Několik týdnů po úspěšné světové premiéře vozu Lancer sport sedan na autosalonu v Detroitu se Ženeva stane další příležitostí pro oslavy Mitsubishi Motors.
Od 6. března do 18. března automobilová sekce skupiny Mitsubishi předvede, jak se dostala k výrobě vozů, kdy přesně před 90ti lety v roce 1917 přišla s vozem Model-A, jak nadaní inženýři pokračují v přinášení inovativních řešení, jako jsou ta u zcela nového Outlanderu a v neposlední řadě, jak pokračuje v naplňování vášně prostřednictvím žhavě rudého konceptu Prototype-X.
Včerejšek s Modelem-A
Expozici Mitsubishi Motors na 18. ženevském autosalonu bude na glancu dodávat zářivě červený vůz – zcela přesná replika vozu Model-A z roku 1917 – přirozeně tak odlišný od očekávaného vozu Lancer Evolution ... Odlišný, ale i tak po více než 90 let sdílející stejnou kulturu.
Historie Mitsubishi Motors jako automobilového výrobce započala mnohem dříve než byla v roce 1917 motorová divize zahrnuta do Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. jako „Mitsubishi Motors Corporation“ a dokonce ještě dříve před jejím návratem do rodiny Mitsubishi v roce 2004.
Prvním vozem Mitsubishi byl Model-A, první japonský pokus v sériově vyráběných osobních vozech, který sjel z výrobní linky v srpnu 1917. Po 4 letech v roce 1921 byla výroba vozu Model-A zastavena, když letecká výroba převzala řízení vozů v Mitsubishi. Nicméně, tento vůz byl průkopníkem a od té doby je Mitsubishi skutečným inovátorem.
V těch počátečních letech byly vozy vyráběny v továrně Mitsubishi na výrobu lodí a letadel. Právě v tom spočívá základ toho, jak se Mitsubishi Motors věnuje kreativnímu inženýrství a jeho výsledná dobrá pověst pokud jde o přesnost, spolehlivost, kvalitu a celkový výkon jejich vozů, cestovních, off-roadových, silničních nebo závodních.
Dnešek s vozem Outlander
Díky 90ti letům vlastních inženýrských zkušeností, ale také díky 70ti letům technologie 4x4 a 45ti letům úspěchů v motor sportu je nový Outlander skutečným SUV, vyzývajíc svým designem, technologií a výbavou stále rostoucí a předvídatelný segment.
Přenechávaje roli autentického off-roaderu nové generaci Pajero je Outlander nekompromisním řešením pro odlišný typ rekreačního vozu. Využitím zcela nové adaptabilní globální platformy Mitsubishi Motors Corporation přináší osobní vůz s úrovní aktivní bezpečnosti a požitku z jízdy, a to díky jeho systému řízení pohonu všech kol, nezávislému zavěšení všech kol, vysoké výkonnosti brzd a nízkému těžišti. K tomu výrazně přispívá i hliníkový střešní panel, který používá technologii úspěšně otestovanou na vozu Lancer Evolution IX.
Jasná inspirace konceptem Pajero Evo 2+2 se odráží v designu přední části vozu Outlander, a to v mohutné mřížce, vzdouvajících se blatnících a ostrých liniích a neponechává tak žádný prostor pro pochybnosti o charakteru vozu a jeho dynamických vlastnostech.
Dále bude představen Outlander-V6-Concept (matná šedá metalíza, bílá střecha a bílé prvky), který je podobný tomu Pajeru Evo 2+2, představenému před 5ti roky na ženevském autosalonu roku 2002.
Tento výstavní vůz vybavený zcela novým motorem Mitsubishi Motors 3,0 l V6 MIVEC vyjadřuje ještě větší sílu vozu Outlanderu. Pokud to podmínky na trhu a odezva od zákazníků dovolí, mohl by být později motor uveden i v Evropě (4).
Tento motor by byl pak na vrcholu kompletní nabídky motorů pro model Outlander:
- 2,0 diesel čerpadlo-tryska - 140 k a 310 Nm – představený v průběhu prvního kvartálu roku 2007 (1);
- 2,2 diesel common-rail )* - 156 k a 380 Nm – bude uveden na trhu koncem roku 2007 (2);
- 2,4 l benzín )* - 170 k a 226 Nm – bude uveden v průběhu čtvrtého kvartálu roku 2007 (3);
- 3,0 l benzín )* - 220 k a 276 Nm – uvedení je momentálně ve stádiu zkoumání (4).
(1) motor ze zdrojů VAG
(2) motor ze zdrojů PSA Peugeot Citroen
(3) vlastní motor Mitsubishi Motors
(4) vlastní motor Mitsubishi Motors; již je k dispozici na trhu Spojených států, stejně tak ve verzi EURO 3 i v Rusku a na Ukrajině
)* všechna data podléhají finální homologaci
Zítřek s Prototype-X
S vozy jako je Outlander, nová generace vozu Pajero nebo vítězný vůz Dakar 2007 Pajero Evo je pomyslný oheň ve vývojovém centru Mitsubishi Motors Corporation v Okazaki v Japonsku více než živý, stejně tak jako po celém světě mezi všemi inženýry a designéry Mitsubishi.
90 let po Modelu-A, je hybnou silou společnosti v jejích snahách právě globální platforma. Tato 3-miliónová globální platforma, před představená v říjnu roku 2005, když byl uveden nový Outlander, bude do budoucna plně využita od 2007 s uvedením nové rodiny sedanů C-segmentu (Lancer sport sedan a jeho deriváty), které sdílejí svůj ohromující design s tak vychvalovanými koncepty z roku 2005 Concept-X a Concept-Sportback.
S touto platformou potvrzuje Mitsubishi Motors své strategické rozhodnutí soustředit svůj vývoj produktů na limitovaný počet inteligentních platforem (ze 14 na 6): s vnitřní flexibilitou tak potřebnou pro naplnění regionálních potřeb a regulačních opatření, stejně jako trendů na trzích a nových zákaznických požadavků.
„Project Global“ bude také příštím nejlepším prostředkem, jak naplnit vášeň a v Ženevě, stejně jako v Detroitu, Mitsubishi Motors upozorní na budoucí generaci své ikony - super-vůz - tak očekávaný a zcela nový Lancer Evolution, a to prostřednictvím konceptu Prototype-X.
Prototype-X ukáže též evropské veřejnosti hloubku a šíři blížící se rodiny Lancer sport sedan, počínaje od základního modelu (1,5 l pro Evropu) až po zcela nový Lancer Evolution, nejvyšší verzi modelu.
Jak Prototype-X naznačuje, Lancer Evolution brzy předvede asi největší skok v celkovém vzhledu, který se dá mezi dvěma generacemi tohoto modelu shledat. Příští Lancer Evolution nabídne významný přínos v jízdní dynamice a technologiích, s dobře známým vzrušujícím výkonem přeplňovaného turbo motoru, který učinil z modelu legendu po celém světě. To započne s přeplňovanou turbo verzí nového hliníkového motoru 4B11 DOHC MIVEC o objemu 2,0 litrů, který bude použit v Lancer sport sedanu 2008, přinášející nejvyšší výkon v historii modelu Lancer Evolution vůbec. Zůstaňte na příjmu ...
Foto: Mitsubishi Motors