O víkendu 3. – 4. února 2007 proběhla v Itálii akce společnosti Fiat Automobiles SpA (dříve Fiat Auto) “Den otevřených dveří”, čili první představení vozu Fiat Bravo veřejnosti.
Událost překročila ta nejoptimističtější očekávání: více než 400.000 návštěvníků navštívilo 750 autorizovaných prodejců Fiat a bylo uskutečněno více než 37.000 testovacích jízd ve 3.000 vozech Fiat Bravo, které měla prodejní síť k dispozici. Návštěvnost byla bezprecedentní, příliv návštěvníků po celou dobu neustával, přičemž nejvíce byla zastoupena mládež, rodiny a ženy. Celkem bylo přijato více než 1.000 objednávek, což potvrzuje obrovský potenciál nového modelu Fiat Bravo. Akce “Open Week” bude pokračovat celý týden, a to až do neděle 11. února, přičemž celá síť italských prodejců zavedla mimořádnou otevírací dobu (bez přestávky do 20.00 hod.). Kromě toho se 10. února v Mirafiori Motor Village v Turíně, “centru dokonalosti” společnosti Fiat Group Automobiles S. p. A., bude konat ojedinělá akce: nejvyšší management automobilky Fiat zaujme místa prodejců a předvede návštěvníkům silné stránky modelu Fiat.
Abychom byli přesnější, během těchto prvních “Dnů otevřených dveří” obdivovali návštěvníci nejvíce exteriér a design interiéru nového krásného italského 5-ti dveřového hatchbacku Fiat Bravo. Ten má aerodynamický a agresivní vzhled, ale zároveň je také elegantní a kompaktní: dlouhý 434 cm, široký 179 cm, vysoký 149 cm, má rozvor 2,60 m a objem zavazadlového prostoru (400 litrů) na vrcholu své kategorie.
Fiat Bravo návštěvníky rovněž uchvátil bohatou bezpečnostní výbavou, jejímž důkazem jsou nejpokročilejší elektronické systémy jako je ABS včetně EBD, sofistikovaný systém pro kontrolu stability podvozku ESP s Hill Holder a protiprokluzovým systémem ASR. Dále Fiat jako jediná automobilka nabízí světovou novinku Blue&Me Nav™, novou generaci systému Blue&Me™, která je výsledkem spolupráce společností Fiat a Microsoft. Jedná se o sofistikovaný přístoj, jehož součástí je satelitní navigace s piktogramy, hands-free systém založený na technogii Bluetooth a MP3 přehrávač. Většinu funkcí lze navíc ovládat hlasem. Blue&Me Nav™ je jednoduché a užitečné řešení, které Fiat nabízí za nejlepší cenu na trhu.
Pod názvem Fiat Bravo se tedy skrývá kvalitní, dynamické vozidlo, které řidiči přináší radost z jízdy a vysoký poměr mezi užitnou hodnotou a cenou (ta byla na domácím italském trhu stanovena na 14.900 euro).
V Česku bude Fiat Bravo uveden na konci dubna 2007. Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.