Budeme tankovat bezobslužně?

Jan Fiala, 26. února 2007, 11:50 Google+

Snad každý z nás se již dostal do situace, kdy potřeboval nutně natankovat v nočních hodinách. V Česku to obvykle není problém, ale v některých státech Západní Evropy to problém je. Jedním z řešení problému, nazvaného "čerpací stanice s omezenou provozní dobou", by mohly být automatické výdejní stojany, takzvané tankovací automaty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Automatický výdejní stojan

Automatický výdejní stojan | foto: ADAMOV - SYSTEMS, a.s.

Sdílejte článek

Podle výsledků ankety mezi řidiči, uskutečněné v lednu 2007, by 78 % českých zákazníků čerpacích stanic chtělo mít možnost natankovat pohonné hmoty u výdejního stojanu přizpůsobeného pro úhradu bankovní platební kartou VISA nebo Maestro.

Ankety se ve dnech 12. až 18. ledna 2007 zúčastnilo 500 respondentů, kteří dále odpovídali na otázku, zda vůbec vědí o existenci této možnosti plateb. Kladnou odpověď dalo 39 % dotázaných. Po seznámení s tímto výdejním stojanem však výrazně stouplo procento těch, kteří by se s těmito platebními terminály chtěli na našich čerpacích stanicích potkávat. Mezi hlavní důvody pro jejich používání patřila úspora času a to, že se řidič nemusí kvůli platbě vzdalovat od svého vozidla.

Výdejní stojany s integrovaným platebním terminálem jsou výhodné i pro provozovatele čerpacích stanic, protože umožňují nepřetržitý provoz, a to i v oblastech, kde by se noční provoz kvůli nákladům na obsluhu nevyplatil. Zajímavé je i provozování čerpacích stanic kompletně bez obsluhy v režimu "24 × 7 × 52". Absence lidské obsluhy by umožnila provozovatelům minimalizovat provozní náklady, což by se pozitivně promítlo do ceny pohonných hmot.

Zjištění preferencí konečných odběratelů si u agentury MEDIA1 CZECH REPUBLIC vyžádala společnost ADAMOV - SYSTEMS, a. s., která je prvním českým výrobcem výdejních stojanů s integrovaným platebním terminálem.  Její ředitel Ing. David Kotajný nebyl výsledky ankety překvapen: "Rostoucí poptávku po výdejních stojanech s integrovaným platebním terminálem jsme zaznamenali v zemi nám geograficky i ekonomicky blízké - ve Slovinsku. Dále například ve Švédsku není jediná čerpací stanice, kde by taková platba nebyla možná. V současné době je tam v provozu již více než 30 našich stojanů, přizpůsobených platbám kartou."

Možnost uhradit cenu za načerpání pohonných hmot přímo u výdejního stojanu je v zemích západní Evropy běžná a pozitivně se k tomuto trendu staví i Ján Čarný, generální ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Polsko: "Zásadní postavení mají v tomto případě banky - ty jsou provozovateli veškerých platebních terminálů. Pokud MasterCard zaznamená ze strany bank po této službě poptávku, je připraven vyjít jí vstříc a nabídnout bankám veškerý běžný servis (spojený s certifikací terminálů apod.)."

Jednání o případné smlouvě týkající se vlastního provozu takového zařízení tedy budou vždy probíhat mezi konkrétní čerpací stanicí (popř. sítí stanic) a bankou. Podle slov tiskové mluvčí České spořitelny Kláry Gajduškové zahájila ČS první kroky k realizaci tohoto záměru. Stejně tak Petra Kopecká z HVB Bank považuje tuto službu za zajímavou. Prohlášení obou bankovních domů se shoduje v tom, že více informací poskytnou až po přípravě konkrétní nabídky.

Je tedy spíše s podivem, že v České republice nejsou tyto výdejní stojany dosud v provozu. Snad přání řidičů provozovatelé čerpacích stanic vyhoví.

Zdroj: Tisková zpráva společnosti MEDIA1 CZECH REPUBLIC s.r.o.
Foto: ADAMOV - SYSTEMS, a. s.

Vytisknout

Diskuze: Budeme tankovat bezobslužně?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

MX-5

Mazda MX-5 Miata

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud