Expozici společnosti Mitsubishi Motors na ženevském autosalonu 2007 výrazně podtrhuje krásný červený vůz, přesná replika Modelu-A z roku 1917 , který je však velmi odlišné povahy než očekávaný Lancer Evolution. Odlišný, avšak sdílející stejnou kulturu posledních 90 let ...
MITSUBISHI Model-A z roku 1917 - Oslava 90ti let tvůrčí práce
Kořeny Zatímco původ skupiny společností Mitsubishi Whilst se odvíjí od roku 1870, historie značky Mitsubishi coby výrobce automobilů začala dlouho předtím, než Motor Vehicle Division of Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. byla v roce 1970 sloučena a nazvána “Mitsubishi Motors Corporation” a ještě déle před jejím návratem do rodiny Mitsubishi v roce 2004.
Prvním vozem značky Mitsubishi byl Model-A, o první japonskou sériovou výrobu osobních vozů se pokusila před 90 lety společnost Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd., předchůdce dnešní Mitsubishi Heavy Industries, Ltd..
Dva prototypy vozu Mitsubishi Model-A, jenž byly výsledkem tohoto úsilí, byly vystaveny na silnici nedaleko Yaesu Building v tokijské čtvrti Marunouchi. Byly rovněž společností Mitsubishi Internal Combustion Engine Co., Ltd. zapsány jako exponáty pro výstavu Peace Exhibition konanou v Tokiu v březnu 1922, kde zaujaly značnou pozornost.
Experimentování Pan Nakagawa, který byl v té době pověřen pohonnými agregáty, vzpomíná: "Při výrobě motoru, převodovek a chladicího systému bylo provedeno velké množství experimentů a proběhlo také mnoho dohadů. Před sesazením převodového soukolí jsme pro jeho obroušení a seřízení používali mokré kameny, ale aby došlo k usazení převodového soukolí, museli jsme poté celý den jezdit kolem místní školy. Řada věcí, které jsme museli udělat při výrobě Modelu-A, by byla u dnešních vozů nemyslitelná." Pan Ushida, který byl pověřen konstrukcí motoru, dodal: "tento vůz měl velkou dřevěnou kabinu a motor s výkonem 35 koňských sil. Žádné tolerance rozměrů nebyly stanoveny, proto závisely pouze na dovednostech a instinktech mechaniků. A bylo tomu tak, dokud jsme nezadřeli několik jednotek, teprve poté jsme vůbec prvně stanovili odpovídající tolerance. Ozubená kola nebyla dokonale vycentrována, takže docházelo ke vzniku vysokého tření mezi ozubeními, které bylo příčinou nadměrného hluku. Kabina pro cestující byla vytvořena na základě zkušeností získaných při výrobě vozů tažených koňským spřežením, a díky své velikosti byla extrémně těžká. Maximální rychlost se pohybovala okolo 30 km/h. Pamatuji si na radostné houkání klaksonu, když jsme projížděli kolem. "
Zkušební výroba Výroba zahájená v srpnu 1917 ve výrobním závodě spalovacích motorů Kobe Mitsubishi Shipyard společnosti Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd.. Po založení společnosti Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd. byla v květnu 1920 přemístěna do Nagoyi.
Distribuci na trh a prodej Modelu-A zajišťovala Ohte-Shokai K.K., společnost založená v roce 1918 Mitsubishi Shipbuilding a Mitsubishi Corporation za účelem realizace importu a prodeje automobilů a pneumatik vyrobených ve Spojených Státech.
Po čtyřech letech zkušební výroby, kdy bylo vyrobeno 20 vozidel (plus 2 prototypy), byla však produkce Modelu-A v roce 1921 zastavena, když ve společnosti Mitsubishi získala větší přednost letecká výroba.
Zapomenuty nebyly ani nákladní vozy a ostatní stroje: - 1918: “T1”, první nákladní vůz Mitsubishi, jehož životnost byla testována zkušební jízdou – na tehdejší dobu úctyhodných – 1 000 km.
Spočívá v tom však prvotní předurčení Mitsubishi Motors k tvůrčí práci a získání následné reputace, kterou jí přinesla preciznost, spolehlivost, kvalita a jízdní schopnosti jejích vozidel pro průjezd všemi typy terénu, na silnici, mimo ni, při cestování i sportovních soutěžích.
Vůz vystavený v Ženevě je replika postavená v roce 1972 za použití materiálů, ze kterých byl ve své době vyráběn. Jinak je běžně vystaven v MAG, “Mitsubishi Auto Gallery” o rozloze 1 100 m?, otevřené v roce 1989 a umístěné v R&D MMC v Okazaki, v Japonsku.
Hlavní technické údaje:
- Délka: 3 830 mm - Šířka: 1 620 mm - Výška: 2 070 mm - Rozvor: 2 727 mm
*** Poznámka: “Pajero” je ve Španělsku “Montero” a ve Velké Británii “Shogun”.
Zdroj: Tisková zpráva Mitsubishi Motors
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.