Nový Mitsubishi Outlander představen v Ženevě

Jan Fiala, 6. března 2007, 11:30 Google+

Na autosalonu v Ženevě je vystavován nový model střední kategorie SUV, Mitsubishi Outlander. Tento vůz bude konkurovat například vozu Toyota RAV-4.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Outlander

Outlander | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

MITSUBISHI OUTLANDER - Oprávnění k výzvě

Sedmdesát let po svém prvotním torpédu s pohonem všech čtyř kol PX33 – vůbec prvním japonském automobilu s pohonem všech čtyř kol - demonstruje společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) v Ženevě svou dovednost v této oblasti, a to prostřednictvím zcela přepracované modelové řady 4x4, obsazující pečlivě vybrané sektory rozrůstajícího se evropského trhu SUV:
- SUV střední kategorie => Outlander   => Srdce trhu
- Plnohodnotný SUV => Pajero  => Autenticky vůz kategorie off-road
- Pick-up  => L200   => Sportovně užitkový nákladní vůz

V souvislosti s tím se Outlander nové generace rychle etabluje jako jedna z klíčových článků trhu: opravdu legitimní SUV, stimulující stále plnější a předvídatelný segment svým designem, technologiemi a rovněž výbavou.

Globální projekt
Co by odvozenina zcela nového Outlanderu uvedeného na trh v Japonsku v říjnu 2005, který               v Japonsku stále dosahuje masivního objemu prodeje (24 627 kusů říjen 2005 / červenec 2006), zažila nová generace Outlanderu svou předpremiéru na pařížském autosalónu 2006.

Outlander, který bude uveden na evropský trh v průběhu prvního čtvrtletí roku 2007, umožní  společnosti Mitsubishi Motors vstoupit do nejrychleji se rozrůstajícího segmentu vozů SUV (nárůst 54% z  325 000 v roce 2001 na 500 000 v roce 2006  s dalším zvýšením 35% očekávaným v období 2006 - 2009), přesně do srdce tohoto sektoru proti takovým rivalům, jako je Toyota RAV-4.

Outlander rovněž Evropě představí zcela novou globální platformu společnosti MMC určenou pro vozy C-segmentu. Tato platforma, zkonstruovaná společností MMC pro světové trhy ve spolupráci se společností DaimlerChrysler, bude rovněž základem řady nových výrobků různých segmentů trhu, které budou na trh uvedeny během následujících dvou let, včetně zcela nového sportovního sedanu Lancer  a nové generace Lancer Evolution.

Tato kompetentní a flexibilní platforma bude – kromě jiného – využívat progresivní technologie AWC (All Wheel Control), kterými se vozidla společnosti  MMC proslavila při svých soutěžních aktivitách,      a stejně tak i takzvaný “světový motor”, vyvinutý společnostmi DaimlerChrysler a Hyundai Motor Company.

Nový rozměr
Nový Outlander je jedincem naprosto odlišným od první generace Outlanderů / Airtrek / Airtrek Sports Gear, jelikož ten byl již od počátku navržen pro všechny světové trhy se vším, co pro jednotlivé            a zároveň pro všechny regiony “musí mít”.

V případě Evropy mu například dostupnost vznětového motoru (s filtrem tuhých částic DPF, jenž je součástí výbavy v závislosti na modelu a části trhu) již od samého počátku umožnila stimulovat srdce trhu pokrytím 63% segmentu oproti 37% jeho předchůdce, který disponoval pouze zážehovým motorem.

“Mount Fuji” (Hora Fuji)
Již při představení evropskému trhu v roce 2003 prostřednictvím modelu Lancer a dále pak v roce 2004 v podobě modelů Evolution VIII, Colt a Grandis, byla přední maska vozů Mitsubishi Motors         s označením “Mount Fuji” vřele přijata médii, zákazníky i dealery, a vytvořila tak první naprosto  odlišnou vizuální identitu této značky.

Díky tomuto úspěchu se společnost MMC rozhodla vytvořit specifickou tvář vozů určených pro Evropu,
která by byla odrazem slavné sportovní tradice značky Mitsubishi a svérázného japonského
moderního stylu. Proto není žádným překvapením, že 4,64 m dlouhý nový Outlander (ve srovnání      
s 4,54 m dlouhým odstupujícím modelem Outlanderu) je další demonstrací této výrazné vizuální
identity, podtržené elegantním stříbrným povrchem větracích průduchů na obou stranách středového
panelu  a stejně tak lichoběžníkovým tvarem hlavních světlometů.

V6-Concept
Nepochybně inspirován koncepčním vozem Pajero Evo 2+2 z roku 2002 až po přední sloupky a čelní
okno, je design přední části Outlanderu kombinací svalnatých blatníků s vyklenutými lemy a ostrých
linií, jež vyvrací veškeré pochybnosti o jeho dynamických vlastnostech.

