Chevrolet představí ve třídě minivozů tři inovativní koncepty, premiéru si odbudou na autosalonu v New Yorku.
General Motors, resp. Chevrolet představí na Mezinárodním autosalonu v New Yorku (který otevře své brány ve středu 4. dubna) trojici originálních „globálních“ studií malých vozů. Jednou z nich je koncept Chevrolet Trax, který má zacíleno především na mladé zákazníky žijící v městských aglomeracích. Všechny tři studie působí velmi vitálně, doslova vyzařují dynamiku – a všechny také slibují výborné užitné parametry a nízké provozní náklady.
Trojice konceptů vznikla v designerském studiu GM v jihokorejském Incheonu, což je jedno ze sítě 11 globálních designerských studií GM rozmístěných po celém světě. Prototypy, sdílející globální architekturu minivozů GM, demonstrují kreativitu, flexibilitu a inovativní myšlení týmu GM pracujícího v asijsko-pacifickém regionu.
„Naše koncepty dokládají výhody a silné stránky celosvětově propojené sítě designerských studií koncernu GM i schopnosti týmu globálního produktového plánování, který nám poskytuje velmi přesné informace o tom, co vyžadují trhy jednotlivých regionů světa i jak se bude tamní poptávka vyvíjet do budoucnosti,“ říká Ed Welburn, vicepresident GM odpovědný za globální design.
Čtyřdveřový Chevrolet Trax je poháněný zážehovým motorem o objemu 1.0 l. Horní partie karoserie jsou vyvedeny v zářivě oranžovém laku, dolní část je v tmavším matně oranžovém odstínu. Toto barevné provedení umocňuje image malého Chevroletu jako plnohodnotného výkonného a všestranného vozu.
Chevrolet prodal v roce 2006 v Evropě rekordních 340 000 vozů a zajistil si tak tržní podíl 1,6 procenta. Také začátek roku 2007 se pro Chevrolet Europe vyvíjí velmi dobře – prodeje za první čtvrtletí jsou ve srovnání se stejným obdobím roku 2006 vyšší o 25 procent, což představuje asi 94 000 prodaných vozů.
Foto: General Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.