Tento pětidveřový zástupce třídy malých vozů nabízí ještě více vnitřního prostoru než jeho předchůdce, a to jak pro cestující, tak i pro jejich zavazadla. Nový vzhled, typický pro značku Škoda, zaručuje novému vozu Fabia svébytné postavení a jednoznačně ji zařazuje mezi členy rodiny vozů Škoda. Svým svěžím designem a dynamickými liniemi karoserie chce nová Fabia přesvědčit o svých kvalitách nejenom stávající, ale i mladší a dynamičtěji založené zákazníky. Sedm pohonných jednotek, z toho čtyři benzinové a tři naftové, s rozpětím výkonů od 44 do 77 kW (60 až 105 k), zcela pokrývají požadavky zákazníků ve třídě malých vozů. Ačkoli nová generace nabízí uvnitř více místa než předchůdce, zachovává si v porovnání s konkurenty nízké hodnoty emisí CO2 (od 120 g/km).
Mezi další exponáty patří i studie vozu Fabia, která bude design nového modelu v Ženevě prezentovat v atraktivní a noblesně působící kombinaci barev. Působivý je zejména kontrast mezi černou barvou karoserie s perleťovým efektem a stříbrně lakovanou střechou. Se střechou lakovanou v atraktivní bílé barvě bude možné na přání dodat také sériový model Fabia.
Kromě nového vozu Fabia uvede Škoda Auto v Ženevě i další světovou premiéru, studii vozu S2000. Tato studie naznačuje, jakou cestou by se v blízké budoucnosti mohla Škoda Auto ubírat na poli motoristického sportu. Kromě toho se v Ženevě představí i model Roomster Scout, jehož výrazný design nabízí možnost odlišit se těm řidičům, kteří chtějí dát najevo svůj osobitý životní styl.
Dvě novinky naleznete rovněž u motorizací pro modely Octavia a Superb. Ve voze Octavia nahrazuje přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,8 l (160 k) dosud používaný čtyřválec 2,0 FSI s výkonem 110 kW (150 k). U Superba se zavádí vznětový motor disponující výkonem 85 kW (115 k), který nahradí dosavadní motor s výkonem 77 kW (105 k). Obě pohonné jednotky plní s rezervou emisní normu EU4 a vyznačují se optimálním průběhem točivého momentu a úsporností. Návštěvníci mohou dále shlédnout aktuální průřez kompletním výrobním programem Škoda Auto.
V uplynulém roce škoda Auto výrazně překročila původní odhady, které předpovídaly půl milionu vyrobených vozidel. Do konce roku 2006 se pro nový vůz Škoda rozhodlo 549 667 zákazníků. V porovnání s rokem 2005 to znamená nárůst prodeje o 11,7 procenta. Jednalo se tedy o doposud nejúspěšnější rok značky Škoda.
V současnosti pracuje pro Škoda Auto více než 27 000 pracovníků. Společnost má výrobní závody v sedmi zemích: vozy Škoda se vyrábějí v České republice, Bosně a Hercegovině, Číně, Indii, Kazachstánu a na Ukrajině. Výrobní program společnosti Škoda míří do více než 90 zemí světa.
Prezentaci společnosti Škoda Auto naleznete na ženevském autosalonu v hale 2.
Škoda Auto, a.s.