Mitsubishi Motors oznámilo výsledky výroby, prodeje a vývozu za prosinec 2006 i kalendářní rok 2006
Mitsubishi Motors Corporation oznámilo v pátek 26.1. výsledky celkové výroby, stejně tak jako domácí prodej a vývoz, a to jak za prosinec 2006, tak i za kalendářní rok 2006.
Prosinec 2006 Celková výroba dosáhla 109 960 kusů, tj. 97% stejného období předchozího roku. Japonská výroba vzrostla oproti stejnému období roku 2005 o 17,7% na 71 898 vozů, čímž dosáhla nárůstu již třetím po sobě jdoucím měsícem v rámci meziročního růstu výroby.
Celkový prodej vozů v Japonsku dosáhl 16 418 vozů, tj. snížení o 15,7% oproti prosinci roku 2005. Počet registrovaných vozů se snížil na 4 794 vozů, nebo-li na 58% výsledků předchozího roku, a to z důvodu pomalejšího prodeje Outlanderu a modelu Colt. Nicméně prodej minivozu vzrostl na 11 624 vozů, tj. nárůst o 3%. Celkový prodej osobních vozů činil 12 103 kusů, 85,7% úrovně prosince 2005, a lehké užitkové vozy dosáhly prodeje 4 315 ks, tj. o 19,6% méně oproti stejnému období předchozího roku.
Zámořská výroba za měsíc prosinec dosáhla 38 062 vozů, 72,9% výsledku loňského prosince. Evropská produkce se lehce zvýšila na 4 886 vozů, nebo-li dosáhla 107,4% loňského výsledku. Severoamerická výroba se dostala na 6 506 vozů, což je meziroční nárůst o 23,9%. Asijská produkce dosáhla 24 091 kusů, což představuje pokles o 36,8% oproti úrovni v prosinci 2005 a reprezentuje pokračující slabý vývoj na asijských trzích, jako je Malajsie, Tajwan, kde nejsou ekonomické podmínky pro průmysl příznivé.
Celkový vývoz z Japonska v prosinci 2006 vzrostl o 38,6% oproti předchozímu srovnatelnému období, a to na 38 606 vozů. Export do Evropy vzrostl na 14 651 ks, což je 179,9% za stejné období loňského roku, a to z důvodu silného prodeje nových modelů Pajero a Outlander. Také vývoz do Asie vykazuje růst,vo 76,9% meziročně z důvodu uvedení nového Outlanderu na čínský trh a dobrého rovnoměrného prodeje vozu Lancer v Singapuru. Vývoz do Severní Ameriky se dostal na 3 653 vozů, tj. 90,8% prosince 2005.
Leden-prosinec 2006 = kalendářní rok Za kalendářní rok 2006 činila celková výroba (tj. domácí i zámořská) 1 313 076 vozů, tedy 96,4% kalendářního roku 2005. Japonská výroba dosáhla 758 478 kusů, což je meziroční nárůst o 14,1%, a to v důsledku uvedení vozu Outlander na zahraničních trzích, silnému prodeji vozu Lancer na ruském trhu a trvalému prodeji "i" minivozu na japonském trhu.
Domácí prodej vozů za kalendářní rok 2006 dosáhl 263 490 vozů, tj. nárůst o 7,9% oproti předchozímu roku. Objem registrovaných vozů poklesl o 5,0% meziročně na 78 752 ks, zatímco prodej minivozů vzrostl na 184 738 kusů, tj. o 14,5% více oproti výsledku loňského roku. Objem osobních vozů narostl na 190 074 vozů, což je 116,4% celkového objemu předchozího roku a lehké užitkové vozy poklesly na 73 416 ks, tj. o 9,2% méně oproti roku 2005. Podíl na trhu se za rok 2006 zlepšil na 4,8%, což je zvýšení o 0,5% oproti roku 2005.
Výroba v zámoří spadla na 554 598 vozů, nebo-li na 79,5% předchozího roku. Výroba v Evropě se dostala na 82 544 vozů, což je nárůst o 18,4% oproti roku 2005, a to z důvodu silného prodeje modelu Colt CZC Coupe-Cabriolet. Výroba v Severní Americe se zvýšila meziročně o 5,6% na 92 689 kusů, nicméně asijská produkce se snížila na 339 685 kusů, což je pokles o 31,2% vůči kalendářnímu roku 2005, a to v důsledku slabé ekonomiky na trzích jako je Indonésie, Malajsie a Tajwan.
Vývoz z Japonska skončil na 406 238 vozech, tj. 15,2% nárůst oproti kalendářnímu roku 2005, zaznemenávajíce tak čtvrtý po sobě jdoucí rok meziročního nárůstu od kalendářního roku 2002. Vývoz do Evropy stoupl na 136 660 vozů, tj. o 13,2% více v meziročním porovnání v důsledku uvedení nových modelů Pajero a Outlander, a pokračujícího nárůstu prodeje v Rusku a na Ukrajině. Vývoz do Severní Ameriky narostl na 47 310 kusů, což představuje 109,7% předchozího roku jako důsledek zlepšujícího se prodeje v USA, Kanadě a Mexiku. A konečně vývoz do Asie dosáhl 31 512 vozů, tj. 88,0% předchozího období. Foto: Mitsubishi Motors Corporation
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.