A co víc, Outlander V6-Concept (matová metalická šeď s bílou střechou a bílými detaily) se shoduje    s Pajerem Evo 2+2, “pouštním GT” představeným společností Mitsubishi Motors na ženevském autosalonu přesně před 5 lety.

Tento koncept demonstrující potenciál silnější verze Outlanderu představí zcela nový pohonný agregát
společnosti Mitsubishi Motors o objemu 3,.0 l V6 MIVEC. Podmínky na trhu a reakce zákazníků
připouštějí možnost, že by v pozdější době mohl být uveden na evropský trh (4).
Široký (1,80m), jako by skloněný vpřed a nízký Outlander přináší napětí bez laciných efektů, linie jeho oken zvedající se směrem k zádi vozu, nápadné hlavní světlomety a 18” specifické disky kol z lehkých slitin* dodávají vozu dojem neustálého pohybu.

Zadní část působí stejně dynamickým dojmem, tvoří ji výrazný oblouk podobný náhradnímu kolu ohraničený zadními kombinovanými LED svítilnami a zatmaveným zadním oknem.

Z pohledu řidiče
Role autentického terénního vozu ponechává Outlander Pajeru, ale přesto je nekompromisním řešením poněkud odlišného typu rekreačního vozu.

Využívajíce adaptability nové platformy společnosti MMC přináší míru aktivní bezpečnosti a požitek     z jízdy na úrovni osobního vozu, a to díky nezávislému zavěšení všech čtyř kol, vysoce výkonným brzdám a nízkému těžišti  vozidla. Dosažení nízkého těžiště napomohl hliníkový střešní panel využívající technologii testovanou u vozu Lancer Evolution IX.

Outlander, poněkud méně extrémní než drsné, přídavnou převodovkou vybavené Pajero*, se zaměřuje na splnění požadavků kladených na vůz kategorie grand tourer s jízdními schopnostmi pro všechny klimatické podmínky, na cestě i závodní dráze, a využívá proto zcela novou jednotku řízení  všech kol (All Wheel Control). Toto nerozlučné spojení technologie aktivního ovládání stability vozu (včetně regulace prokluzu) s elektronicky řízeným systémem pohonu všech čtyř kol umožňuje hladkou jízdu v náročném terénu i za nepříznivých klimatických podmínek, a to díky režimu 2WD (přinášejícímu úsporu paliva v případech, kdy není třeba maximální záběr kol využívat) až po režim “Lock 4WD”.  Změna režimů z 2WD na 4WD je snadná, řidič musí pouze přepnout osvětlený, do ruky dokonale padnoucí otočný ovladač umístěný příhodně mezi předními sedadly.

Jako první dieselový motor
Pro Evropu, coby trh   vznětových motorů, bude představen Outlander s motorem, který je alternativou
agregátu společnosti Volkswagen AG o objemu 1 968 cm3, turbo s mezichladičem stlačeného
vzduchu, rozvodem DOHC a 16 ventily, splňující emisní normu EU-4, kterým jsou již poháněny
modely Grandis DI-D.

Ve spojení se 6stupňovou manuální převodovkou produkuje výkon 103 kW / 140 k, vyvíjí krouticí
moment 310Nm při 1 750 ot/min a rychlosti 100 km/h z místa dosahuje za 10,8 sekund a – kde to
umožňují dopravní předpisy – je maximální rychlost stanovena na 187 km/h.

V závislosti na specifikaci modelu a cílovém trhu bude tento motor k dispozici s filtrem pevných částic
(DPF; poznámka: pro trhy ČR a SR jsou všechny vozy vybaveny touto technologií).
* K dispozici v závislosti na cílovém trhu.

Kompletní řada pohonných agregátů
Tento středně výkonný vznětový motor 2,0 l DI-D bude jednou z možností pohonných jednotek, které
budou evropským zákazníkům nabízeny, a které ve skutečnosti umocní přitažlivost modelu Outlander.

Přijetím takových opatření, díky kterým agregát 3,0 V6 splňuje požadavky evropského trhu, bude  právě tento motor nejvyšší alternativou z celé nabídky agregátů modelů Outlander, která sestává ze:
- vznětového motoru 2,0 s technologií čerpadlo-tryska - 140 k a 310 Nm – který bude uveden na trh v prvním čtvrtletí roku 2007 (1).
- vznětového motoru 2,2 se systémem common rail* – 156 k a 380 Nm – který bude uveden na trh  na konci roku 2007 (2).
- zážehového motoru 2,4 l * - 170 k a 226 Nm – uvedený na trh v průběhu posledního čtvrtletí roku 2007 (3).
- zážehový motor 3,0 l * - 220 k a 276 Nm, který je fázi vývoje (4).
(1) dodávaný společností VAG
(2) dodávaný společností PSA Peugeot Citroën
(3) Motor Mitsubishi Motors
(4) Motor Mitsubishi Motors;  nabízený již ve Spojených Státech, a také ve verzi splňující emisní normu Euro-3 v Rusku a na  Ukrajině.
* Všechny údaje podléhají konečné homologaci.

