Mitsubishi Motors oslaví na nadcházejícím autosalonu v Ženevě 90 let kreativních technologií, představí ucelenou linii nové generace Mitsubishi Outlander a odhalí příští generaci Lancer Evolution.
Několik týdnů po úspěšné světové premiéře vozu Lancer sport sedan na autosalonu v Detroitu se Ženeva stane další příležitostí pro oslavy Mitsubishi Motors.
Od 6. března do 18. března automobilová sekce skupiny Mitsubishi předvede, jak se dostala k výrobě vozů, kdy přesně před 90ti lety v roce 1917 přišla s vozem Model-A, jak nadaní inženýři pokračují v přinášení inovativních řešení, jako jsou ta u zcela nového Outlanderu a v neposlední řadě, jak pokračuje v naplňování vášně prostřednictvím žhavě rudého konceptu Prototype-X.
Včerejšek s Modelem-A Expozici Mitsubishi Motors na 18. ženevském autosalonu bude na glancu dodávat zářivě červený vůz – zcela přesná replika vozu Model-A z roku 1917 – přirozeně tak odlišný od očekávaného vozu Lancer Evolution ... Odlišný, ale i tak po více než 90 let sdílející stejnou kulturu.
Historie Mitsubishi Motors jako automobilového výrobce započala mnohem dříve než byla v roce 1917 motorová divize zahrnuta do Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. jako „Mitsubishi Motors Corporation“ a dokonce ještě dříve před jejím návratem do rodiny Mitsubishi v roce 2004. Prvním vozem Mitsubishi byl Model-A, první japonský pokus v sériově vyráběných osobních vozech, který sjel z výrobní linky v srpnu 1917. Po 4 letech v roce 1921 byla výroba vozu Model-A zastavena, když letecká výroba převzala řízení vozů v Mitsubishi. Nicméně, tento vůz byl průkopníkem a od té doby je Mitsubishi skutečným inovátorem.
V těch počátečních letech byly vozy vyráběny v továrně Mitsubishi na výrobu lodí a letadel. Právě v tom spočívá základ toho, jak se Mitsubishi Motors věnuje kreativnímu inženýrství a jeho výsledná dobrá pověst pokud jde o přesnost, spolehlivost, kvalitu a celkový výkon jejich vozů, cestovních, off-roadových, silničních nebo závodních.
Dnešek s vozem Outlander Díky 90ti letům vlastních inženýrských zkušeností, ale také díky 70ti letům technologie 4x4 a 45ti letům úspěchů v motor sportu je nový Outlander skutečným SUV, vyzývajíc svým designem, technologií a výbavou stále rostoucí a předvídatelný segment.
Přenechávaje roli autentického off-roaderu nové generaci Pajero je Outlander nekompromisním řešením pro odlišný typ rekreačního vozu. Využitím zcela nové adaptabilní globální platformy Mitsubishi Motors Corporation přináší osobní vůz s úrovní aktivní bezpečnosti a požitku z jízdy, a to díky jeho systému řízení pohonu všech kol, nezávislému zavěšení všech kol, vysoké výkonnosti brzd a nízkému těžišti. K tomu výrazně přispívá i hliníkový střešní panel, který používá technologii úspěšně otestovanou na vozu Lancer Evolution IX.
Jasná inspirace konceptem Pajero Evo 2+2 se odráží v designu přední části vozu Outlander, a to v mohutné mřížce, vzdouvajících se blatnících a ostrých liniích a neponechává tak žádný prostor pro pochybnosti o charakteru vozu a jeho dynamických vlastnostech. Dále bude představen Outlander-V6-Concept (matná šedá metalíza, bílá střecha a bílé prvky), který je podobný tomu Pajeru Evo 2+2, představenému před 5ti roky na ženevském autosalonu roku 2002.
Tento výstavní vůz vybavený zcela novým motorem Mitsubishi Motors 3,0 l V6 MIVEC vyjadřuje ještě větší sílu vozu Outlanderu. Pokud to podmínky na trhu a odezva od zákazníků dovolí, mohl by být později motor uveden i v Evropě (4).
Tento motor by byl pak na vrcholu kompletní nabídky motorů pro model Outlander: - 2,0 diesel čerpadlo-tryska - 140 k a 310 Nm – představený v průběhu prvního kvartálu roku 2007 (1); - 2,2 diesel common-rail )* - 156 k a 380 Nm – bude uveden na trhu koncem roku 2007 (2); - 2,4 l benzín )* - 170 k a 226 Nm – bude uveden v průběhu čtvrtého kvartálu roku 2007 (3); - 3,0 l benzín )* - 220 k a 276 Nm – uvedení je momentálně ve stádiu zkoumání (4). (1) motor ze zdrojů VAG (2) motor ze zdrojů PSA Peugeot Citroen (3) vlastní motor Mitsubishi Motors (4) vlastní motor Mitsubishi Motors; již je k dispozici na trhu Spojených států, stejně tak ve verzi EURO 3 i v Rusku a na Ukrajině )* všechna data podléhají finální homologaci
Zítřek s Prototype-X S vozy jako je Outlander, nová generace vozu Pajero nebo vítězný vůz Dakar 2007 Pajero Evo je pomyslný oheň ve vývojovém centru Mitsubishi Motors Corporation v Okazaki v Japonsku více než živý, stejně tak jako po celém světě mezi všemi inženýry a designéry Mitsubishi.
90 let po Modelu-A, je hybnou silou společnosti v jejích snahách právě globální platforma. Tato 3-miliónová globální platforma, před představená v říjnu roku 2005, když byl uveden nový Outlander, bude do budoucna plně využita od 2007 s uvedením nové rodiny sedanů C-segmentu (Lancer sport sedan a jeho deriváty), které sdílejí svůj ohromující design s tak vychvalovanými koncepty z roku 2005 Concept-X a Concept-Sportback. S touto platformou potvrzuje Mitsubishi Motors své strategické rozhodnutí soustředit svůj vývoj produktů na limitovaný počet inteligentních platforem (ze 14 na 6): s vnitřní flexibilitou tak potřebnou pro naplnění regionálních potřeb a regulačních opatření, stejně jako trendů na trzích a nových zákaznických požadavků.
„Project Global“ bude také příštím nejlepším prostředkem, jak naplnit vášeň a v Ženevě, stejně jako v Detroitu, Mitsubishi Motors upozorní na budoucí generaci své ikony - super-vůz - tak očekávaný a zcela nový Lancer Evolution, a to prostřednictvím konceptu Prototype-X.
Prototype-X ukáže též evropské veřejnosti hloubku a šíři blížící se rodiny Lancer sport sedan, počínaje od základního modelu (1,5 l pro Evropu) až po zcela nový Lancer Evolution, nejvyšší verzi modelu.
Jak Prototype-X naznačuje, Lancer Evolution brzy předvede asi největší skok v celkovém vzhledu, který se dá mezi dvěma generacemi tohoto modelu shledat. Příští Lancer Evolution nabídne významný přínos v jízdní dynamice a technologiích, s dobře známým vzrušujícím výkonem přeplňovaného turbo motoru, který učinil z modelu legendu po celém světě. To započne s přeplňovanou turbo verzí nového hliníkového motoru 4B11 DOHC MIVEC o objemu 2,0 litrů, který bude použit v Lancer sport sedanu 2008, přinášející nejvyšší výkon v historii modelu Lancer Evolution vůbec. Zůstaňte na příjmu ...
Foto: Mitsubishi Motors
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.