na vnitřní straně pneumatiky rozptylují vodu mimo kontaktní plochu.

Goodyear DuraGrip
Pneumatika Goodyear DuraGrip, speciálně vyvinutá tak, aby se vyrovnala s tlakem, který na automobil i pneumatiky vyvíjí neustálé zastavování a rozjíždění se v městském provozu, poskytuje díky spojení inovativních technologií použitých u pneumatik Goodyear vysoký kilometrový proběh, aniž by ztratila cokoli z výkonnostních a bezpečnostních vlastností spojených s produkty Goodyear.

Poptávka po malých automobilech, které umožňují cenově dostupné a bezpečné řízení, roste. Očekávání spotřebitelů týkající se malých automobilů rovněž nezůstávají pozadu. Dnešní řidič vyžaduje od svého automobilu do města výrazný design, kvalitu a bezpečnost. Pneumatika Goodyear DuraGrip byla speciálně vyvinuta, aby se vyrovnala se stovkami brzdných a rozjížděcích manévrů spojených s řízením ve městě - a to jak za sucha, tak i na mokru.

Goodyear DuraGrip charakterizuje směs s obsahem siliky, která zvyšuje kilometrový proběh, posiluje výkon pneumatiky za mokra a zajišťuje kratší brzdnou dráhu. Pneumatiku také charakterizuje asymetrický tvar běhounu a dvě souvislá vnější žebra, umožňující lepší ovladatelnost díky maximálnímu zvýšení přilnavosti na suchém povrchu. Otevřená část dezénu pneumatiky a obvodové drážky zajišťují lepší ovladatelnost za mokra a odolnost vůči aquaplaningu. Pevné vnější ramenní bloky poskytují boční stabilitu ve vysoké rychlosti, zatímco 3D-BIS lamely zaručují vynikající stabilitu při vysokém tlaku a maximální brzdný výkon.

Patentovaný systém trojrozměrných, vzájemně uzamykatelných lamel (3D-BIS), známý z úspěšných zimních pneumatik Goodyear, značně vylepšuje jízdní vlastnosti pneumatiky za mokra i za sucha a to díky většímu počtu lamel ve srovnání s tradičním lamelováním. Tato technologie vybavuje pneumatiku maximálním počtem záběrových hran, a tak zajišťuje vynikající odolnost vůči aquaplaningu a výkonnost na mokré vozovce. Současně zachovává přesné a dynamické ovládání charakteristické pro výkonné pneumatiky  díky pevným masivním dezénovým blokům.
 
Goodyear HydraGrip
Díky jedinečné technologii DynamicDrain-TRED nabízí pneumatika HydraGrip vynikající boční záběr a směrové vedení kombinované s jedinečnou výkonností při brzdění v kritických situacích a odolností vůči aquaplaningu. Nová technologie DynamicDrain-TRED kombinuje vysoce propracované technologické prvky jako je technologie 3D-BIS, kaskádovité lamelování a směrový dezén typu V-TRED se speciálně vyvinutou výkonnou směsí běhounu pneumatiky.

Patentovaný trojrozměrný systém vzájemného uzamykání bloků běhounu (3D-BIS), výrazně zlepšuje jízdní výkonnost pneumatiky v mokrých a suchých podmínkách, jelikož na rozdíl od tradičních lamelovaných pneumatik dovoluje na pneumatiku umístit vyšší počet lamel. Tato technologie pneumatiku vyzbrojuje maximálním možným počtem záběrových hran, aby zaručila její vynikající chování při aquaplaningu, na mokrých vozovkách a současně zachovává přesnou a dynamickou ovladatelnost výkonné pneumatiky díky zvýšené tuhosti jednotlivých bloků běhounu. Kaskádovité lamelování optimalizuje kontakt s povrchem vozovky při brzdění za mokra i za sucha tím, že vytváří efekt sevření: progresivním zvýšením podélné tuhosti se dosahuje toho, že bloky v ramenech běhounu pneumatiky při nouzovém brzdění reagují za mokra jako tlumiče nárazů s maximální účinností, aniž by přitom snižovaly stabilitu bloků. Kanálkový dezén V-TRED je špičkový technologický prvek, který zajišťuje obrovskou odolnost vůči aquaplaningu po celou dobu životnosti pneumatiky. Tento dezén posiluje odvod vody tím, že vytlačuje vodu do drážek, a tudíž nabízí dodatečnou ochranu před ztrátou kontaktu s vozovkou.

