Celosvětové prodeje značky Škoda jsou rok od roku vyšší. A tak se rok 2006 stal obchodně nejúspěšnějším rokem v historii značky Škoda.
ROK 2006 BYL PRO ŠKODA AUTO HISTORICKY NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ
- Zákazníkům dodáno rekordních 549.667 vozů (+11,7 %) - Rekordní výroba – 556.347 vozů (+12,6 %) - Výsledek hospodaření Skupiny před zdaněním 14,2 mld. Kč (+41 %)
Hospodářské výsledky ŠKODA AUTO a.s. a skupiny Škoda Auto dle International Financial Reporting Standards IFRS (Mezinárodní standardy účetního výkaznictví) byly zveřejněny dnes (22.2. 2007) na výroční tiskové konferenci v Mladé Boleslavi.
Konsolidační celek skupiny Škoda Auto je tvořen mateřskou společností ŠKODA AUTO a.s a jejími plně konsolidovanými dceřinými společnostmi: ŠkodaAuto Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Slovensko, s.r.o., Skoda Auto Polska S.A. a Skoda Auto India Private Ltd. a přidruženým podnikem OOO VOLKSWAGEN RUS.
Rok 2006 byl pro značku Škoda i přes stagnaci trhů ve střední a západní Evropě ve znamení zvyšování podílů na strategicky významných trzích, což se také zřetelně odrazilo na výsledcích odbytu a obratu. Tržby tak vzrostly o 8,7% na 203,7 miliard Kč a provozní výsledek vzrostl o 34,5% na 14,6 miliardy Kč, což odpovídá provozní obratové renditě ve výši 7,2%. Skupina Škoda Auto dosáhla v roce 2006 celkového hospodářského výsledku před zdaněním ve výši 14,2 miliard Kč (+41,0% oproti předchozímu roku). Pozitivní vývoj skupiny Škoda Auto se odráží také ve výrazném nárůstu netto likvidity, která k 31. 12.2006 činila 21,2 miliard Kč.
Pozitivní vývoj hospodářského výsledku a finančních ukazatelů je výsledkem jednak úspěšné modelové a areálové politiky s rostoucími objemy prodejů, jakož i úspěšně realizovaných programů na optimalizaci procesů a nákladů.
Holger Kintscher, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast ekonomiky, k výsledkům roku 2006 poznamenal: „Rok 2006 byl pro skupinu Škoda Auto nejúspěšnějším rokem v historii, potěšující byl především vývoj našeho hospodářského výsledku před zdaněním, který se nám oproti předchozímu roku podařilo zvýšit o 41% na 14,2 miliard Kč. Tento výrazný vývoj finančních ukazatelů ukazuje, že se nám podařil růst nejen kvantitativní, zaměřený na objem prodejů, ale také růst kvalitativní, a to nás pro budoucnost značky Škoda naplňuje optimismem. Starosti nám ovšem dělá vývoj některých nákladů v České republice, především tendence vývoje měnového kursu se stále sílící korunou. Škoda jako podnik s dominantním exportem stejně jako ostatní exportní podniky českého průmyslu v důsledku toho utrpěly značné škody. Ani neustálé posouvání zavedení Eura jistotě plánování právě nepřispívá.“
Škoda Auto exportovala v roce 2006 vozy, originální díly a další komponenty v hodnotě 164,2 mld. Kč a s podílem ve výši zhruba 7,7 % na celkovém exportu České republiky zaujímá nadále pozici největšího českého exportéra.
Počet zaměstnanců skupiny Škoda Auto činil 27.680. Stav kmenového personálu Škoda Auto vzrostl k 31.12.2006 o 2,1 % na 23.034. Vývoj agenturního personálu v přímé oblasti ve společnosti Škoda Auto zaznamenal s průměrným počtem 3.358 agenturních pracovníků pokles oproti roku 2005 (průměrně 3.593).
Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto naznačil další vývoj společnosti: „Rok 2006 byl v mnoha ohledech rokem mimořádným, úspěšně jsme zavedli čtvrtou modelovou řadu Roomster, podařilo se nám překročit magickou půlmilionovou hranici počtu vyrobených a prodaných vozů a rok jsme uzavřeli rekordním výsledkem. V rámci dalšího kontinuálního vývoje podniku bude rok 2007 rokem nové Fabie. Podle prvních pozitivních reakcí veřejnosti jsme přesvědčeni o tom, že dosáhne stejných úspěchů jako její předchůdce. V roce 2007 se budeme navíc soustřeďovat na upevňování naších pozic na trzích v Evropě a na rozšiřování kapacit na trzích v Číně, Rusku a Indii. Potvrdili jsme naše ambice respektované automobilové značky a pro příští léta plánovaného růstu jsme si vytýčili jasné cíle ve všech oblastech hospodářského výsledku.“
V uplynulém roce dodala Škoda Auto zákazníkům celkem 549.667 vozů modelových řad Octavia, Fabia, Superb a Roomster a dosáhla tak nárůstu o 11,7 %.
Nejprodávanějším modelem se poprvé v historii stal model Octavia, kterého si včetně verze combi zakoupilo 270.274 zákazníků, což představuje nárůst 15,8%. V historii nejprodávanějšího modelu Škoda Fabia bylo ve verzích hatchback, sedan a combi dodáno 243.982 vozů, o 3,1% více než v předešlém roce. Modelu Superb se prodalo 20.989 a Roomster našel 14.422 nových majitelů. Roomster se hned v prvním roce po uvedení do prodeje stal autem roku v Estonsku, Finsku a Bulharsku a prvenství se dočkal též v kategorii rodinný vůz roku ve Švédsku a Belgii.
V západní Evropě Škoda zvýšila prodej o 9,1% na celkem 301.343 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko. Dařilo se rovněž zvyšovat meziroční prodeje a tržní podíly. Na nejsilnějším trhu Škody, v Německu, bylo přihlášeno 118.527 vozů, což představuje 3.4% tržního podílu.
Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) dodala Škoda Auto svým zákazníkům 146.612 vozů a dosáhla nárůstu 21.6% (oproti roku 2005). Tahouny prodejů představovalo Polsko, kde Škoda potvrdila pozici nejprodávanější značky, dále pak tradičně silné Slovensko a významného nárůstu dosáhla Škoda v Rumunsku, na Ukrajině a v Rusku. V České republice bylo zákazníkům dodáno celkem 65.171 vozů Škoda, což představuje potvrzení prodejů roku 2005 .
V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 36.541 vozů (+21,1%). Největší podíl na tom má Indie, Turecko a Egypt.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s. Foto: Škoda Auto, a.s.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.