Chevrolet představí ve třídě minivozů tři inovativní koncepty, premiéru si odbudou na autosalonu v New Yorku.
General Motors, resp. Chevrolet představí na Mezinárodním autosalonu v New Yorku (který otevře své brány ve středu 4. dubna) trojici originálních „globálních“ studií malých vozů. Jednou z nich je koncept Chevrolet Trax, který má zacíleno především na mladé zákazníky žijící v městských aglomeracích. Všechny tři studie působí velmi vitálně, doslova vyzařují dynamiku – a všechny také slibují výborné užitné parametry a nízké provozní náklady.
Trojice konceptů vznikla v designerském studiu GM v jihokorejském Incheonu, což je jedno ze sítě 11 globálních designerských studií GM rozmístěných po celém světě. Prototypy, sdílející globální architekturu minivozů GM, demonstrují kreativitu, flexibilitu a inovativní myšlení týmu GM pracujícího v asijsko-pacifickém regionu.
„Naše koncepty dokládají výhody a silné stránky celosvětově propojené sítě designerských studií koncernu GM i schopnosti týmu globálního produktového plánování, který nám poskytuje velmi přesné informace o tom, co vyžadují trhy jednotlivých regionů světa i jak se bude tamní poptávka vyvíjet do budoucnosti,“ říká Ed Welburn, vicepresident GM odpovědný za globální design.
Čtyřdveřový Chevrolet Trax je poháněný zážehovým motorem o objemu 1.0 l. Horní partie karoserie jsou vyvedeny v zářivě oranžovém laku, dolní část je v tmavším matně oranžovém odstínu. Toto barevné provedení umocňuje image malého Chevroletu jako plnohodnotného výkonného a všestranného vozu.
Chevrolet prodal v roce 2006 v Evropě rekordních 340 000 vozů a zajistil si tak tržní podíl 1,6 procenta. Také začátek roku 2007 se pro Chevrolet Europe vyvíjí velmi dobře – prodeje za první čtvrtletí jsou ve srovnání se stejným obdobím roku 2006 vyšší o 25 procent, což představuje asi 94 000 prodaných vozů.
Foto: General Motors
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?