Inovace modelů nižší střední třídy, sedanu S40 a kombi V50, se netýká jen úprav vzhledu a odkládacích prostor, ale u obou vozů je posílen jejich prémiový charakter a vylepšeny jejich sportovní vlastnosti.
Nové Volvo S40 a V50 – vylepšené sportovní vlastnosti a výrazný prémiový charakter
• Užší vizuální vazba na větší modely Volvo • Rostoucí počet mladých zákazníků s vysokými nároky na prémiový vůz • Vylepšené odkládací prostory • Větší potěšení z jízdy • Nové bezpečnostní prvky • Audiosystém světové třídy • Třetina celkového objemu prodaných vozů
S příchodem současné generace Volva S40 a V50 v roce 2003 se společnost Volvo Cars zaměřila především na mladší zákazníky s vysokými nároky na sportovní vlastnosti a prémiový charakter. Nové Volvo S40 a nové Volvo V50 společně přicházejí na trh s výrazně vylepšeným designem. Nabídka nových prvků dále posiluje jejich konkurenční pozici v boji o náročné mladé zákazníky. „Když byly tyto automobily téměř před čtyřmi lety představeny, zdůrazňovali jsme, že svým majitelům nabízejí vlastnosti větších modelů Volvo, ale v kompaktnějším formátu. Nyní tento přístup posouváme o další krok díky výraznějším kvalitám a „vyspělosti“ obou modelů. Současně zvýrazňujeme rozdíly mezi oběma modely. Nová S40 se posouvá blíže Volvu S80, zatímco nová V50 se více podobá novému Volvu V70,“ říká prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars, Fredrik Arp. Nejnovější údaje z USA a z Evropy ukazují, že zaměření společnosti na mladší cílovou skupinu vedlo k významnému zvýšení počtu prodaných vozidel. Nárůst počtu zákazníků ve věku do 35 let o více než 20 procent Zejména údaje z USA stojí za pozornost: • Podíl nových majitelů Volva S40 ve věku do 35 let vzrostl z 23 na 45 procent. • Podíl svobodných zákazníků vzrostl o 10 procent, ze 30 na 40 procent. • Celkový průměrný věk zákazníků kupujících Volvo S40 se snížil o deset let z 50 na 40. „Důvody pro výběr Volva S40 jsou navíc emotivnější než v minulosti. Dnešní zákazníci s nadšením hovoří o jeho sportovním designu a o potěšení z jízdy. Stále častěji také vítězíme v boji o image a prestiž s našimi největšími konkurenty.“ prozrazuje Fredrik Arp. V Evropě se podíl zákazníků Volva V50, jejichž hlavní alternativou byl prémiový vůz německé výroby, zvýšil z 24 procent u předchozího Volva V40 na dnešních téměř 47 procent. Podíl zákazníků mladších 44 let vzrostl o deset procent ze 45 na 55 procent. Také v Evropě začínají při koupi mezi zákazníky Volva V50 převažovat emotivní důvody. Většinu těchto zákazníků přitom na rozdíl od modelu S40 tvoří rodiny s dětmi. Vylepšené odkládací prostory Designová i technická zlepšení u nových modelů Volvo S40 a V50 měla za cíl zlepšit již nyní vysoce oceňované vlastnosti obou modelů a odstranit slabé stránky identifikované zákazníky, například pokud se týče odkládacích prostor v interiéru. „Tým designérů inteligentním způsobem využil každý volný kubický centimetr. Například zcela nový design středové konzoly a vnitřních panelů dveří umožnil zvýšení kapacity odkládacích prostor a umožnil zvýšení flexibility interiéru,“ vysvětluje Fredrik Arp. Nabídka motorů Jízdní vlastnosti patří mezi nejsilnější stránky obou modelů. Jednou novinkou je zvýšení výkonu motoru T5 o 10 koňských sil na celkových 230 k. K dispozici je pět dalších benzínových motorů plus verze Flexifuel umožňující pohon na bioethanol. • 1.6 100 k • 1.8 125 k • 1.8F Flexifuel 125 k (není