Na tiskové konferenci pořádané společností MIDWAY GROUP na autosalonu v New Yorku v prostorách Jacob Javitz Centre na Manhattanu byl model značky Lexus LS 460 vyhlášen světovým Automobilem roku 2007 (World Car of the Year).
Lexus LS460 byl zvolen z nominační listiny 28 konkurentů vybraných porotci celosvětové soutěže Automobil roku z 22 zemí celého světa.
Cílem soutěže není hodnotit pouze celkovou oblibu vozu. Porotci mají za úkol spravedlivě a komplexně posuzovat potřeby a přání zákazníků na celém světě. Proces hodnocení začíná tím, že jednotliví porotci posuzují a bodují kandidáty pomocí široké řady standardizovaných parametrů – vše od designového ztvárnění a kvality až po výkon a bezpečnost. V lednu 2007 pak porotci hlasovali, aby získali užší výběr deseti vozů. Světový automobil roku byl nakonec vybrán z těchto finalistů za dohledu mezinárodní účetní firmy KPMG.
Porotci WCOTY považují prestižní sedan LS 460 za ztělesnění sloganu „v touze po dokonalosti“ značky Lexus. Přestože je na některých trzích teprve krátce, značka Lexus pokračuje v budování své pověsti za silné podpory své luxusní vlajkové lodi, která se může pochlubit mnoha prvenstvími, jako např. zcela novým systémem automatického parkování nebo osmirychlostní automatickou převodovkou. V podobě vozu LS 600h s hybridním pohonem značka nabízí klasický luxus v moderním provedení, nepochybnou kvalitu a více než dostatečný výkon pro všechny, kteří se chtějí opájet řízením výkonného vozu bez pocitu viny vůči životnímu prostředí.
Ve třetím ročníku soutěže World Car of the Year se na prvních třech místech kromě modelu Lexusu LS460 umístilo Audi TT a MINI. „Je nám ctí, že se nám dostalo tohoto prestižního ocenění, které prohlašuje vůz LS460 Světovým automobilem roku 2007“, uvedl Bob Carter, viceprezident a generální ředitel divize Lexus. „Od počátku jsme si kladli za cíl vyvinout luxusní vlajkovou loď, která by se zařadila mezi nejlepší vozy světa. Odezva na model LS 460 od našich zákazníků a ocenění jako je toto jsou odměnou za náročnou cestu při realizaci našeho cíle.“ Tisková zpráva Lexus Czech
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.