Mitsubishi Motors oznámilo výsledky výroby, prodeje a vývozu za prosinec 2006 i kalendářní rok 2006
Mitsubishi Motors Corporation oznámilo v pátek 26.1. výsledky celkové výroby, stejně tak jako domácí prodej a vývoz, a to jak za prosinec 2006, tak i za kalendářní rok 2006.
Prosinec 2006 Celková výroba dosáhla 109 960 kusů, tj. 97% stejného období předchozího roku. Japonská výroba vzrostla oproti stejnému období roku 2005 o 17,7% na 71 898 vozů, čímž dosáhla nárůstu již třetím po sobě jdoucím měsícem v rámci meziročního růstu výroby.
Celkový prodej vozů v Japonsku dosáhl 16 418 vozů, tj. snížení o 15,7% oproti prosinci roku 2005. Počet registrovaných vozů se snížil na 4 794 vozů, nebo-li na 58% výsledků předchozího roku, a to z důvodu pomalejšího prodeje Outlanderu a modelu Colt. Nicméně prodej minivozu vzrostl na 11 624 vozů, tj. nárůst o 3%. Celkový prodej osobních vozů činil 12 103 kusů, 85,7% úrovně prosince 2005, a lehké užitkové vozy dosáhly prodeje 4 315 ks, tj. o 19,6% méně oproti stejnému období předchozího roku.
Zámořská výroba za měsíc prosinec dosáhla 38 062 vozů, 72,9% výsledku loňského prosince. Evropská produkce se lehce zvýšila na 4 886 vozů, nebo-li dosáhla 107,4% loňského výsledku. Severoamerická výroba se dostala na 6 506 vozů, což je meziroční nárůst o 23,9%. Asijská produkce dosáhla 24 091 kusů, což představuje pokles o 36,8% oproti úrovni v prosinci 2005 a reprezentuje pokračující slabý vývoj na asijských trzích, jako je Malajsie, Tajwan, kde nejsou ekonomické podmínky pro průmysl příznivé.
Celkový vývoz z Japonska v prosinci 2006 vzrostl o 38,6% oproti předchozímu srovnatelnému období, a to na 38 606 vozů. Export do Evropy vzrostl na 14 651 ks, což je 179,9% za stejné období loňského roku, a to z důvodu silného prodeje nových modelů Pajero a Outlander. Také vývoz do Asie vykazuje růst,vo 76,9% meziročně z důvodu uvedení nového Outlanderu na čínský trh a dobrého rovnoměrného prodeje vozu Lancer v Singapuru. Vývoz do Severní Ameriky se dostal na 3 653 vozů, tj. 90,8% prosince 2005.
Leden-prosinec 2006 = kalendářní rok Za kalendářní rok 2006 činila celková výroba (tj. domácí i zámořská) 1 313 076 vozů, tedy 96,4% kalendářního roku 2005. Japonská výroba dosáhla 758 478 kusů, což je meziroční nárůst o 14,1%, a to v důsledku uvedení vozu Outlander na zahraničních trzích, silnému prodeji vozu Lancer na ruském trhu a trvalému prodeji "i" minivozu na japonském trhu.
Domácí prodej vozů za kalendářní rok 2006 dosáhl 263 490 vozů, tj. nárůst o 7,9% oproti předchozímu roku. Objem registrovaných vozů poklesl o 5,0% meziročně na 78 752 ks, zatímco prodej minivozů vzrostl na 184 738 kusů, tj. o 14,5% více oproti výsledku loňského roku. Objem osobních vozů narostl na 190 074 vozů, což je 116,4% celkového objemu předchozího roku a lehké užitkové vozy poklesly na 73 416 ks, tj. o 9,2% méně oproti roku 2005. Podíl na trhu se za rok 2006 zlepšil na 4,8%, což je zvýšení o 0,5% oproti roku 2005.
Výroba v zámoří spadla na 554 598 vozů, nebo-li na 79,5% předchozího roku. Výroba v Evropě se dostala na 82 544 vozů, což je nárůst o 18,4% oproti roku 2005, a to z důvodu silného prodeje modelu Colt CZC Coupe-Cabriolet. Výroba v Severní Americe se zvýšila meziročně o 5,6% na 92 689 kusů, nicméně asijská produkce se snížila na 339 685 kusů, což je pokles o 31,2% vůči kalendářnímu roku 2005, a to v důsledku slabé ekonomiky na trzích jako je Indonésie, Malajsie a Tajwan.
Vývoz z Japonska skončil na 406 238 vozech, tj. 15,2% nárůst oproti kalendářnímu roku 2005, zaznemenávajíce tak čtvrtý po sobě jdoucí rok meziročního nárůstu od kalendářního roku 2002. Vývoz do Evropy stoupl na 136 660 vozů, tj. o 13,2% více v meziročním porovnání v důsledku uvedení nových modelů Pajero a Outlander, a pokračujícího nárůstu prodeje v Rusku a na Ukrajině. Vývoz do Severní Ameriky narostl na 47 310 kusů, což představuje 109,7% předchozího roku jako důsledek zlepšujícího se prodeje v USA, Kanadě a Mexiku. A konečně vývoz do Asie dosáhl 31 512 vozů, tj. 88,0% předchozího období. Foto: Mitsubishi Motors Corporation
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.