Mitsubishi Motors oslaví na nadcházejícím autosalonu v Ženevě 90 let kreativních technologií, představí ucelenou linii nové generace Mitsubishi Outlander a odhalí příští generaci Lancer Evolution.
Několik týdnů po úspěšné světové premiéře vozu Lancer sport sedan na autosalonu v Detroitu se Ženeva stane další příležitostí pro oslavy Mitsubishi Motors.
Od 6. března do 18. března automobilová sekce skupiny Mitsubishi předvede, jak se dostala k výrobě vozů, kdy přesně před 90ti lety v roce 1917 přišla s vozem Model-A, jak nadaní inženýři pokračují v přinášení inovativních řešení, jako jsou ta u zcela nového Outlanderu a v neposlední řadě, jak pokračuje v naplňování vášně prostřednictvím žhavě rudého konceptu Prototype-X.
Včerejšek s Modelem-A Expozici Mitsubishi Motors na 18. ženevském autosalonu bude na glancu dodávat zářivě červený vůz – zcela přesná replika vozu Model-A z roku 1917 – přirozeně tak odlišný od očekávaného vozu Lancer Evolution ... Odlišný, ale i tak po více než 90 let sdílející stejnou kulturu.
Historie Mitsubishi Motors jako automobilového výrobce započala mnohem dříve než byla v roce 1917 motorová divize zahrnuta do Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. jako „Mitsubishi Motors Corporation“ a dokonce ještě dříve před jejím návratem do rodiny Mitsubishi v roce 2004. Prvním vozem Mitsubishi byl Model-A, první japonský pokus v sériově vyráběných osobních vozech, který sjel z výrobní linky v srpnu 1917. Po 4 letech v roce 1921 byla výroba vozu Model-A zastavena, když letecká výroba převzala řízení vozů v Mitsubishi. Nicméně, tento vůz byl průkopníkem a od té doby je Mitsubishi skutečným inovátorem.
V těch počátečních letech byly vozy vyráběny v továrně Mitsubishi na výrobu lodí a letadel. Právě v tom spočívá základ toho, jak se Mitsubishi Motors věnuje kreativnímu inženýrství a jeho výsledná dobrá pověst pokud jde o přesnost, spolehlivost, kvalitu a celkový výkon jejich vozů, cestovních, off-roadových, silničních nebo závodních.
Dnešek s vozem Outlander Díky 90ti letům vlastních inženýrských zkušeností, ale také díky 70ti letům technologie 4x4 a 45ti letům úspěchů v motor sportu je nový Outlander skutečným SUV, vyzývajíc svým designem, technologií a výbavou stále rostoucí a předvídatelný segment.
Přenechávaje roli autentického off-roaderu nové generaci Pajero je Outlander nekompromisním řešením pro odlišný typ rekreačního vozu. Využitím zcela nové adaptabilní globální platformy Mitsubishi Motors Corporation přináší osobní vůz s úrovní aktivní bezpečnosti a požitku z jízdy, a to díky jeho systému řízení pohonu všech kol, nezávislému zavěšení všech kol, vysoké výkonnosti brzd a nízkému těžišti. K tomu výrazně přispívá i hliníkový střešní panel, který používá technologii úspěšně otestovanou na vozu Lancer Evolution IX.
Jasná inspirace konceptem Pajero Evo 2+2 se odráží v designu přední části vozu Outlander, a to v mohutné mřížce, vzdouvajících se blatnících a ostrých liniích a neponechává tak žádný prostor pro pochybnosti o charakteru vozu a jeho dynamických vlastnostech. Dále bude představen Outlander-V6-Concept (matná šedá metalíza, bílá střecha a bílé prvky), který je podobný tomu Pajeru Evo 2+2, představenému před 5ti roky na ženevském autosalonu roku 2002.
Tento výstavní vůz vybavený zcela novým motorem Mitsubishi Motors 3,0 l V6 MIVEC vyjadřuje ještě větší sílu vozu Outlanderu. Pokud to podmínky na trhu a odezva od zákazníků dovolí, mohl by být později motor uveden i v Evropě (4).
Tento motor by byl pak na vrcholu kompletní nabídky motorů pro model Outlander: - 2,0 diesel čerpadlo-tryska - 140 k a 310 Nm – představený v průběhu prvního kvartálu roku 2007 (1); - 2,2 diesel common-rail )* - 156 k a 380 Nm – bude uveden na trhu koncem roku 2007 (2); - 2,4 l benzín )* - 170 k a 226 Nm – bude uveden v průběhu čtvrtého kvartálu roku 2007 (3); - 3,0 l benzín )* - 220 k a 276 Nm – uvedení je momentálně ve stádiu zkoumání (4). (1) motor ze zdrojů VAG (2) motor ze zdrojů PSA Peugeot Citroen (3) vlastní motor Mitsubishi Motors (4) vlastní motor Mitsubishi Motors; již je k dispozici na trhu Spojených států, stejně tak ve verzi EURO 3 i v Rusku a na Ukrajině )* všechna data podléhají finální homologaci
Zítřek s Prototype-X S vozy jako je Outlander, nová generace vozu Pajero nebo vítězný vůz Dakar 2007 Pajero Evo je pomyslný oheň ve vývojovém centru Mitsubishi Motors Corporation v Okazaki v Japonsku více než živý, stejně tak jako po celém světě mezi všemi inženýry a designéry Mitsubishi.
90 let po Modelu-A, je hybnou silou společnosti v jejích snahách právě globální platforma. Tato 3-miliónová globální platforma, před představená v říjnu roku 2005, když byl uveden nový Outlander, bude do budoucna plně využita od 2007 s uvedením nové rodiny sedanů C-segmentu (Lancer sport sedan a jeho deriváty), které sdílejí svůj ohromující design s tak vychvalovanými koncepty z roku 2005 Concept-X a Concept-Sportback. S touto platformou potvrzuje Mitsubishi Motors své strategické rozhodnutí soustředit svůj vývoj produktů na limitovaný počet inteligentních platforem (ze 14 na 6): s vnitřní flexibilitou tak potřebnou pro naplnění regionálních potřeb a regulačních opatření, stejně jako trendů na trzích a nových zákaznických požadavků.
„Project Global“ bude také příštím nejlepším prostředkem, jak naplnit vášeň a v Ženevě, stejně jako v Detroitu, Mitsubishi Motors upozorní na budoucí generaci své ikony - super-vůz - tak očekávaný a zcela nový Lancer Evolution, a to prostřednictvím konceptu Prototype-X.
Prototype-X ukáže též evropské veřejnosti hloubku a šíři blížící se rodiny Lancer sport sedan, počínaje od základního modelu (1,5 l pro Evropu) až po zcela nový Lancer Evolution, nejvyšší verzi modelu.
Jak Prototype-X naznačuje, Lancer Evolution brzy předvede asi největší skok v celkovém vzhledu, který se dá mezi dvěma generacemi tohoto modelu shledat. Příští Lancer Evolution nabídne významný přínos v jízdní dynamice a technologiích, s dobře známým vzrušujícím výkonem přeplňovaného turbo motoru, který učinil z modelu legendu po celém světě. To započne s přeplňovanou turbo verzí nového hliníkového motoru 4B11 DOHC MIVEC o objemu 2,0 litrů, který bude použit v Lancer sport sedanu 2008, přinášející nejvyšší výkon v historii modelu Lancer Evolution vůbec. Zůstaňte na příjmu ...
Foto: Mitsubishi Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.