Na ženevském autosalonu oslaví Škoda Auto světovou premiéru nového vozu Fabia hatchback.
Tento pětidveřový zástupce třídy malých vozů nabízí ještě více vnitřního prostoru než jeho předchůdce, a to jak pro cestující, tak i pro jejich zavazadla. Nový vzhled, typický pro značku Škoda, zaručuje novému vozu Fabia svébytné postavení a jednoznačně ji zařazuje mezi členy rodiny vozů Škoda. Svým svěžím designem a dynamickými liniemi karoserie chce nová Fabia přesvědčit o svých kvalitách nejenom stávající, ale i mladší a dynamičtěji založené zákazníky. Sedm pohonných jednotek, z toho čtyři benzinové a tři naftové, s rozpětím výkonů od 44 do 77 kW (60 až 105 k), zcela pokrývají požadavky zákazníků ve třídě malých vozů. Ačkoli nová generace nabízí uvnitř více místa než předchůdce, zachovává si v porovnání s konkurenty nízké hodnoty emisí CO2 (od 120 g/km). Mezi další exponáty patří i studie vozu Fabia, která bude design nového modelu v Ženevě prezentovat v atraktivní a noblesně působící kombinaci barev. Působivý je zejména kontrast mezi černou barvou karoserie s perleťovým efektem a stříbrně lakovanou střechou. Se střechou lakovanou v atraktivní bílé barvě bude možné na přání dodat také sériový model Fabia.
Kromě nového vozu Fabia uvede Škoda Auto v Ženevě i další světovou premiéru, studii vozu S2000. Tato studie naznačuje, jakou cestou by se v blízké budoucnosti mohla Škoda Auto ubírat na poli motoristického sportu. Kromě toho se v Ženevě představí i model Roomster Scout, jehož výrazný design nabízí možnost odlišit se těm řidičům, kteří chtějí dát najevo svůj osobitý životní styl.
Dvě novinky naleznete rovněž u motorizací pro modely Octavia a Superb. Ve voze Octavia nahrazuje přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,8 l (160 k) dosud používaný čtyřválec 2,0 FSI s výkonem 110 kW (150 k). U Superba se zavádí vznětový motor disponující výkonem 85 kW (115 k), který nahradí dosavadní motor s výkonem 77 kW (105 k). Obě pohonné jednotky plní s rezervou emisní normu EU4 a vyznačují se optimálním průběhem točivého momentu a úsporností. Návštěvníci mohou dále shlédnout aktuální průřez kompletním výrobním programem Škoda Auto.
V uplynulém roce škoda Auto výrazně překročila původní odhady, které předpovídaly půl milionu vyrobených vozidel. Do konce roku 2006 se pro nový vůz Škoda rozhodlo 549 667 zákazníků. V porovnání s rokem 2005 to znamená nárůst prodeje o 11,7 procenta. Jednalo se tedy o doposud nejúspěšnější rok značky Škoda.
V současnosti pracuje pro Škoda Auto více než 27 000 pracovníků. Společnost má výrobní závody v sedmi zemích: vozy Škoda se vyrábějí v České republice, Bosně a Hercegovině, Číně, Indii, Kazachstánu a na Ukrajině. Výrobní program společnosti Škoda míří do více než 90 zemí světa.
Prezentaci společnosti Škoda Auto naleznete na ženevském autosalonu v hale 2.
Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.