Mitsubishi Motors oznámilo výsledky výroby, prodeje a vývozu za prosinec 2006 i kalendářní rok 2006
Mitsubishi Motors Corporation oznámilo v pátek 26.1. výsledky celkové výroby, stejně tak jako domácí prodej a vývoz, a to jak za prosinec 2006, tak i za kalendářní rok 2006.
Prosinec 2006 Celková výroba dosáhla 109 960 kusů, tj. 97% stejného období předchozího roku. Japonská výroba vzrostla oproti stejnému období roku 2005 o 17,7% na 71 898 vozů, čímž dosáhla nárůstu již třetím po sobě jdoucím měsícem v rámci meziročního růstu výroby.
Celkový prodej vozů v Japonsku dosáhl 16 418 vozů, tj. snížení o 15,7% oproti prosinci roku 2005. Počet registrovaných vozů se snížil na 4 794 vozů, nebo-li na 58% výsledků předchozího roku, a to z důvodu pomalejšího prodeje Outlanderu a modelu Colt. Nicméně prodej minivozu vzrostl na 11 624 vozů, tj. nárůst o 3%. Celkový prodej osobních vozů činil 12 103 kusů, 85,7% úrovně prosince 2005, a lehké užitkové vozy dosáhly prodeje 4 315 ks, tj. o 19,6% méně oproti stejnému období předchozího roku.
Zámořská výroba za měsíc prosinec dosáhla 38 062 vozů, 72,9% výsledku loňského prosince. Evropská produkce se lehce zvýšila na 4 886 vozů, nebo-li dosáhla 107,4% loňského výsledku. Severoamerická výroba se dostala na 6 506 vozů, což je meziroční nárůst o 23,9%. Asijská produkce dosáhla 24 091 kusů, což představuje pokles o 36,8% oproti úrovni v prosinci 2005 a reprezentuje pokračující slabý vývoj na asijských trzích, jako je Malajsie, Tajwan, kde nejsou ekonomické podmínky pro průmysl příznivé.
Celkový vývoz z Japonska v prosinci 2006 vzrostl o 38,6% oproti předchozímu srovnatelnému období, a to na 38 606 vozů. Export do Evropy vzrostl na 14 651 ks, což je 179,9% za stejné období loňského roku, a to z důvodu silného prodeje nových modelů Pajero a Outlander. Také vývoz do Asie vykazuje růst,vo 76,9% meziročně z důvodu uvedení nového Outlanderu na čínský trh a dobrého rovnoměrného prodeje vozu Lancer v Singapuru. Vývoz do Severní Ameriky se dostal na 3 653 vozů, tj. 90,8% prosince 2005.
Leden-prosinec 2006 = kalendářní rok Za kalendářní rok 2006 činila celková výroba (tj. domácí i zámořská) 1 313 076 vozů, tedy 96,4% kalendářního roku 2005. Japonská výroba dosáhla 758 478 kusů, což je meziroční nárůst o 14,1%, a to v důsledku uvedení vozu Outlander na zahraničních trzích, silnému prodeji vozu Lancer na ruském trhu a trvalému prodeji "i" minivozu na japonském trhu.
Domácí prodej vozů za kalendářní rok 2006 dosáhl 263 490 vozů, tj. nárůst o 7,9% oproti předchozímu roku. Objem registrovaných vozů poklesl o 5,0% meziročně na 78 752 ks, zatímco prodej minivozů vzrostl na 184 738 kusů, tj. o 14,5% více oproti výsledku loňského roku. Objem osobních vozů narostl na 190 074 vozů, což je 116,4% celkového objemu předchozího roku a lehké užitkové vozy poklesly na 73 416 ks, tj. o 9,2% méně oproti roku 2005. Podíl na trhu se za rok 2006 zlepšil na 4,8%, což je zvýšení o 0,5% oproti roku 2005.
Výroba v zámoří spadla na 554 598 vozů, nebo-li na 79,5% předchozího roku. Výroba v Evropě se dostala na 82 544 vozů, což je nárůst o 18,4% oproti roku 2005, a to z důvodu silného prodeje modelu Colt CZC Coupe-Cabriolet. Výroba v Severní Americe se zvýšila meziročně o 5,6% na 92 689 kusů, nicméně asijská produkce se snížila na 339 685 kusů, což je pokles o 31,2% vůči kalendářnímu roku 2005, a to v důsledku slabé ekonomiky na trzích jako je Indonésie, Malajsie a Tajwan.
Vývoz z Japonska skončil na 406 238 vozech, tj. 15,2% nárůst oproti kalendářnímu roku 2005, zaznemenávajíce tak čtvrtý po sobě jdoucí rok meziročního nárůstu od kalendářního roku 2002. Vývoz do Evropy stoupl na 136 660 vozů, tj. o 13,2% více v meziročním porovnání v důsledku uvedení nových modelů Pajero a Outlander, a pokračujícího nárůstu prodeje v Rusku a na Ukrajině. Vývoz do Severní Ameriky narostl na 47 310 kusů, což představuje 109,7% předchozího roku jako důsledek zlepšujícího se prodeje v USA, Kanadě a Mexiku. A konečně vývoz do Asie dosáhl 31 512 vozů, tj. 88,0% předchozího období. Foto: Mitsubishi Motors Corporation
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.