Když jsme při nedávném průzkumu zjišťovali, jaké asociace mají lidé ve spojení s rozměrem „šest metrů“, nejčastější odpověď zněla „délka dvou aut“.
Španělé byli na čele žebříčku s 51 % procenty takových odpovědí, následovali Britové se 42 %, Poláci a Němci byli těsně za sebou na třetím a čtvrtém místě s výsledkem 39 % a 38 %, přičemž ani Italové s 30 % příliš nezaostali. Možná proto, že v Itálii je průměrná délka auta menší než kdekoli jinde v Evropě! Výška žirafy, šířka fotbalové branky, šířka mého domu nebo vzdálenost, kterou urazí hlemýžď za hodinu – to byly další bizarní odpovědi.
Průzkum si zadala Fulda, přední německý výrobce pneumatik, aby jej pak prezentovala společně se svou novou letní pneumatikou EcoControl. Respondenti po celé Evropě byli dotazováni, co si představí pod délkou šesti metrů, právě proto, že přesně o tolik je díky speciálně vyvinutému dezénu a směsi pro záběr na mokru kratší brzdná dráha pneumatiky EcoControl v porovnání s jejím předchůdcem.
Nejen brzdná dráha je kratší, EcoControl rovněž pomáhá snížení spotřeby paliva. Důvodem nižší spotřeby pohonných hmot je použití běhounové směsi s obsahem siliky. Ve srovnávacím testu valivého odporu s nejoblíbenější pneumatikou střední cenové kategorie si Fulda EcoControl vedla výrazně lépe a umožnila v průměru ušetřit na palivu až 80 eur (cca 2 300 CZK) ročně*. Navíc vyšší dezén znamená o 20 % (6 000 km) vyšší kilometrový proběh ve srovnání s předcházející letní pneumatikou Fulda. Fulda EcoControl tak představuje excelentní kombinaci užitné hodnoty a kvality. Šetří palivo a je spolehlivá a odolná za všech jízdních podmínek.
Ing. Richard Srbecký, Sales Manager společnosti Goodyear Dunlop Tires Czech, dodává: „Fulda je značka reagující na potřeby ,chytře kupujících‘. Tito zákazníci jsou při svém výběru velmi uvědomělí a umí se jasně rozhodnout, když chtějí investovat více nebo méně peněz. Co se týká pneumatik, nejsou připraveni dělat kompromisy v žádném aspektu vlastní bezpečnosti, ale zároveň sledují cenu. Proto požadují vysoce kvalitní produkty reprezentující vynikající poměr užitné hodnoty a ceny. Fulda je přesvědčena, že výzkum a vývoj vedoucí k výrobě pneumatiky EcoControl přinesl výsledek, který uspokojí všechny tyto požadavky, a EcoControl se stane jasnou první volbou pro ,chytře kupující‘.“
O průzkumu Fulda EcoControl Tento průzkum byl prováděn v lednu 2007 belgickou agenturou IPSOS. Dotázáno bylo 5 000 lidí ve věku od 15 do 64 let v pěti evropských zemích: Německu, Itálii, Polsku, Španělsku a Velké Británii.
Fulda Fulda je jedním z předních německých výrobců kvalitních pneumatik zaručujících bezpečnou jízdu, vysoký kilometrový proběh a velmi dobré zhodnocení investic. Značka byla založena v roce 1900 a se svým 10% podílem na německém trhu nyní patří k vedoucím značkám středního segmentu pneumatik. Fulda nabízí špičkové pneumatiky pro osobní automobily, 4 x 4, lehké nákladní, nákladní automobily a zemědělské stroje. Pneumatiky Fulda jsou navrženy tak, aby poskytly bezpečné řízení i v nejnáročnějších podmínkách. Nepřetržitý výzkum a vývojové programy jsou zárukou, že pneumatiky Fulda používají nejmodernější technologie a materiály. Pravidelná doporučení z nezávislých testů potvrzují vysokou úroveň kvality produktů Fulda.
* TÜV test valivého odporu vycházející ze standarů ISO test ISO 1864 v porovnání s Firestone F590 Fuel Saver 175/65 R14 (říjen 2006)
Foto: Fulda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.