Na dnes zahájené 77. mezinárodním autosalonu v Ženevě se konala tisková konference společnosti Mitsubishi Motors. Přinášíme Vám souhrn nejzajímavějších informací z této tiskové konference.
Produkty včera - dnes - zítra: Oslava 90 let tvůrčí práce. Prvním pokusem o sériovou výrobu v Japonsku byl v roce 1917 Model-A (součástí expozice). Počátky jsou spjaty s lodní a leteckou výrobní divizí společnosti Mitsubishi. Poté byla odstartována dlouhá tradice inovací mezi japonskými výrobci automobilů (první vůz s pohonem 4WD, první vznětový motor, první nákladní automobil …)
Představení celé modelové řady Outlander (včetně konceptu V6): Model bude uveden na evropský trh během prvního čtvrtletí roku 2007 s motorizací 2,0 l DI-D. V Ženevě se odehrává také předpremiéra verze se zážehovým motorem V6 o objemu 3,0 l s výkonem 220k (“Outlander V6-Concept”). Celá řada pohonných jednotek pro tento model je tvořena: - Vznětovým agregátem 2,0 l s technologií čerpadlo-tryska - 140 k a 310 Nm. Model bude uveden na trh v průběhu prvního čtvrtletí 2007 (1). - Vznětovým motorem 2,2 l se systémem vstřikování common rail* – 156 k a 380 Nm – bude uveden na trh na konci roku 2007 (2). - Zážehovou jednotkou 2,4 l* - 170 k a 226 Nm – bude uvedena na trh během posledního čtvrtletí roku 2007 (3). - Zážehovým motorem 3,0 l* - 220 k a 276 Nm, který je ve fázi vývoje (4).
(1) dodavatel VAG (2) dodavatel PSA Peugeot Citroën (3) Motor společnosti Mitsubishi Motors (4) Motor společnosti Mitsubishi Motors; dostupný již na trhu Spojených Států, a také ve verzi splňující emisní normu Euro-3 v Rusku a na Ukrajině. * Všechny údaje podléhají konečné homologaci.
Mitsubishi Outlander hodlá výt vyzyvatelem vozu Toyota RAV-4. Měla by to být prostornější & bezpečnější (4WD) alternativa vozů typu kombi D-segmentu. Půjde o první vůz postavený na zcela nové globální platformě společnosti MMC určené i pro vozy C-segmentu (Lancer,…). Design je inspirovaný modelem Pajero Evo s výraznou vizuální identitou (mřížka přední masky “Mount Fuji”). K dispozici jsou středně výkonná verze vznětového motoru (140 k) a vysoce výkonná verze (156 k*), v nabídce je filtr pevných části (DPF). Novou funkcí je pohonná jednotka All Wheel Control: technologie aktivního řízení stability vozu (včetně regulace prokluzu) + elektronicky ovládaný systém pohonu všech čtyř kol. Výbavou vozu je špičkový audio-systém Rockford Acoustic Design 650W s 9 reproduktory, navigační systém s pevným diskem o kapacitě 30 GB s hudebním serverem. Délka vozu 4,64 m umožňuje příležitostnou konfiguraci 5+2 (třetí řada sedadel Hide&Seat). Vůz dále disponuje dělenými zadními výklopnými dveřmi a sedadly druhé řady s funkcí automatického sklápění.
Další vývoj moderní technologie trvalého pohonu 4WD poprvé představené u nového Outlanderu: - Inteligentní trvalý pohon všech čtyř kol - Aktivní mezinápravový diferenciál (ACD) - Zadní diferenciál s aktivním řízením kroutícího momentu přenášeného na jednotlivá kola (AYC) - Aktivní regulace bočních smyků (ASC). - Kované hliníkové komponenty podvozku. Špičková výbava zahrnuje: - Audio-systém Rockford-Fosgate® 650 W (max.), - navigační systém HDD s hudebním serverem, - hands free sada Bluetooth® , - ovladače audio-systému integrované na volantu, - automaticky řízený systém klimatizace.
Poznámka: “Pajero” je ve Španělsku “Montero” a ve Velké Británii “Shogun”. * Všechny údaje podléhají konečné homologaci.
Dalším bodem byla předpremiéra nové generace Lancer Evolution v podobě konceptu “Prototype-X”: Jde o předpremiéru nové generace modelu Lancer Evolution, dědice 30leté tradice sportovních Lancerů. Současně jde o speciální vůz z nové modelové řady Lancer, využívající výhod dalšího vývoje nové globální platformy společnosti MMC. Pojetí designu je převzaté od modelu Concept-X a je společné s blížícím se sportovním sedanem Lancer. Prezentační vůz zdůrazňuje: - Zcela nový hliníkový přeplňovaný motor 4B11 2,0 l DOHC s technologií MIVEC - Vůbec nejvyšší dosažený výkon modelu Lancer Evolution. - Automatizovaná manuální převodovka v ovládáním řazení pod volantem. - Nový systém Super All Wheel Control (S-AWC):
Byly také prezentovány celkové výsledky v rámci společnosti:
V Evropě došlo k +5 % nárůstu prodejů (277 815 prodaných kusů oproti 265 685 kusům za kalendářní rok 2005), což je v souladu s ± 250 000 prodanými kusy a “přirozeným respektem” v tomto regionu. Nejprodávanějším modelem se stal Mitsubishi Colt s objemem 81 504 prodaných kusů (+12.7%)
Užitkový vůz L200 (31 674 vozů – za pouhé tři čtvrtiny roku) se vrátil do čela svého segmentu ve Velké Británii, Německu, Itálii, atd.,… díky modelům nové generace. V roce 2006 pokračoval doprodej modelů předchozí generace (Pajero Pinin, Carisma, Space Star,…) a také byly uvedeny nové modely (nové generace Pajera a L200, Colt CZC, Galant*. Společnosti Mitsubishi Motors se tak podařilo nalézt v roce 2006 správnou rovnováhu mezi objemem prodejů a ziskem.
* pro Rusko a Ukrajinu
Zdroj: Tisková zpráva Mitsubishi Motors
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.