Do další fáze pokročily přípravy na expanzi značky Škoda v Číně. V Shijiazhuangu, hlavním městě provincie Hebei ležícím cca 300 km jihozápadně od Pekingu, bylo slavnostně otevřeno první nové dealerství značky Škoda.
Během nadcházejících týdnů jich bude otevřeno dalších čtyřicet, do konce roku 2007 se počítá se sítí více než 100 exkluzivních partnerů Škoda napříč celou Čínou. Moderní areál značky Škoda v Shijiazhuangu je pomyslnou vlajkovou lodí připravované prodejní sítě. Zabírá plochu celkem 12000 m2, plně odpovídá globálním standardům značky Škoda a kromě tradičního velkoryse řešeného showroomu v sobě ukrývá zázemí pro servis, dětský koutek či historickou expozici představující čínským zákazníkům více než stoletou historii automobilové výroby v Mladé Boleslavi.
„Otevření prvního nového dealerství je dalším důležitým krokem k úspěšnému etablování značky Škoda na jednom z nejrychleji rostoucích automobilových trhů světa,“ prohlásil Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing.
Ceremoniál v Shijiazhuangu byl symbolicky zahájen ve středu 28. března v 8:58 hodin místního času. Osmička je v čínské kultuře symbolem pro bohatství, úspěch a prosperitu.
Licenční výroba vozů Škoda v Číně začne v polovině letošního roku v závodě Shanghai Volkswagen. Jako první přijde na řadu model Octavia druhé generace, v dalších letech se počítá také s výrobou modelů Fabia a Superb (vždy druhé generace). Po zavedení všech tří modelových řad by měla roční produkce dosáhnout 100 000 vozů Škoda ročně.
Projekt licenční výroby v Číně je součástí strategie růstu společnosti Škoda Auto. Další montáže vozů Škoda fungují na Ukrajině, v Kazachstánu, Indii, Bosně a Hercegovině, v přípravě je zahájení montáže v Rusku. Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.