Do další fáze pokročily přípravy na expanzi značky Škoda v Číně. V Shijiazhuangu, hlavním městě provincie Hebei ležícím cca 300 km jihozápadně od Pekingu, bylo slavnostně otevřeno první nové dealerství značky Škoda.
Během nadcházejících týdnů jich bude otevřeno dalších čtyřicet, do konce roku 2007 se počítá se sítí více než 100 exkluzivních partnerů Škoda napříč celou Čínou. Moderní areál značky Škoda v Shijiazhuangu je pomyslnou vlajkovou lodí připravované prodejní sítě. Zabírá plochu celkem 12000 m2, plně odpovídá globálním standardům značky Škoda a kromě tradičního velkoryse řešeného showroomu v sobě ukrývá zázemí pro servis, dětský koutek či historickou expozici představující čínským zákazníkům více než stoletou historii automobilové výroby v Mladé Boleslavi.
„Otevření prvního nového dealerství je dalším důležitým krokem k úspěšnému etablování značky Škoda na jednom z nejrychleji rostoucích automobilových trhů světa,“ prohlásil Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing.
Ceremoniál v Shijiazhuangu byl symbolicky zahájen ve středu 28. března v 8:58 hodin místního času. Osmička je v čínské kultuře symbolem pro bohatství, úspěch a prosperitu.
Licenční výroba vozů Škoda v Číně začne v polovině letošního roku v závodě Shanghai Volkswagen. Jako první přijde na řadu model Octavia druhé generace, v dalších letech se počítá také s výrobou modelů Fabia a Superb (vždy druhé generace). Po zavedení všech tří modelových řad by měla roční produkce dosáhnout 100 000 vozů Škoda ročně.
Projekt licenční výroby v Číně je součástí strategie růstu společnosti Škoda Auto. Další montáže vozů Škoda fungují na Ukrajině, v Kazachstánu, Indii, Bosně a Hercegovině, v přípravě je zahájení montáže v Rusku. Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.