Obchodně nejúspěšnější rok v historii Škody

Jan Fiala, 22. února 2007, 20:45 Google+

Celosvětové prodeje značky Škoda jsou rok od roku vyšší. A tak se rok 2006 stal obchodně nejúspěšnějším rokem v historii značky Škoda.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Roomster Scout

Roomster Scout | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

ROK 2006 BYL PRO ŠKODA AUTO HISTORICKY NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ

- Zákazníkům dodáno rekordních 549.667 vozů (+11,7  %)
- Rekordní výroba –  556.347 vozů (+12,6 %)
- Výsledek hospodaření Skupiny před zdaněním 14,2 mld. Kč (+41 %)

Hospodářské výsledky ŠKODA AUTO a.s. a skupiny Škoda Auto dle International Financial Reporting Standards IFRS (Mezinárodní standardy účetního výkaznictví) byly zveřejněny dnes (22.2. 2007) na výroční tiskové konferenci v Mladé Boleslavi.

Konsolidační celek skupiny Škoda Auto je tvořen mateřskou společností ŠKODA AUTO a.s a jejími plně konsolidovanými dceřinými společnostmi: ŠkodaAuto Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Slovensko, s.r.o., Skoda Auto Polska S.A. a Skoda Auto India Private Ltd. a přidruženým podnikem OOO VOLKSWAGEN RUS.

Rok 2006 byl pro značku Škoda i přes stagnaci trhů ve střední a západní Evropě ve znamení zvyšování podílů na strategicky významných trzích, což se také zřetelně odrazilo na výsledcích odbytu a obratu. Tržby tak vzrostly o 8,7% na 203,7 miliard Kč a provozní výsledek vzrostl o 34,5% na 14,6 miliardy Kč, což odpovídá provozní obratové renditě ve výši 7,2%. Skupina Škoda Auto dosáhla v roce 2006 celkového hospodářského výsledku před zdaněním ve výši 14,2 miliard Kč (+41,0% oproti předchozímu roku). Pozitivní vývoj skupiny Škoda Auto se odráží také ve výrazném nárůstu netto likvidity, která k 31. 12.2006 činila 21,2 miliard Kč.

Pozitivní vývoj hospodářského výsledku a finančních ukazatelů je výsledkem jednak úspěšné modelové a areálové politiky s rostoucími objemy prodejů, jakož i úspěšně realizovaných programů na optimalizaci procesů a nákladů.

Holger Kintscher, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast ekonomiky, k výsledkům roku 2006 poznamenal: „Rok 2006 byl pro skupinu Škoda Auto nejúspěšnějším rokem v historii, potěšující byl především vývoj našeho hospodářského výsledku před zdaněním, který se nám oproti předchozímu roku podařilo zvýšit o 41% na 14,2 miliard Kč. Tento výrazný vývoj finančních ukazatelů ukazuje, že se nám podařil růst nejen kvantitativní, zaměřený na objem prodejů, ale také růst kvalitativní, a to nás pro budoucnost značky Škoda naplňuje optimismem. Starosti nám ovšem dělá vývoj některých nákladů v České republice, především tendence vývoje měnového kursu se stále sílící korunou. Škoda jako podnik s dominantním exportem stejně jako ostatní exportní podniky českého průmyslu v důsledku toho utrpěly značné škody. Ani neustálé posouvání zavedení Eura jistotě plánování právě nepřispívá.“

Škoda Auto exportovala v roce 2006 vozy, originální díly a další komponenty v hodnotě 164,2 mld. Kč a s podílem ve výši zhruba 7,7 % na celkovém exportu České republiky zaujímá nadále pozici největšího českého exportéra.

Počet zaměstnanců skupiny Škoda Auto činil 27.680. Stav kmenového personálu Škoda Auto vzrostl k  31.12.2006 o 2,1 % na 23.034. Vývoj agenturního personálu v přímé oblasti ve společnosti Škoda Auto zaznamenal s průměrným počtem 3.358 agenturních pracovníků pokles oproti roku 2005 (průměrně 3.593).

Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto naznačil další vývoj společnosti: „Rok 2006 byl v mnoha ohledech rokem mimořádným, úspěšně jsme zavedli čtvrtou modelovou řadu Roomster, podařilo se nám překročit magickou půlmilionovou hranici počtu vyrobených a prodaných vozů a rok jsme uzavřeli rekordním výsledkem. V rámci dalšího kontinuálního vývoje podniku bude rok 2007 rokem nové Fabie. Podle prvních pozitivních reakcí veřejnosti jsme přesvědčeni o tom, že dosáhne stejných úspěchů jako její předchůdce. V roce 2007 se budeme navíc soustřeďovat na upevňování naších pozic na trzích v Evropě a na rozšiřování kapacit na trzích v Číně, Rusku a Indii. Potvrdili jsme naše ambice respektované automobilové značky a pro příští léta plánovaného růstu jsme si vytýčili jasné cíle ve všech oblastech hospodářského výsledku.“

V uplynulém roce dodala Škoda Auto zákazníkům celkem 549.667 vozů modelových řad Octavia, Fabia, Superb a Roomster a dosáhla tak nárůstu o 11,7 %.

Nejprodávanějším modelem se poprvé v historii stal model Octavia, kterého si včetně verze combi zakoupilo 270.274 zákazníků, což představuje nárůst 15,8%. V historii nejprodávanějšího modelu Škoda Fabia bylo ve verzích hatchback, sedan a combi dodáno 243.982 vozů, o 3,1% více než v předešlém roce. Modelu Superb se prodalo 20.989 a Roomster našel 14.422 nových majitelů. Roomster se hned v prvním roce po uvedení do prodeje stal autem roku v Estonsku, Finsku a Bulharsku a prvenství se dočkal též v kategorii rodinný vůz roku ve Švédsku a Belgii.

V  západní Evropě Škoda zvýšila prodej o 9,1%  na celkem 301.343 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko. Dařilo se rovněž zvyšovat meziroční prodeje a tržní podíly. Na nejsilnějším trhu Škody, v Německu, bylo přihlášeno 118.527 vozů, což představuje 3.4% tržního podílu.

Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) dodala Škoda Auto svým zákazníkům 146.612 vozů a dosáhla nárůstu 21.6% (oproti roku 2005). Tahouny prodejů představovalo Polsko, kde Škoda potvrdila pozici nejprodávanější značky, dále pak tradičně silné Slovensko a významného nárůstu dosáhla Škoda v Rumunsku, na Ukrajině a v Rusku. V České republice bylo zákazníkům dodáno celkem 65.171 vozů Škoda, což představuje potvrzení prodejů roku 2005 .

V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 36.541 vozů (+21,1%). Největší podíl na tom má Indie, Turecko a Egypt.

Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Foto: Škoda Auto, a.s.

Vytisknout

Diskuze: Obchodně nejúspěšnější rok v historii Škody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

56

Nové dopravní kamery na Jižní spojce

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud