Modely Volvo ještě sportovnější

S40
S40, foto: Volvo
Jan Fiala 12. dubna 2007 12:15
Sdílej:

Inovace modelů nižší střední třídy, sedanu S40 a kombi V50, se netýká jen úprav vzhledu a odkládacích prostor, ale u obou vozů je posílen jejich prémiový charakter a vylepšeny jejich sportovní vlastnosti.

Nové Volvo S40 a V50 – vylepšené sportovní vlastnosti a výrazný prémiový charakter

• Užší vizuální vazba na větší modely Volvo • Rostoucí počet mladých zákazníků s vysokými nároky na prémiový vůz • Vylepšené odkládací prostory

• Větší potěšení z jízdy • Nové bezpečnostní prvky • Audiosystém světové třídy • Třetina celkového objemu prodaných vozů

S příchodem současné generace Volva S40 a V50 v roce 2003 se společnost Volvo Cars zaměřila především na mladší zákazníky s vysokými nároky na sportovní vlastnosti a prémiový charakter. Nové Volvo S40 a nové Volvo V50 společně přicházejí na trh s výrazně vylepšeným designem. Nabídka nových prvků dále posiluje jejich konkurenční pozici v boji o náročné mladé zákazníky. „Když byly tyto automobily téměř před čtyřmi lety představeny, zdůrazňovali jsme, že svým majitelům nabízejí vlastnosti větších modelů Volvo, ale v kompaktnějším formátu. Nyní tento přístup posouváme o další krok díky výraznějším kvalitám a „vyspělosti“ obou modelů. Současně zvýrazňujeme rozdíly mezi oběma modely. Nová S40 se posouvá blíže Volvu S80, zatímco nová V50 se více podobá novému Volvu V70,“ říká prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars, Fredrik Arp. Nejnovější údaje z USA a z Evropy ukazují, že zaměření společnosti na mladší cílovou skupinu vedlo k významnému zvýšení počtu prodaných vozidel.   Nárůst počtu zákazníků ve věku do 35 let o více než 20 procent

