Dne 1. února 2007 se název společnosti Fiat Auto změnil na „Fiat Group Automobiles SpA“.
Ve stejnou dobu vznikly čtyři nové společnosti, které budou 100% vlastněny Fiat Group Automobiles SpA: „Fiat Automobiles SpA“, „Alfa Romeo Automobiles SpA“, „Lancia Automobiles SpA“ a „Fiat Light Commercial Vehicles SpA“. Šéfové těchto čtyřech značek byli jmenováni generálními řediteli příslušných společností. Provozy a zaměstnanci jsou pod Fiat Group Automobiles SpA. Tyto změny jsou v souladu s novou firemní kulturou ve Fiat Group. Zejména se v ní promítají dvě strategická rozhodnutí týkající se pohledu na obchodování. Na jedné straně bude existovat Group jako jednotný celek, na druhé straně bude každá společnost charakterizována specifickou povahou svých příslušných provozních úseků a jednotlivých značek. V několika příštích měsících bude u všech aktivit Group zdůrazněn tento aspekt tím, že dojde ke spojení symbolu „Fiat Group“ s konkrétním úsekem nebo konkrétní značkou. Vznik Fiat Group Automobiles SpA představuje další přirozený krok od doby, kdy na konci roku 2005 došlo ke změně loga Group. Vložení slova „Group“ („Skupina“) do názvu je vyjádřením zásadní úlohy společnosti v rámci Fiat Group; zohledňuje se tím podíl Fiat Auto na výsledcích Group a na realizaci zásadních synergických efektů u ostatních úseků Group. Novým jménem se rovněž identifikuje klíčová oblast činnosti, která v poslední době prošla zásadní transformací a vyznačuje se modernější strukturou, jež je oproti té předchozí propracovanější a kompaktnější. Zároveň ukazuje na synergické propojení v automobilovém úseku, které již nyní přináší velký prospěch v podobě provozní efektivnosti, řízení zdrojů a snižování nákladů. A konečně název „Fiat Group Automobiles SpA“ podtrhuje mezinárodní charakter této velké průmyslové společnosti. Vznik čtyř společností je výrazem pozornosti, kterou Group věnuje postavení svých značek na trhu. Každá ze značek Fiat, Alfa Romeo, Lancia a Fiat užitkové vozy má svou konkrétní identitu s definovanými, uznávanými charakteristikami a sleduje svou vlastní obchodní a prodejní politiku. Vytvoření těchto čtyř nových společností je nutno chápat z hlediska stále větší specifičnosti jednotlivých značek, jejich rostoucí hodnoty a posílení jejich konkurenčních schopností. Novým uspořádáním se v žádném směru nezmění vztahy se zaměstnanci, dealery a dodavateli. Vyšší ocenění jednotlivých značek však na druhé straně zlepší vztahy s prodejní sítí, zákazníky a partnery. Stručně řečeno, cílem dnes ohlášených změn je posílení jednotlivých značek v rámci jediného a silnějšího automobilového úseku. Fiat Group
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?