Golf GTI se stal doslova ikonou rychlých kompaktních vozů. U příležitosti jeho 30. výročí přichází nyní český importér Volkswagen s modelem Golf GTI Edition 30, jehož výkon byl symbolicky zvýšen za každý rok výroby o jednu koňskou sílu.
Model GTI Edition 30 tak disponuje 169 kW / 230 k. Historicky nejsilnější Golf GTI zrychluje z nuly na 100 km/h za 6,8 vteřiny a dosahuje maximální rychlosti 245 km/h. Ve verzi s převodovkou DSG pak tento GTI zrychluje na 100 km/h za pouhých 6,6 vteřiny. Na českém trhu se začal prodávat za 854 700 Kč s 6 stupňovou převodovkou a za 916 900 Kč ve verzi s DSG.
GTI, "divoký kluk z Wolfsburgu", se poprvé objevil ve zpětných zrcátkách rychlých sportovních aut v roce 1976. Od té doby se název "GTI" stal nejen označením jednoho modelu, ale vydobyl si pozici individuální značky. Podle průzkumů, které si Volkswagen nechal zpracovat, 93,2 % všech Evropanů chápe zkratku ve smyslu: GTI je Golf a Golf je Volkswagen. Kdokoli řídí GTI, nemusí vůbec nic vysvětlovat. Řídí originál, jehož se prodalo více než 1,5 milionu kusů, ikonu sportovních kompaktních vozů. "Grand Tourisme Injection" značí radost z jízdy, dynamiku a vášeň.
Golf GTI Edition 30, který byl jako koncept představen na jaře loňského roku, doslova nadchl všechny, kdo jej viděli. Nadšenci z celé Evropy od té doby posílali do Wolfsburgu své komplimenty s jasným požadavkem: Ten dravec se musí vyrábět přesně takto!
Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat - do sériové výroby byl přejat prakticky celý koncept. Konstruktéři ještě navíc přidali matně černá 18palcová kola z lehkých slitin "Detroit", která jsou hlavním designérský znakem GTI poutajícím pozornost okolí. Volitelně bez příplatku pak automobilka nabízí i 18palcová titanově stříbrná kola "Rockingham". Nejrychlejší GTI je vybaven předním a zadním spoilerem, ztmavenými světlomety a rudými zadními světly. Dalším identifikačním prvkem toho speciálního modelu je nápis "Edition 30" na zádi.
Interiér GTI Edition 30 je neméně exkluzivní: sportovní sedadla jsou ve středních částech potažená látkou s klasickým GTI károvaným motivem "Interlagos", postraní části jsou v kůži Vienna. Tříramenný volant, kryt řadicí páky a rukojeť ruční brzdy jsou vyvedeny v černé kůži s červenými švy a na liště z leštěného hliníku v prazích předních dveří je červený ozdobný nápis Edition 30. V exkluzivním designu s červeným lemováním jsou stylizovány také koberečky a hlavice řadicí páky vzhledem připomíná - opět v duchu slavné tradice GTI - černý golfový míček.
O tom, že GTI je mezi kompaktními sportovními vozy opravdovou ikonou, svědčí i nejnovější ocenění "Auto roku 2007", které mu udělil americký časopis Automobile Magazine. Po předchozích oceněních "Nejlepší sportovní vůz Austrálie" (Australia Best Car Award) a dvou vítězstvích v anketách ve Velké Británii se tak jedná již o čtvrté mezinárodní ocenění pro Golf GTI a celkem o 28. ocenění pro model Volkswagen Golf. Volkswagen
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?