Atlantis a Startline - dva sourozenci ze stejného rodu. Dvě verze populárního modelu Volkswagen Multivan vstoupily začátkem letošního roku na český trh.
Cena Multivanu Atlantis začíná na 891 184 Kč bez DPH, Multivan Startline startuje s cenou od 675 214 Kč bez DPH.
Multivan Atlantis Již šest let se Volkswagen Multivan Atlantis řadí mezi nejoblíbenější modely tohoto typu. Speciální modrý model v předchozí generaci vyčníval nad ostatní zejména díky svému sportovnímu vzhledu a eleganci exteriéru i interiéru. Nový Atlantis úzce navazuje na svého předchůdce a je již tradičně vyveden v krystalicky modré metalické barvě. Dynamičnost vozu zdůrazňují exkluzivní 17palcová kola z lehkých slitin a sportovní odpružení, před zvědavými pohledy okolí pak posádku chrání zatmavená skla.
V interiéru Multivanu Atlantis je postaráno o maximální komfort cestujících: Automatická klimatizace Climatronic, vyhřívaná sedadla, skládací postranní stolek, lavice, která se dá sklopit a využít jako postel, a otočná sedadla patří mezi nejzajímavější prvky tohoto vozu. Řidiči Multivanu Atlantis se mohou těšit na exkluzivní přístrojovou desku s chromovanými doplňky, multifunkční displej a radiopřehrávač Delta. K sériové výbavě Atlantisu dále patří také mlhová světla a postranní ochranné lišty. Model je k dispozici volitelně s jedněmi nebo se dvěmi posuvnými dveřmi.
Multivan Atlantis se na český trh dodává se širokou paletou pohonných jednotek. Základním motorem je čtyřválcový turbodiesel o objemu 1.9 litru s výkonem 75 kW (102 k). Pětiválcový vznětový agregát o objemu 2.5 litru s výkony 96 kW nebo 128 kW (130 a 174 k) pak splní požadavky všech zájemců, kteří hledají vysoký výkon a točivý moment spolu s hladkým chodem motoru. Vrcholem nabídky je šestiválcový zážehový motor 3.2 V6, který disponuje výkonem 173 kW (235 k).
Multivan Startline Řady vozů Volkswagen rozšiřuje také všestranné velké MPV za atraktivní cenu - Multivan Startline. Model Startline se vrací zpět k základům: Je praktický, přizpůsobivý, ekonomický, robustní, a proto je zaměřen zejména na mladé rodiny, které jsou ve svém volném čase aktivní. Speciálně navržené stříbrné fólie a zatmavená skla propůjčují vozu elegantní vzhled, zatímco jemné obložení činí interiér praktickým. Multivan Startline se tak dá velmi jednoduše udržovat, což ocení rodiny s dětmi i aktivní sportovci.
Posuvnou třímístnou zadní lavici lze snadno složit, aby uvolnila prostor pro zavazadla, nebo je možné ji naopak rozložit a vznikne tak lůžko na spaní. Stolek, který se ukotvuje do kolejnice po levé straně a může být použit i vně vozidla, je během cest uskladněn v obložení posuvných dveří. Multivan Startline je za příplatek v nabídce i s přídavnými sedadly, díky nimž může vozem cestovat až sedm osob.
S designem exteriéru vozu koresponduje i vyvedení interiéru, včetně nových potahů sedadel Panama. V sériové výbavě nechybí centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a zpětná zrcátka, a na objednávku zákazník obdrží i rozšíření pro lůžko či závěsy na okna.
Základním motorem dodávaným v modelu Startline je vznětový čtyřválec o objemu 1.9 litru s výkonem 62 kW (84 k). K dispozici jsou dále dvě verze motoru 2.5 TDI o výkonech 96 a 128 kW (130 a 174 k) a zážehový dvoulitr o výkonu 85 kW (115 k).
U obou verzí modelu Multivan platí pro zákazníky možnost odpočtu DPH. Tisková zpráva Volkswagen Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.