Dnes večer byli slavnostně vyhlášeni vítězové zlatéhovolantu - letos již jubilejní, třicáté ankety motoristických novinářů.
Slavnostním večerem v pražském paláci Palazzo vyvrcholil v pondělí 29. ledna 2007 jubilejní 30. ročník ankety Zlatý volant, jehož pořadatelem je agentura Sport-Press ve spolupráci s Klubem motoristických novinářů. V jejím rámci vybírají odborní motorističtí novináři a další odborníci nejlepšího automobilového závodníka za uplynulý rok v celkem pěti kategoriích (okruhy, soutěže, vrchy, autokros a rallyekros, motokáry).
Současně byly oznámeny výsledky premiérového ročníku ankety o nejlepšího motocyklového jezdce Zlatá řídítka.
Vítězem ankety Zlatý volant v kategorii závodů automobilů na okruzích se stal již poosmé Tomáš Enge. Mezi soutěžními jezdci se prosadil úspěšný účastník mistrovství světa v rallye Jan Kopecký. Králem mezi vrchaři se stal úřadující vicemistr Evropy Dan Michl. V terénních disciplínách autokros a rallyekros obhájil prvenství z roku 2005 mistr Evropy v autokrosu Petr Bartoš. Nejlepším mezi motokáristy se stal vítěz světového finále ROK Cupu Patrik Hájek.
Předána byla i další ocenění: Cenu Elišky Junkové pro nejlepší ženu-závodnici získala Laura Hájková, Cenu Jiřího Sedláře pro nejlepšího závodníka do 23 let Tomáš Kotek, Cenu Zdeňka Vojtěcha za významný přínos motoristickému sportu Karel Loprais, Cenu rychlosti (Speed Award) Tomáš Enge a Spolujezdcem roku je Filip Schovánek.
Současně byly oznámeny výsledky premiérového ročníku ankety o nejlepšího motocyklového jezdce Zlatá řídítka. Prvním držitelem originální trofeje se stal šestý z loňského silničního MS motocyklů ve třídě do 125 cm3 Lukáš Pešek, druhý skončil mistr Evropy v enduru Roman Michalík a třetí vicemistr světa ve freestylu Libor Podmol.
Konečné výsledky ankety Zlatý volant 2006
Závody na okruzích (generální partner Česká pojišťovna) 1. Tomáš Enge 216 2. Jaroslav Janiš 170 3. Jiří Janák 67 4. Jan Charouz 64 5. David Vršecký 56 6. Josef Král 30
Závody do vrchu (generální partner Bosch) 1. Dan Michl 154 2. Otakar Krámský 119 3. Vladimír Doubek 67 Milan Svoboda 67 5. David Komárek 44 6. Jaromír Malý 34
Rallye a maratóny (generální partner Matador) 1. Jan Kopecký 228 2. Václav Pech 154 3. Martin Prokop 85 4. Roman Kresta 62 5. Pavel Valoušek 38 6. Josef Peták 29
Autokros a rallyekros (generální partner Česká pojišťovna) 1. Petr Bartoš 233 2. Roman Častoral 155 3. Petr Turek 85 4. Roman Keřka 62 5. Jaroslav Hošek 58 6. Ladislav Hanák 30
Motokáry (generální partner Bosch) 1. Patrik Hájek 106 2. Petr Klobás 82 3. Libor Toman 80 4. Michal Barták 79 5. Jiří Bečička 56 6. Lucie Panáčková 35
Cena Elišky Junkové Laura Hájková
Cena Jiřího Sedláře Tomáš Kotek
Cena Zdeňka Vojtěcha Karel Loprais
Spolujezdec roku Filip Schovánek
Speed Award (partner Dekra) Tomáš Enge – 313,211 km/h - 22. dubna 2006, Motegi
Zlatá řídítka 2006 Generální partner: Auto Jarov Partner: výstava Motocykl 2007 1. Lukáš Pešek 256 2. Roman Michalík 108 3. Libor Podmol 71 4. Jakub Smrž 65 5. Vítězslav Kuklík 50 6. Martin Žerava 39
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.