Zejména údaje z USA stojí za pozornost: • Podíl nových majitelů Volva S40 ve věku do 35 let vzrostl z 23 na 45 procent. • Podíl svobodných zákazníků vzrostl o 10 procent, ze 30 na 40 procent. • Celkový průměrný věk zákazníků kupujících Volvo S40 se snížil o deset let z 50 na 40. 
„Důvody pro výběr Volva S40 jsou navíc emotivnější než v minulosti. Dnešní zákazníci s nadšením hovoří o jeho sportovním designu a o potěšení z jízdy. Stále častěji také vítězíme v boji o image a prestiž s našimi největšími konkurenty.“ prozrazuje Fredrik Arp. V Evropě se podíl zákazníků Volva V50, jejichž hlavní alternativou byl prémiový vůz německé výroby, zvýšil z 24 procent u předchozího Volva V40 na dnešních téměř 47 procent. Podíl zákazníků mladších 44 let vzrostl o deset procent ze 45 na 55 procent. Také v Evropě začínají při koupi mezi zákazníky Volva V50 převažovat emotivní důvody. Většinu těchto zákazníků přitom na rozdíl od modelu S40 tvoří rodiny s dětmi.   Vylepšené odkládací prostory Designová i technická zlepšení u nových modelů Volvo S40 a V50 měla za cíl zlepšit již nyní vysoce oceňované vlastnosti obou modelů a odstranit slabé stránky identifikované zákazníky, například pokud se týče odkládacích prostor v interiéru.
„Tým designérů inteligentním způsobem využil každý volný kubický centimetr. Například zcela nový design středové konzoly a vnitřních panelů dveří umožnil zvýšení kapacity odkládacích prostor a umožnil zvýšení flexibility interiéru,“ vysvětluje Fredrik Arp.   Nabídka motorů Jízdní vlastnosti patří mezi nejsilnější stránky obou modelů.
Jednou novinkou je zvýšení výkonu motoru T5 o 10 koňských sil na celkových 230 k. K dispozici je pět dalších benzínových motorů plus verze Flexifuel umožňující pohon na bioethanol. • 1.6  100 k • 1.8  125 k • 1.8F Flexifuel 125 k  (není v nabídce na našem trhu) • 2.0  145 k • 2.4  140 k
• 2.4i 170 k Dieselové motory, které představují z hlediska objemu prodeje obou modelů 55 procent v Evropě a 25 procent celkem, jsou nabízeny ve třech verzích:  • 1.6D  109 k • 2.0D  136 k
• D5 180 k Jednou změnou je, že v průběhu druhé poloviny roku 2007 bude motor D5 k dispozici také s manuální převodovkou, která řidiči nabídne plných 400 Nm točivého momentu v porovnání se 350 Nm u automatické převodovky. Tento motor patří mezi první jednotky, které budou splňovat evropské emisní předpisy Euro 5. Verze Flexifuel poháněná palivem E85 (85 procent ethanol, 15 procent benzín) s výkonem 125 k se stává stále více konkurenceschopnou. Volva S40 a V50 Flexifuel se nyní prodávají v devíti evropských zemích a v roce 2007 budou představovat 8 procent celkového počtu prodaných vozů těchto modelů.   Nově s aktivními světlomety Pokud se týče bezpečnosti, přichází nová S40 a V50 s několika novými prvky:
• Volitelnými aktivními bi-xenonovými světlomety, které natáčejí světelný paprsek do zatáček v závislosti na pohybech volantu. • Při aktivaci airbagů dojde k automatickému spuštění výstražných světel – tato funkce pomáhá přilákat pozornost ostatních motoristů v případě, že dojde k nehodě samotného vozidla například při jízdě za tmy. • Brzdová světla jsou nyní vybavena funkcí nouzových brzdových světel EBL, která aktivuje jejich rychlé blikání v případě, že řidič prudce sešlápne brzdový pedál. Tímto způsobem je zajištěno efektivní upozornění ostatních řidičů za vozidlem.
Audiosystém světové třídy Nové Volvo S40 a V50 může být vybaveno audiosystémem absolutní světové třídy. Nejpokročilejší ze tří systémů – Premium Sound – je vybaven digitálním zesilovačem značky Alpine, systémem prostorového zvuku Dolby® Pro Logic II Surround a reproduktory od dánského výrobce Dynaudio. U systémů High Performance a Premium Sound je nyní možné přehrávat CD s hudbou uloženou ve formátech MP3 nebo WMA. To znamená, že v měniči CD disků je možné uložit několik set hudebních skladeb a řidič tak má i na cestách k dispozici velkou část svého domácího hudebního archivu. Všechny audiosystémy jsou nyní navíc vybaveny přídavným vstupem (AUX), ke kterému je možné připojit přídavné zařízení, například přenosný MP3 přehrávač. Jako příslušenství je k dispozici USB konektor a konektor pro připojení přehrávače iPod.  
Třetina celkového objemu prodaných vozů Volvo Cílový počet prodaných vozů Volvo S40 je 75 000 automobilů ročně. Největším trhem jsou USA s jednou třetinou celkového množství, přičemž v roce 2007 se na druhé místo dostává Čína díky místní výrobě přibližně 8 000 vozů Volvo S40. Největšími evropskými trhy Volva S40 jsou Velká Británie, Španělsko, Německo a Švédsko. Cílový počet prodaných vozů Volvo V50 je 70 000 automobilů ročně. 85 procent z tohoto počtu bude prodáno v Evropě, přičemž největšími jednotlivými trhy jsou Německo, Švédsko, Velká Británie, Itálie a Nizozemsko.
„Volvo S40 a V50 nejen představují třetinu celkového počtu prodaných vozů za rok 2007; tyto modely navíc hrají klíčovou roli při posilování značky Volvo. Nové modely posilují svou konkurenceschopnost ve všech klíčových oblastech a jsem přesvědčen, že společně s novou C30 se jim podaří přitáhnout ještě více nových a mladších zákazníků,“ říká Fredrik Arp.   Foto: Volvo Car Corporation Zdroj: tisková zpráva Volvo Auto Czech

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.