Ve společnosti Škoda Auto, a.s., dochází ke změně v představenstvu na pozici osoby, zodpovědné za etchnický vývoj.
PERSONÁLNÍ ZMĚNA VE VEDENÍ SPOLEČNOSTI ŠKODA AUTO A.S.
Dr. Harald Ludanek (48), člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj, převezme vývoj vozů a stavbu prototypů značky Volkswagen. Novým členem představenstva společnosti Škoda Auto a.s. se stane Dr. Eckhard Scholz (43).
Dr. Harald Ludanek převzal funkci vedoucího technického vývoje značky Škoda 1. března 2002. Od dubna 2005 byl jmenován členem představenstva Škoda Auto zodpovědným za technický vývoj. Za jeho úspěšného působení ve funkci vykazoval technický vývoj neustálý růst. Došlo ke zvýšení počtu kvalifikovaných pracovníků, rozsáhlé modernizaci vývojových zařízení a pod jeho vedením byly vybudovány nové vývojové kapacity. K vyšším výkonům technického vývoje Škoda Auto přispěje v blízké budoucnosti i rozšíření vývojového centra v Mladé Boleslavi, jehož základní kámen byl položen na sklonku loňského roku. Kromě toho byla pod vedením Dr. Ludaneka prostřednictvím četných projektů zintensivněna a posílena spolupráce s českými vysokými školami. Dr. Eckhard Scholz je inženýr a v koncernu Volkswagen pracuje od roku 1991 na různých pozicích, mimo jiné i v technickém vývoji. Doposud řídil vývoj jedné modelové řady značky Volkswagen vyšší třídy. Zdroj: Škoda Auto, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?