Nová směs běhounu pneumatiky HydraGrip je výsledkem mnohaletého výzkumu a vývoje pryže a směsi. Některé vlastnosti technologie směsi běhounu pneumatiky zahrnují: 
-       Speciálně reagující směs vysoce výkonných polymerů a dvojí vyztužovací systém, které zaručují optimální ovladatelnost a výjimečnou přilnavost na mokrých vozovkách.
-       Na míru vyvinutá chemikálie, která odpuzuje vodu a zvyšuje záběr. 
-       Mimořádně tenká vysoce zpevněná gumová vrstva pod směsí běhounu pro zajištění stabilního řízení a jízdy při zatáčení.

Goodyear Excellence
Dezén pneumatiky Goodyear Excellence je vybaven novou patentovanou bezpečnostní technologií, která zajišťuje lepší kontakt s mokrou vozovkou při vyšších rychlostech. Široké a hluboké drážky dezénu pneumatiky jsou navrženy tak, aby pohltily a odvedly velké objemy vody, a to bez ohledu na to, na jakou stranu automobilu jsou nové pneumatiky namontovány. Asymetrické bloky běhounu zaručují, že je voda odvedena všemi propojenými kanálky.

Díky optimalizovanému dezénu pro mokrý povrch může pneumatika Excellence odvést velké množství vody z povrchu vozovky, udržet povrch běhounu v kontaktu s vozovkou a poskytnout větší odolnost vůči aquaplaningu. Složení běhounové směsi "Goodyear Best in Wet" - obohacené silikou - navíc zvyšuje úroveň bezpečnosti poskytovanou pneumatikou Excellence. Díky novým polymerům má pneumatika Goodyear Excellence větší přilnavost za všech okolností a umožňuje rychlou jízdu na mokrých i suchých vozovkách.

Pneumatika Goodyear Excellence má dvě vlastnosti snižující hlučnost: zaprvé, střední část běhounu je složena ze souvislých podélných žeber bez lamel a žeber ostře zkosených bloků, a zadruhé, patentovanou technologii Dual-Block Shifting (duální uspořádání a posunutí bloků dezénu). Technologie Dual-Block Shifting představuje kombinaci různě velkých a postupně uspořádaných ramenních bloků následujících za sebou v daném pořadí po obvodu pneumatiky spolu s velikostmi bloků ve středním žebru měnících se v jiném pořadí. Tímto způsobem je velmi výrazně snížena hlučnost, protože šikmé bloky dezénu se vozovky dotýkají postupně a technologie Dual-Block Shifting zajišťuje, že jsou okrajové bloky běhounu stále v kontaktu s povrchem vozovky.

Dalším z parametrů nové pneumatiky Goodyear Excellence je její výborná ovladatelnost. Spirální vložka pod běhounem s dvojitou vrstvou pod ramenními oblastmi běhounu zaručuje optimální rozložení tlaku do všech kontaktních ploch s vozovkou. Každá část běhounu pneumatiky Excellence na povrchu vozovky pracuje - poskytuje lepší přilnavost, lepší ovladatelnost a vyšší kilometrový proběh. Stabilizátory ramen s pevnými širokými ramenními bloky poskytují přesnou odezvu během náročných manévrů při vyšších rychlostech, jako je prudké zatáčení a náhlé brzdění.

