Na dnes zahájené 77. mezinárodním autosalonu v Ženevě se konala tisková konference společnosti Mitsubishi Motors. Přinášíme Vám souhrn nejzajímavějších informací z této tiskové konference.
Produkty včera - dnes - zítra: Oslava 90 let tvůrčí práce. Prvním pokusem o sériovou výrobu v Japonsku byl v roce 1917 Model-A (součástí expozice). Počátky jsou spjaty s lodní a leteckou výrobní divizí společnosti Mitsubishi. Poté byla odstartována dlouhá tradice inovací mezi japonskými výrobci automobilů (první vůz s pohonem 4WD, první vznětový motor, první nákladní automobil …)
Představení celé modelové řady Outlander (včetně konceptu V6): Model bude uveden na evropský trh během prvního čtvrtletí roku 2007 s motorizací 2,0 l DI-D. V Ženevě se odehrává také předpremiéra verze se zážehovým motorem V6 o objemu 3,0 l s výkonem 220k (“Outlander V6-Concept”). Celá řada pohonných jednotek pro tento model je tvořena: - Vznětovým agregátem 2,0 l s technologií čerpadlo-tryska - 140 k a 310 Nm. Model bude uveden na trh v průběhu prvního čtvrtletí 2007 (1). - Vznětovým motorem 2,2 l se systémem vstřikování common rail* – 156 k a 380 Nm – bude uveden na trh na konci roku 2007 (2). - Zážehovou jednotkou 2,4 l* - 170 k a 226 Nm – bude uvedena na trh během posledního čtvrtletí roku 2007 (3). - Zážehovým motorem 3,0 l* - 220 k a 276 Nm, který je ve fázi vývoje (4).
(1) dodavatel VAG (2) dodavatel PSA Peugeot Citroën (3) Motor společnosti Mitsubishi Motors (4) Motor společnosti Mitsubishi Motors; dostupný již na trhu Spojených Států, a také ve verzi splňující emisní normu Euro-3 v Rusku a na Ukrajině. * Všechny údaje podléhají konečné homologaci.
Mitsubishi Outlander hodlá výt vyzyvatelem vozu Toyota RAV-4. Měla by to být prostornější & bezpečnější (4WD) alternativa vozů typu kombi D-segmentu. Půjde o první vůz postavený na zcela nové globální platformě společnosti MMC určené i pro vozy C-segmentu (Lancer,…). Design je inspirovaný modelem Pajero Evo s výraznou vizuální identitou (mřížka přední masky “Mount Fuji”). K dispozici jsou středně výkonná verze vznětového motoru (140 k) a vysoce výkonná verze (156 k*), v nabídce je filtr pevných části (DPF). Novou funkcí je pohonná jednotka All Wheel Control: technologie aktivního řízení stability vozu (včetně regulace prokluzu) + elektronicky ovládaný systém pohonu všech čtyř kol. Výbavou vozu je špičkový audio-systém Rockford Acoustic Design 650W s 9 reproduktory, navigační systém s pevným diskem o kapacitě 30 GB s hudebním serverem. Délka vozu 4,64 m umožňuje příležitostnou konfiguraci 5+2 (třetí řada sedadel Hide&Seat). Vůz dále disponuje dělenými zadními výklopnými dveřmi a sedadly druhé řady s funkcí automatického sklápění.
Další vývoj moderní technologie trvalého pohonu 4WD poprvé představené u nového Outlanderu: - Inteligentní trvalý pohon všech čtyř kol - Aktivní mezinápravový diferenciál (ACD) - Zadní diferenciál s aktivním řízením kroutícího momentu přenášeného na jednotlivá kola (AYC) - Aktivní regulace bočních smyků (ASC). - Kované hliníkové komponenty podvozku. Špičková výbava zahrnuje: - Audio-systém Rockford-Fosgate® 650 W (max.), - navigační systém HDD s hudebním serverem, - hands free sada Bluetooth® , - ovladače audio-systému integrované na volantu, - automaticky řízený systém klimatizace.
Poznámka: “Pajero” je ve Španělsku “Montero” a ve Velké Británii “Shogun”. * Všechny údaje podléhají konečné homologaci.
Dalším bodem byla předpremiéra nové generace Lancer Evolution v podobě konceptu “Prototype-X”: Jde o předpremiéru nové generace modelu Lancer Evolution, dědice 30leté tradice sportovních Lancerů. Současně jde o speciální vůz z nové modelové řady Lancer, využívající výhod dalšího vývoje nové globální platformy společnosti MMC. Pojetí designu je převzaté od modelu Concept-X a je společné s blížícím se sportovním sedanem Lancer. Prezentační vůz zdůrazňuje: - Zcela nový hliníkový přeplňovaný motor 4B11 2,0 l DOHC s technologií MIVEC - Vůbec nejvyšší dosažený výkon modelu Lancer Evolution. - Automatizovaná manuální převodovka v ovládáním řazení pod volantem. - Nový systém Super All Wheel Control (S-AWC):
Byly také prezentovány celkové výsledky v rámci společnosti:
V Evropě došlo k +5 % nárůstu prodejů (277 815 prodaných kusů oproti 265 685 kusům za kalendářní rok 2005), což je v souladu s ± 250 000 prodanými kusy a “přirozeným respektem” v tomto regionu. Nejprodávanějším modelem se stal Mitsubishi Colt s objemem 81 504 prodaných kusů (+12.7%)
Užitkový vůz L200 (31 674 vozů – za pouhé tři čtvrtiny roku) se vrátil do čela svého segmentu ve Velké Británii, Německu, Itálii, atd.,… díky modelům nové generace. V roce 2006 pokračoval doprodej modelů předchozí generace (Pajero Pinin, Carisma, Space Star,…) a také byly uvedeny nové modely (nové generace Pajera a L200, Colt CZC, Galant*. Společnosti Mitsubishi Motors se tak podařilo nalézt v roce 2006 správnou rovnováhu mezi objemem prodejů a ziskem.
* pro Rusko a Ukrajinu
Zdroj: Tisková zpráva Mitsubishi Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.