Důmyslný
Ze své podstaty flexibilní Outlander byl navržen jako stylový prostor pro žití, schopný uspokojit všechny požadavky svých uživatelů a vybaven prvky – které naleznete později v sériově vyráběných vozech – zajišťující:

- Zábavu:

Společnost Rockford Fosgate®, věrný partner Mitsubishi Motors s vysoce kvalitními audio-systémy nabízenými v Severní Americe ve vozech Eclipse a Eclipse Spyder. Značka se představila v Evropě již ve vozech Pajero (pod značkou Rockford Acoustic Design? ).

Outlander, coby druhý nositel těchto zábavních systémů, je vybaven špičkovým audio-systémem o výkonu 650W s 9 reproduktory, 25cm subwooferem a procesorem digitálního signálu (Digital Signal Processor). V zájmu zhodnocení každého decibelu a detailu tohoto audio-systému je Outlander opatřen zvukově izolačními technologiemi využívajícími polstrované panely, panely vyrobené z ABS plastů a materiály absorbující zvuk, kterými jsou utěsněny otvory a dveře jsou tak přeměněny na “reprobedny”.

Inovativní systém s hard diskem a hudebním serverem, 7” barevnou dotykovou obrazovkou, DVD přehrávačem a integrovanou navigací obsahuje CD databázi  (CDDB) GraceNote®, která zprostředkovává informace o přehrávaném CD, jež jsou zobrazovány na displeji.

- Sezení cestujících:

Outlander je nejnovějším z modelů Mitsubishi Motors, jež využívají inteligentní systém “Hide&Seat?”, který umožňuje složení sedadel v případě, kdy je není třeba využívat, pod podlahu vozu. Tento systém aplikovaný na sedadlech třetí řady nabízí možnost využití dvoumístné lavice orientované ve směru jízdy, vybavené pevnými bezpečnostními pásy i opěrkami hlavy, vhodné pro příležitostné vytvoření konfigurace sezení cestujících 5+2.

- Praktickou využitelnost:

Outlander je opatřen dělenými zadními dveřmi, aby tak byla maximální měrou využita výhoda nízko uložené podlahy zavazadlového prostoru a zároveň je tím zabezpečen lepší přístup k tomuto prostoru. Spodní část dveří se otevírá ve výšce 600 mm nad zemí, což umožňuje snadné naložení/vyložení objemných předmětů. Rozdělení zadních výklopných dveří má hlavně tu výhodu, že běžně používaná horní část je lehká a kompaktní, čímž je usnadněno její používání.

Outlander je rovněž evropskou premiérou inteligentního systému automatického sklápění sedadel druhé řady, vyvinutého společností MMC. Tento systém, v Japonsku představený v říjnu 2004 v kompaktním vozidle Colt Plus, mění časté nešikovné překlápění sedadel druhé řady v jednoduchý jednorázový úkon: stisknutím tlačítka umístěného na boku zavazadlového prostoru dojde ke sklopení opěradla dolů, sedadlo se posune vpřed a poté se jako celek překlopí vpřed.

V souladu s prostorem pro cestující je Outlander vybaven i dalšími prvky pro zvýšení jejich komfortu, mezi které patří výklopná hrana pátých dveří, která usnadňuje nakládání a vykládání zavazadel, dále také praktické konzoly pro instalaci různých příslušenství a trojice elektrických zásuvek 12V AC.

A konečně, jak to vyžaduje pravé a moderní vozidlo svého řidiče, je vybaven ovladači audio-systému integrovanými na volantu, tempomatem, telefonní hands free sadou Bluetooth, a modely s automa- tickou převodovkou (2,4 a 3,0 V6) také ovladači řazení pod volantem, jež umožňují horlivým řidičům rychle měnit rychlostní stupně a současně ponechat ruce na volantu.

Poznámka:   “Pajero” je ve Španělsku “Montero” a ve Velké Británii “Shogun” .

Zdroj: Tisková zpráva Mitsubishi Motors

Vytisknout

Diskuze: Nový Mitsubishi Outlander představen v Ženevě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Plethore

Sériový Passat BlueMotion: sto km za 5 litrů!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud