Na tiskové konferenci pořádané společností MIDWAY GROUP na autosalonu v New Yorku v prostorách Jacob Javitz Centre na Manhattanu byl model značky Lexus LS 460 vyhlášen světovým Automobilem roku 2007 (World Car of the Year).
Lexus LS460 byl zvolen z nominační listiny 28 konkurentů vybraných porotci celosvětové soutěže Automobil roku z 22 zemí celého světa.
Cílem soutěže není hodnotit pouze celkovou oblibu vozu. Porotci mají za úkol spravedlivě a komplexně posuzovat potřeby a přání zákazníků na celém světě. Proces hodnocení začíná tím, že jednotliví porotci posuzují a bodují kandidáty pomocí široké řady standardizovaných parametrů – vše od designového ztvárnění a kvality až po výkon a bezpečnost. V lednu 2007 pak porotci hlasovali, aby získali užší výběr deseti vozů. Světový automobil roku byl nakonec vybrán z těchto finalistů za dohledu mezinárodní účetní firmy KPMG.
Porotci WCOTY považují prestižní sedan LS 460 za ztělesnění sloganu „v touze po dokonalosti“ značky Lexus. Přestože je na některých trzích teprve krátce, značka Lexus pokračuje v budování své pověsti za silné podpory své luxusní vlajkové lodi, která se může pochlubit mnoha prvenstvími, jako např. zcela novým systémem automatického parkování nebo osmirychlostní automatickou převodovkou. V podobě vozu LS 600h s hybridním pohonem značka nabízí klasický luxus v moderním provedení, nepochybnou kvalitu a více než dostatečný výkon pro všechny, kteří se chtějí opájet řízením výkonného vozu bez pocitu viny vůči životnímu prostředí.
Ve třetím ročníku soutěže World Car of the Year se na prvních třech místech kromě modelu Lexusu LS460 umístilo Audi TT a MINI. „Je nám ctí, že se nám dostalo tohoto prestižního ocenění, které prohlašuje vůz LS460 Světovým automobilem roku 2007“, uvedl Bob Carter, viceprezident a generální ředitel divize Lexus. „Od počátku jsme si kladli za cíl vyvinout luxusní vlajkovou loď, která by se zařadila mezi nejlepší vozy světa. Odezva na model LS 460 od našich zákazníků a ocenění jako je toto jsou odměnou za náročnou cestu při realizaci našeho cíle.“ Tisková zpráva Lexus Czech
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.