Atlantis a Startline - dva sourozenci ze stejného rodu. Dvě verze populárního modelu Volkswagen Multivan vstoupily začátkem letošního roku na český trh.
Cena Multivanu Atlantis začíná na 891 184 Kč bez DPH, Multivan Startline startuje s cenou od 675 214 Kč bez DPH.
Multivan Atlantis Již šest let se Volkswagen Multivan Atlantis řadí mezi nejoblíbenější modely tohoto typu. Speciální modrý model v předchozí generaci vyčníval nad ostatní zejména díky svému sportovnímu vzhledu a eleganci exteriéru i interiéru. Nový Atlantis úzce navazuje na svého předchůdce a je již tradičně vyveden v krystalicky modré metalické barvě. Dynamičnost vozu zdůrazňují exkluzivní 17palcová kola z lehkých slitin a sportovní odpružení, před zvědavými pohledy okolí pak posádku chrání zatmavená skla.
V interiéru Multivanu Atlantis je postaráno o maximální komfort cestujících: Automatická klimatizace Climatronic, vyhřívaná sedadla, skládací postranní stolek, lavice, která se dá sklopit a využít jako postel, a otočná sedadla patří mezi nejzajímavější prvky tohoto vozu. Řidiči Multivanu Atlantis se mohou těšit na exkluzivní přístrojovou desku s chromovanými doplňky, multifunkční displej a radiopřehrávač Delta. K sériové výbavě Atlantisu dále patří také mlhová světla a postranní ochranné lišty. Model je k dispozici volitelně s jedněmi nebo se dvěmi posuvnými dveřmi.
Multivan Atlantis se na český trh dodává se širokou paletou pohonných jednotek. Základním motorem je čtyřválcový turbodiesel o objemu 1.9 litru s výkonem 75 kW (102 k). Pětiválcový vznětový agregát o objemu 2.5 litru s výkony 96 kW nebo 128 kW (130 a 174 k) pak splní požadavky všech zájemců, kteří hledají vysoký výkon a točivý moment spolu s hladkým chodem motoru. Vrcholem nabídky je šestiválcový zážehový motor 3.2 V6, který disponuje výkonem 173 kW (235 k).
Multivan Startline Řady vozů Volkswagen rozšiřuje také všestranné velké MPV za atraktivní cenu - Multivan Startline. Model Startline se vrací zpět k základům: Je praktický, přizpůsobivý, ekonomický, robustní, a proto je zaměřen zejména na mladé rodiny, které jsou ve svém volném čase aktivní. Speciálně navržené stříbrné fólie a zatmavená skla propůjčují vozu elegantní vzhled, zatímco jemné obložení činí interiér praktickým. Multivan Startline se tak dá velmi jednoduše udržovat, což ocení rodiny s dětmi i aktivní sportovci.
Posuvnou třímístnou zadní lavici lze snadno složit, aby uvolnila prostor pro zavazadla, nebo je možné ji naopak rozložit a vznikne tak lůžko na spaní. Stolek, který se ukotvuje do kolejnice po levé straně a může být použit i vně vozidla, je během cest uskladněn v obložení posuvných dveří. Multivan Startline je za příplatek v nabídce i s přídavnými sedadly, díky nimž může vozem cestovat až sedm osob.
S designem exteriéru vozu koresponduje i vyvedení interiéru, včetně nových potahů sedadel Panama. V sériové výbavě nechybí centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a zpětná zrcátka, a na objednávku zákazník obdrží i rozšíření pro lůžko či závěsy na okna.
Základním motorem dodávaným v modelu Startline je vznětový čtyřválec o objemu 1.9 litru s výkonem 62 kW (84 k). K dispozici jsou dále dvě verze motoru 2.5 TDI o výkonech 96 a 128 kW (130 a 174 k) a zážehový dvoulitr o výkonu 85 kW (115 k).
U obou verzí modelu Multivan platí pro zákazníky možnost odpočtu DPH. Tisková zpráva Volkswagen Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.