Dne 1. února 2007 se název společnosti Fiat Auto změnil na „Fiat Group Automobiles SpA“.
Ve stejnou dobu vznikly čtyři nové společnosti, které budou 100% vlastněny Fiat Group Automobiles SpA: „Fiat Automobiles SpA“, „Alfa Romeo Automobiles SpA“, „Lancia Automobiles SpA“ a „Fiat Light Commercial Vehicles SpA“. Šéfové těchto čtyřech značek byli jmenováni generálními řediteli příslušných společností. Provozy a zaměstnanci jsou pod Fiat Group Automobiles SpA. Tyto změny jsou v souladu s novou firemní kulturou ve Fiat Group. Zejména se v ní promítají dvě strategická rozhodnutí týkající se pohledu na obchodování. Na jedné straně bude existovat Group jako jednotný celek, na druhé straně bude každá společnost charakterizována specifickou povahou svých příslušných provozních úseků a jednotlivých značek. V několika příštích měsících bude u všech aktivit Group zdůrazněn tento aspekt tím, že dojde ke spojení symbolu „Fiat Group“ s konkrétním úsekem nebo konkrétní značkou. Vznik Fiat Group Automobiles SpA představuje další přirozený krok od doby, kdy na konci roku 2005 došlo ke změně loga Group. Vložení slova „Group“ („Skupina“) do názvu je vyjádřením zásadní úlohy společnosti v rámci Fiat Group; zohledňuje se tím podíl Fiat Auto na výsledcích Group a na realizaci zásadních synergických efektů u ostatních úseků Group. Novým jménem se rovněž identifikuje klíčová oblast činnosti, která v poslední době prošla zásadní transformací a vyznačuje se modernější strukturou, jež je oproti té předchozí propracovanější a kompaktnější. Zároveň ukazuje na synergické propojení v automobilovém úseku, které již nyní přináší velký prospěch v podobě provozní efektivnosti, řízení zdrojů a snižování nákladů. A konečně název „Fiat Group Automobiles SpA“ podtrhuje mezinárodní charakter této velké průmyslové společnosti. Vznik čtyř společností je výrazem pozornosti, kterou Group věnuje postavení svých značek na trhu. Každá ze značek Fiat, Alfa Romeo, Lancia a Fiat užitkové vozy má svou konkrétní identitu s definovanými, uznávanými charakteristikami a sleduje svou vlastní obchodní a prodejní politiku. Vytvoření těchto čtyř nových společností je nutno chápat z hlediska stále větší specifičnosti jednotlivých značek, jejich rostoucí hodnoty a posílení jejich konkurenčních schopností. Novým uspořádáním se v žádném směru nezmění vztahy se zaměstnanci, dealery a dodavateli. Vyšší ocenění jednotlivých značek však na druhé straně zlepší vztahy s prodejní sítí, zákazníky a partnery. Stručně řečeno, cílem dnes ohlášených změn je posílení jednotlivých značek v rámci jediného a silnějšího automobilového úseku. Fiat Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.