Golf GTI se stal doslova ikonou rychlých kompaktních vozů. U příležitosti jeho 30. výročí přichází nyní český importér Volkswagen s modelem Golf GTI Edition 30, jehož výkon byl symbolicky zvýšen za každý rok výroby o jednu koňskou sílu.
Model GTI Edition 30 tak disponuje 169 kW / 230 k. Historicky nejsilnější Golf GTI zrychluje z nuly na 100 km/h za 6,8 vteřiny a dosahuje maximální rychlosti 245 km/h. Ve verzi s převodovkou DSG pak tento GTI zrychluje na 100 km/h za pouhých 6,6 vteřiny. Na českém trhu se začal prodávat za 854 700 Kč s 6 stupňovou převodovkou a za 916 900 Kč ve verzi s DSG.
GTI, "divoký kluk z Wolfsburgu", se poprvé objevil ve zpětných zrcátkách rychlých sportovních aut v roce 1976. Od té doby se název "GTI" stal nejen označením jednoho modelu, ale vydobyl si pozici individuální značky. Podle průzkumů, které si Volkswagen nechal zpracovat, 93,2 % všech Evropanů chápe zkratku ve smyslu: GTI je Golf a Golf je Volkswagen. Kdokoli řídí GTI, nemusí vůbec nic vysvětlovat. Řídí originál, jehož se prodalo více než 1,5 milionu kusů, ikonu sportovních kompaktních vozů. "Grand Tourisme Injection" značí radost z jízdy, dynamiku a vášeň.
Golf GTI Edition 30, který byl jako koncept představen na jaře loňského roku, doslova nadchl všechny, kdo jej viděli. Nadšenci z celé Evropy od té doby posílali do Wolfsburgu své komplimenty s jasným požadavkem: Ten dravec se musí vyrábět přesně takto!
Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat - do sériové výroby byl přejat prakticky celý koncept. Konstruktéři ještě navíc přidali matně černá 18palcová kola z lehkých slitin "Detroit", která jsou hlavním designérský znakem GTI poutajícím pozornost okolí. Volitelně bez příplatku pak automobilka nabízí i 18palcová titanově stříbrná kola "Rockingham". Nejrychlejší GTI je vybaven předním a zadním spoilerem, ztmavenými světlomety a rudými zadními světly. Dalším identifikačním prvkem toho speciálního modelu je nápis "Edition 30" na zádi.
Interiér GTI Edition 30 je neméně exkluzivní: sportovní sedadla jsou ve středních částech potažená látkou s klasickým GTI károvaným motivem "Interlagos", postraní části jsou v kůži Vienna. Tříramenný volant, kryt řadicí páky a rukojeť ruční brzdy jsou vyvedeny v černé kůži s červenými švy a na liště z leštěného hliníku v prazích předních dveří je červený ozdobný nápis Edition 30. V exkluzivním designu s červeným lemováním jsou stylizovány také koberečky a hlavice řadicí páky vzhledem připomíná - opět v duchu slavné tradice GTI - černý golfový míček.
O tom, že GTI je mezi kompaktními sportovními vozy opravdovou ikonou, svědčí i nejnovější ocenění "Auto roku 2007", které mu udělil americký časopis Automobile Magazine. Po předchozích oceněních "Nejlepší sportovní vůz Austrálie" (Australia Best Car Award) a dvou vítězstvích v anketách ve Velké Británii se tak jedná již o čtvrté mezinárodní ocenění pro Golf GTI a celkem o 28. ocenění pro model Volkswagen Golf. Volkswagen
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.