Volvo se rozhodlo pro inovaci úspěšných modelů nižší střední třídy, sedanu S40 a kombi V50. Oba modely získávají ještě dynamičtější vzhled a vylepšena byla i ergonomie interiéru.
Nové Volvo S40 a V50 - dynamičtější vzhled a nové odkládací prostory • Výraznější odlišení modelů S40 a V50 • Nová příď modelu S40 působí nižším a širším dojmem • Nová sportovní mřížka chladiče dodává V50 robustnější vzhled • Zeštíhlené zadní skupinové svítilny a nový zadní nárazník • Větší a praktičtější odkládací prostory • Nové obložení pravým dřevem – Nordic Light Oak • Nové svěží čalounění Spring Green Množství výrazných designových prvků nové Volvo S40 vizuálně přibližuje k novému vzhledu řady S, který byl poprvé představen u zcela nového Volva S80. Model V50 se současně přibližuje nové řadě V a novému Volvu V70, a to bez jakéhokoliv kompromisu pokud jde o jeho kompaktní rozměry a sportovní vlastnosti. „Pokud se týče zevnějšku, snažíme se oba modely více odlišit. Zlepšení v interiéru se zaměřila na vylepšení důmyslných odkládacích prostor,“ říká Steve Mattin, ředitel pro design ve společnosti Volvo Cars. Pokud začneme novou S40, při pohledu na tento kompaktní sedan zepředu je zdroj inspirace zřejmý na první pohled. Nová zaoblená příď lakovaná v barvě karosérie působí širším a nižším dojmem díky nové mřížce chladiče s výraznějším logem „iron mark“ značky Volvo, novým předním světlometům a novému vstupnímu vzduchovému otvoru, který na rozdíl od třídílného otvoru u současného modelu sahá přes celou šířku přídě. „Nový, nižší a širší vzhled přídě vyzařuje více síly. Tento dojem je zesílen při pohledu na vozidlo z boku. Na zádi k dynamickému vzhledu přispívají tvar nových zadních skupinových světel a nový nárazník,“ říká Steve Harper, který byl odpovědný za design nového Volva S40 a V50. Sportovnější mřížka chladiče u modelu V50 Nová černá voštinová mřížka chladiče s větším logem Volvo („iron mark“) zvýrazňuje sportovní povahu vozu. Nové přední světlomety a tři vstupní vzduchové otvory v nárazníku patří mezi další detaily, které dodávají zaoblené přídi Volva V50, jež je lakována v barvě vozu, dojem robustnosti. „Zde jsme vytvořili vizuální vertikální prvky, abychom novou mřížku chladiče ještě více zvýraznili,“ říká Steve Harper. Užší zadní skupinová světla Spodní část panelu zadních světel u S40 i u V50 je o 30 milimetrů výše než dříve a světla samotná mají nové grafické uspořádání. Brzdová světla jsou nyní složena z LED diod a zadní obrysová světla zvýrazňují boky vozidla. Nový zadní nárazník obsahuje integrované reflektory ve spodních rozích a v souladu s celkovým designem je doplněn horizontálními liniemi koncovky výfuku. „Upravený tvar a umístění koncovky výfuku je dobrým příkladem toho, jak malá vizuální úprava dokáže vytvořit výrazný dojem,“ říká Steve Harper. Optimalizované odkládací prostory Při úpravách interiéru se tým designérů přeměnil na hnutí za osvobození odkládacích prostor. „Kritika jejich omezených rozměrů u současného modelu posloužila v okamžiku, kdy nastal čas navrhnout nový interiér Volva S40 a V50, jako vysokooktanové palivo. Nebyli jsme zcela spokojeni, dokud jsme neměli pocit, že jsme efektivně využili každý volný kubický centimetr,“ vzpomíná Steve Harper. Tým své úsilí zaměřil na dvě oblasti: panely dveří a středovou konzolu. Celá spodní část panelů předních dveří byla zcela přepracována. Tvar reproduktorů audiosystému byl upraven tak, aby se uvolnil prostor pro nové, větší odkládací kapsy s prostorem na knihu ve formátu A4, stojící plechovku s nápojem, nebo ležící plastovou láhev. Jako bonus vznikl také prostor pro další reproduktor Dynaudio (pouze u audiosystému Premium Sound), který pomáhá poslechový zážitek ještě více okořenit. Větší a důmyslnější středová konzola Současná výrazná supertenká středová konzola je k dispozici s novými dekory, jako je obložení pravým dřevem Nordic Light Oak. Téma středové konzoly nově pokračuje ve formě podobně elegantních zakřivených povrchů až k zadním sedadlům. Také odkládací prostor mezi sedadly byl dále vylepšen, a to zejména s důrazem na nejznámější rys tradičního skandinávského designu – důmyslnou funkčnost. Páka ruční brzdy je nyní kompaktnější, čímž se uvolnilo místo pro velkorysejší odkládací prostory. Posuvný kryt a flexibilní loketní opěrka Posuvný kryt velké odkládací přihrádky, ve které se navíc nachází dva držáky zajišťující bezpečnou oporu pro malé i velké šálky, je doplněn vylepšenou flexibilní loketní opěrkou řidiče. Také v této opěrce je zabudován důmyslný prvek, který designéři žertem nazvali „stolek na hamburger“. „Využili jsme i ty nejmenší prostory, které - pokud v nich nejsou umístěny ovládací prvky doplňků nebo příslušenství - zůstávají obvykle zakryty. Nyní byl tento prostor přeměněn na praktickou schránku například pro uložení mobilního telefonu. Konec konců, telefon nepatří mezi věci, které bychom měli při jízdě používat,“ vysvětluje Steve Harper a dodává: „A na zadní straně středového tunelu se nachází další malý šperk: výklopný držák na 1,5-litrovou láhev, který mají cestující na zadních sedadlech snadno na dosah.“ Nové čalounění a zelené provedení interiéru K lepšímu celkovému dojmu interiérů Volva S40 a V50 přispívají také nové detaily na přístrojovém panelu a na větracích otvorech. Nabídka čalounění byla rozšířena nejen u základní verze, ale také u exkluzivnějších doplňků - například o nové jemnozrnné kožené čalounění. V základním provedení je nabízeno textilní čalounění se zeleným barevným akcentem, které má poetický název „Spring Green“ (jarní zelená). „Zelené čalounění je zcela v souladu s rostoucí poptávkou našich zákazníků po individuálních možnostech. Začali jsme modrým a červeným čalouněním u Volva C30 a nyní představujeme zelené čalounění pro modely S40 a V50. Jsem si jistý, že se stane velmi populárním,“ říká Steve Harper.
Foto: Volvo Car Corporation Zdroj: tisková zpráva Volvo Auto Czech
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.