Inovace modelů nižší střední třídy, sedanu S40 a kombi V50, se netýká jen úprav vzhledu a odkládacích prostor, ale u obou vozů je posílen jejich prémiový charakter a vylepšeny jejich sportovní vlastnosti.
Nové Volvo S40 a V50 – vylepšené sportovní vlastnosti a výrazný prémiový charakter
• Užší vizuální vazba na větší modely Volvo • Rostoucí počet mladých zákazníků s vysokými nároky na prémiový vůz • Vylepšené odkládací prostory • Větší potěšení z jízdy • Nové bezpečnostní prvky • Audiosystém světové třídy • Třetina celkového objemu prodaných vozů
S příchodem současné generace Volva S40 a V50 v roce 2003 se společnost Volvo Cars zaměřila především na mladší zákazníky s vysokými nároky na sportovní vlastnosti a prémiový charakter. Nové Volvo S40 a nové Volvo V50 společně přicházejí na trh s výrazně vylepšeným designem. Nabídka nových prvků dále posiluje jejich konkurenční pozici v boji o náročné mladé zákazníky. „Když byly tyto automobily téměř před čtyřmi lety představeny, zdůrazňovali jsme, že svým majitelům nabízejí vlastnosti větších modelů Volvo, ale v kompaktnějším formátu. Nyní tento přístup posouváme o další krok díky výraznějším kvalitám a „vyspělosti“ obou modelů. Současně zvýrazňujeme rozdíly mezi oběma modely. Nová S40 se posouvá blíže Volvu S80, zatímco nová V50 se více podobá novému Volvu V70,“ říká prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars, Fredrik Arp. Nejnovější údaje z USA a z Evropy ukazují, že zaměření společnosti na mladší cílovou skupinu vedlo k významnému zvýšení počtu prodaných vozidel. Nárůst počtu zákazníků ve věku do 35 let o více než 20 procent Zejména údaje z USA stojí za pozornost: • Podíl nových majitelů Volva S40 ve věku do 35 let vzrostl z 23 na 45 procent. • Podíl svobodných zákazníků vzrostl o 10 procent, ze 30 na 40 procent. • Celkový průměrný věk zákazníků kupujících Volvo S40 se snížil o deset let z 50 na 40. „Důvody pro výběr Volva S40 jsou navíc emotivnější než v minulosti. Dnešní zákazníci s nadšením hovoří o jeho sportovním designu a o potěšení z jízdy. Stále častěji také vítězíme v boji o image a prestiž s našimi největšími konkurenty.“ prozrazuje Fredrik Arp. V Evropě se podíl zákazníků Volva V50, jejichž hlavní alternativou byl prémiový vůz německé výroby, zvýšil z 24 procent u předchozího Volva V40 na dnešních téměř 47 procent. Podíl zákazníků mladších 44 let vzrostl o deset procent ze 45 na 55 procent. Také v Evropě začínají při koupi mezi zákazníky Volva V50 převažovat emotivní důvody. Většinu těchto zákazníků přitom na rozdíl od modelu S40 tvoří rodiny s dětmi. Vylepšené odkládací prostory Designová i technická zlepšení u nových modelů Volvo S40 a V50 měla za cíl zlepšit již nyní vysoce oceňované vlastnosti obou modelů a odstranit slabé stránky identifikované zákazníky, například pokud se týče odkládacích prostor v interiéru. „Tým designérů inteligentním způsobem využil každý volný kubický centimetr. Například zcela nový design středové konzoly a vnitřních panelů dveří umožnil zvýšení kapacity odkládacích prostor a umožnil zvýšení flexibility interiéru,“ vysvětluje Fredrik Arp. Nabídka motorů Jízdní vlastnosti patří mezi nejsilnější stránky obou modelů. Jednou novinkou je zvýšení výkonu motoru T5 o 10 koňských sil na celkových 230 k. K dispozici je pět dalších benzínových motorů plus verze Flexifuel umožňující pohon na bioethanol. • 1.6 100 k • 1.8 125 k • 1.8F Flexifuel 125 k (není