Goodyear Eagle F1 GS-D3
Pneumatika Goodyear Eagle F1 GS-D3 kombinuje technologii pneumatik pro závodní automobily s optimální bezpečností a pohodlím pro každodenní používání. Díky technologii OneTRED je Goodyear Eagle F1 GS-D3 vhodná zvláště pro automobily s vysokým výkonem a vozy upravené tuningovými firmami. Špičkový směrový dezén zaručuje prvotřídní odolnost vůči aquaplaningu a zároveň mimořádně nízkou úroveň hluku. Do kvalit pneumatiky Eagle F1 GS-D3 se promítly zkušenosti, které Goodyear získal během více než třicetiletého působení v závodech Formule 1.

Technologie OneTRED je dalším vylepšením osvědčeného směrového dezénu V-TRED a charakterizuje ji na první pohled patrný větší počet rozšířenějších kanálků ve tvaru písmene V. Drážky vycházejí z masivních bloků v ramenní oblasti a pokračují bez jediného přerušení rovnou do středového žebra. Takové řešení zajišťuje, že jak při přímé jízdě, tak během zatáčení, má pneumatika stále nadprůměrně velkou styčnou plochu, která není mezi oběma ramenními oblastmi nijak přerušena, stejně jako tomu je u závodních slicků. Navíc je pneumatika Eagle F1 GS-D3 vyrobena ze speciální směsi vyvinuté v těsné spolupráci se sportovním oddělením Goodyear.
Další vývoj převratného uspořádání dezénu V-TRED přinesl zdokonalení jízdních vlastností za deště. Průlom znamenalo zásadní rozšíření části běhounu s kanálky uspořádanými do tvaru písmene V. Voda na silnici je tak odváděna bohatě dimenzovanými kanálky dozadu a do stran. Velký důraz byl kladen na účinné odstranění vody ze stopy zejména ve vysokých rychlostech. Zvětšené odvodové kanálky hrají důležitou roli i v případě hlučnosti pneumatiky, protože předcházejí hromadění vzduchu v oblasti mezi vozovkou a styčnou plochou pneumatiky, což má velký vliv na snížení hlučnosti. Pevné ramenní části přispívají k omezení hluku, vznikajícího při odvalování pneumatiky, po celou dobu její životnosti. Pneumatika Goodyear Eagle F1 GS-D3 má ve všech provedeních ochranu hrany ráfku (výstupek v oblasti patky pneumatiky), který zabraňuje kontaktu ráfku s obrubníkem a při parkování tak pomáhá omezit riziko poškození drahých ráfků z lehkých slitin u vysoce výkonných automobilů.

Goodyear
Goodyear je největším světovým výrobcem pneumatik. Společnost se sídlem v Akronu (Ohio, USA) vyrábí pneumatiky, technické pryžové výrobky a chemikálie ve více než 100 závodech ve 28 zemích po celém světě. Své marketingové aktivity má společnost téměř v každé zemi světa. Goodyear zaměstnává přibližně 80 000 pracovníků.

Novinky společnosti Goodyear již více než sto let nasazují laťku pro celý automobilový průmysl. Goodyear je průkopníkem inovační bezpečnostní technologie známé jako RunOnFlat, jež řidiči umožňuje pokračovat v jízdě i po defektu pneumatiky. Goodyear je v této oblasti světovou špičkou: pneumatiky s touto technologií najdeme na různých vozech BMW, cenami ověnčeném Mini, vysoce výkonných vozech Mercedes-Benz, Opel a u dalších značek. Na obzoru je rozšíření vybavení pneumatikami Goodyear RunOnFlat, neboť konstruktéři společnosti Goodyear spolupracují s mnoha výrobci automobilů na více než 150 projektech tohoto typu. V roce 2006 Goodyear dodal přes 2 miliony pneumatik RunOnFlat.

Pro rodinné a sportovní vozy Goodyear nabízí široké spektrum zimních pneumatik a 4x4 pneumatik značky Wrangler.

Více informací naleznete na adrese www.goodyearpneu.cz.

Zdroj: Tisková zpráva Goodyear Dunlop Tires Czech s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Osobní letní pneu Goodyear pro sezonu 2007

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

reklama

Doporučujeme

Server Error

Server Error

We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.

error 500 | 23. 6. 2021 00:15