Automobilka Škoda Auto, a.s. věnovala prezidentskou verzi modelu Škoda Superb do sbírek Národního technického muzea v Praze
V roce 2004 Škoda Auto navázala na tradici poskytování vozu z produktové palety automobilky hlavě státu. Prezidentská kancelář využívala vozy se znaky Laurin&Klement nebo Škoda již v letech 1918 – 1963. V zájmu uchování prezidentského speciálu i pro další generace se Škoda Auto a prezidentská kancelář dohodly na věnování prvního novodobého vozu Škoda Superb, který užíval prezident republiky Václav Klaus v letech 2004 – 2006, do sbírky Národního technického muzea v Praze. Tento vůz zaujme místo vedle dalších automobilových exponátů, které drahocenná sbírka muzea obsahuje. Historickou zajímavostí byl požadavek prezidenta Masaryka na zvláštní vybavení, kdy do jeho vozu Škoda-Hispano Suiza bylo třeba namontovat speciální lampičky na to, aby prezident Masaryk mohl pracovat ve voze i za tmy. V současné době je to již standardní výbavou prezidentského speciálu. Člen představenstva společnosti Škoda Auto Martin Jahn při slavnostním aktu dodal: „Model Škoda Superb je prvním vozem automobilky Škoda, který sloužil prezidentu České republiky, a na to můžeme být právem hrdi.“ Foto: Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.