v nabídce na našem trhu) • 2.0 145 k • 2.4 140 k • 2.4i 170 k Dieselové motory, které představují z hlediska objemu prodeje obou modelů 55 procent v Evropě a 25 procent celkem, jsou nabízeny ve třech verzích: • 1.6D 109 k • 2.0D 136 k • D5 180 k Jednou změnou je, že v průběhu druhé poloviny roku 2007 bude motor D5 k dispozici také s manuální převodovkou, která řidiči nabídne plných 400 Nm točivého momentu v porovnání se 350 Nm u automatické převodovky. Tento motor patří mezi první jednotky, které budou splňovat evropské emisní předpisy Euro 5. Verze Flexifuel poháněná palivem E85 (85 procent ethanol, 15 procent benzín) s výkonem 125 k se stává stále více konkurenceschopnou. Volva S40 a V50 Flexifuel se nyní prodávají v devíti evropských zemích a v roce 2007 budou představovat 8 procent celkového počtu prodaných vozů těchto modelů. Nově s aktivními světlomety Pokud se týče bezpečnosti, přichází nová S40 a V50 s několika novými prvky: • Volitelnými aktivními bi-xenonovými světlomety, které natáčejí světelný paprsek do zatáček v závislosti na pohybech volantu. • Při aktivaci airbagů dojde k automatickému spuštění výstražných světel – tato funkce pomáhá přilákat pozornost ostatních motoristů v případě, že dojde k nehodě samotného vozidla například při jízdě za tmy. • Brzdová světla jsou nyní vybavena funkcí nouzových brzdových světel EBL, která aktivuje jejich rychlé blikání v případě, že řidič prudce sešlápne brzdový pedál. Tímto způsobem je zajištěno efektivní upozornění ostatních řidičů za vozidlem. Audiosystém světové třídy Nové Volvo S40 a V50 může být vybaveno audiosystémem absolutní světové třídy. Nejpokročilejší ze tří systémů – Premium Sound – je vybaven digitálním zesilovačem značky Alpine, systémem prostorového zvuku Dolby® Pro Logic II Surround a reproduktory od dánského výrobce Dynaudio. U systémů High Performance a Premium Sound je nyní možné přehrávat CD s hudbou uloženou ve formátech MP3 nebo WMA. To znamená, že v měniči CD disků je možné uložit několik set hudebních skladeb a řidič tak má i na cestách k dispozici velkou část svého domácího hudebního archivu. Všechny audiosystémy jsou nyní navíc vybaveny přídavným vstupem (AUX), ke kterému je možné připojit přídavné zařízení, například přenosný MP3 přehrávač. Jako příslušenství je k dispozici USB konektor a konektor pro připojení přehrávače iPod. Třetina celkového objemu prodaných vozů Volvo Cílový počet prodaných vozů Volvo S40 je 75 000 automobilů ročně. Největším trhem jsou USA s jednou třetinou celkového množství, přičemž v roce 2007 se na druhé místo dostává Čína díky místní výrobě přibližně 8 000 vozů Volvo S40. Největšími evropskými trhy Volva S40 jsou Velká Británie, Španělsko, Německo a Švédsko. Cílový počet prodaných vozů Volvo V50 je 70 000 automobilů ročně. 85 procent z tohoto počtu bude prodáno v Evropě, přičemž největšími jednotlivými trhy jsou Německo, Švédsko, Velká Británie, Itálie a Nizozemsko. „Volvo S40 a V50 nejen představují třetinu celkového počtu prodaných vozů za rok 2007; tyto modely navíc hrají klíčovou roli při posilování značky Volvo. Nové modely posilují svou konkurenceschopnost ve všech klíčových oblastech a jsem přesvědčen, že společně s novou C30 se jim podaří přitáhnout ještě více nových a mladších zákazníků,“ říká Fredrik Arp. Foto: Volvo Car Corporation Zdroj: tisková zpráva Volvo Auto Czech
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.