v nabídce na našem trhu) • 2.0 145 k • 2.4 140 k • 2.4i 170 k Dieselové motory, které představují z hlediska objemu prodeje obou modelů 55 procent v Evropě a 25 procent celkem, jsou nabízeny ve třech verzích: • 1.6D 109 k • 2.0D 136 k • D5 180 k Jednou změnou je, že v průběhu druhé poloviny roku 2007 bude motor D5 k dispozici také s manuální převodovkou, která řidiči nabídne plných 400 Nm točivého momentu v porovnání se 350 Nm u automatické převodovky. Tento motor patří mezi první jednotky, které budou splňovat evropské emisní předpisy Euro 5. Verze Flexifuel poháněná palivem E85 (85 procent ethanol, 15 procent benzín) s výkonem 125 k se stává stále více konkurenceschopnou. Volva S40 a V50 Flexifuel se nyní prodávají v devíti evropských zemích a v roce 2007 budou představovat 8 procent celkového počtu prodaných vozů těchto modelů. Nově s aktivními světlomety Pokud se týče bezpečnosti, přichází nová S40 a V50 s několika novými prvky: • Volitelnými aktivními bi-xenonovými světlomety, které natáčejí světelný paprsek do zatáček v závislosti na pohybech volantu. • Při aktivaci airbagů dojde k automatickému spuštění výstražných světel – tato funkce pomáhá přilákat pozornost ostatních motoristů v případě, že dojde k nehodě samotného vozidla například při jízdě za tmy. • Brzdová světla jsou nyní vybavena funkcí nouzových brzdových světel EBL, která aktivuje jejich rychlé blikání v případě, že řidič prudce sešlápne brzdový pedál. Tímto způsobem je zajištěno efektivní upozornění ostatních řidičů za vozidlem. Audiosystém světové třídy Nové Volvo S40 a V50 může být vybaveno audiosystémem absolutní světové třídy. Nejpokročilejší ze tří systémů – Premium Sound – je vybaven digitálním zesilovačem značky Alpine, systémem prostorového zvuku Dolby® Pro Logic II Surround a reproduktory od dánského výrobce Dynaudio. U systémů High Performance a Premium Sound je nyní možné přehrávat CD s hudbou uloženou ve formátech MP3 nebo WMA. To znamená, že v měniči CD disků je možné uložit několik set hudebních skladeb a řidič tak má i na cestách k dispozici velkou část svého domácího hudebního archivu. Všechny audiosystémy jsou nyní navíc vybaveny přídavným vstupem (AUX), ke kterému je možné připojit přídavné zařízení, například přenosný MP3 přehrávač. Jako příslušenství je k dispozici USB konektor a konektor pro připojení přehrávače iPod. Třetina celkového objemu prodaných vozů Volvo Cílový počet prodaných vozů Volvo S40 je 75 000 automobilů ročně. Největším trhem jsou USA s jednou třetinou celkového množství, přičemž v roce 2007 se na druhé místo dostává Čína díky místní výrobě přibližně 8 000 vozů Volvo S40. Největšími evropskými trhy Volva S40 jsou Velká Británie, Španělsko, Německo a Švédsko. Cílový počet prodaných vozů Volvo V50 je 70 000 automobilů ročně. 85 procent z tohoto počtu bude prodáno v Evropě, přičemž největšími jednotlivými trhy jsou Německo, Švédsko, Velká Británie, Itálie a Nizozemsko. „Volvo S40 a V50 nejen představují třetinu celkového počtu prodaných vozů za rok 2007; tyto modely navíc hrají klíčovou roli při posilování značky Volvo. Nové modely posilují svou konkurenceschopnost ve všech klíčových oblastech a jsem přesvědčen, že společně s novou C30 se jim podaří přitáhnout ještě více nových a mladších zákazníků,“ říká Fredrik Arp. Foto: Volvo Car Corporation Zdroj: tisková zpráva Volvo Auto Czech
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.