Rekordní rok MITSUBISHI PAJERO na Rallye Dakar 2007!
Posádka Stephane Peterhansel, Jean-Paul Cottret a jejich Pajero Evolution zvítězili v letošním ročníku slavného závodu Rallye Dakar. Tímto získali pro Mitsubishi Motors již 12. vítězství v historii a sedmé po sobě jdoucí vítězství.
Značka i vůz tak zůstávají v této nejvíce vyčerpávající rallye ze všech nepřekonány.
Po 25 účastech, je tento fantastický úspěch další připomínkou toho, jak moc Mitsubishi Motors Corporation a jeho Pajero neodmyslitelně patří k legendárnímu Dakaru, a to jako žádná jiná automobilka a jako žádný jiný vůz.
Vůz Pajero byl designován a konstruován tak, aby se používal jako skutečný off-road raději než jako pouhý módní doplněk. Pajero respektuje loajalitu 2,5 milionu zákazníků, které si od roku 1982 získalo. Pajero postupně zúročuje trpělivě nabytou image z Rallye Dakar, a to již od roku 1983.
Od zahájení výroby vozu Pajero v dubnu roku 1982 uplyne již brzy 300 měsíců! Nová generace v tomto měsíci již překročila práh 20 000 kusů! Pomyslný plamen vozu Pajero zůstává více než pln života!
Foto: Mitsubishi Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.