Škoda Auto zahajuje na domácím trhu prodej další novinky výrobního programu - modelu Škoda Octavia Scout. Tento vůz vychází z modelu Škoda Octavia Combi 4x4
a vyznačuje se kromě systému pohonu všech čtyř kol také novým originálním designem - novou designovou linii označovanou "Scout".
Octavia Scout: - nová originální designová linie, nové prvky výbavy - motor 2,0 FSI/110 kW nebo 2,0 TDI PD/103 kW, šestistupňová převodovka, standardně pohon všech kol - zavazadlový prostor 580 l až 1620 l
Od běžného modelu Octavia Combi 4x4 se nový model odlišuje především použitím optického paketu "Scout". K jeho charakteristickým designovým prvkům patří zejména nový přední a zadní nárazník, tmavě šedé boční ochranné lišty, ochranné lemy blatníků a nástavce prahů s ozdobnými lištami a nápisy "Scout". Vůz je dále standardně vybaven podélným střešním nosičem, mlhovými světlomety integrovanými ve předním nárazníku nebo 17"" koly s lehkých slitin, jejichž optimalizovaný tvar snižuje možnost poškození ráfku při jízdě v terénu. V obsáhlé standardní výbavě nechybí ani elektronický stabilizující systém ESP, ABS s brzdovým asistentem, čelní a boční airbagy nebo úchyty pro dětskou sedačku Isofix na zadních sedadlech.
Základní cena vozu Škoda Octavia Scout s benzínovým motorem 2,0 FSI/110 kW je 734 900,-Kč, verze s přeplňovaným vznětovým motorem 2,0 TDI PD DPF/103 kW se na českém trhu bude prodávat za 780 900,- Kč.
První předváděcí vozy budou u autorizovaných obchodníků Škoda k dispozici v nejbližších dnech. Prodejci Škoda Auto jsou již rovněž připraveni přijímat první objednávky. Bližší informace ohledně modelu Octavia Scout, včetně ceníku a konfigurátoru, podle něhož lze "sestavit" vůz v požadované výbavě jsou k dispozici na internetových stránkách www.skoda-auto.cz.
Foto: Škoda Auto, a.s. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.