Automobilka Škoda Auto, a.s., dosáhla v roce 2006 historicky rekordního počtu jak vyrobených, tak i prodaných vozů.
Rekordní prodeje a výroba Škoda Auto, a.s., v roce 2006
- Nárůst prodejů o 11,7% - Rok ve znamení úspěšného uvedení vozu Škoda Roomster - Upevnění vedoucí pozice ve střední Evropě - Posílení pozice na klíčových trzích v západní Evropě - Zvýšení výroby o 12,5%
V roce 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na více než 90 světových trzích celkem 549.667 vozů modelových řad Fabia, Octavia, Roomster a Superb a dosáhla tak rekordního výsledku a nárůstu o 11,7% v porovnání s rokem 2005. „Nárůst prodejů Škoda Auto byl větší než nárůst celkového trhu. Automobilka tak potvrdila svou důležitou roli na evropských trzích a dokázala využít rostoucího potenciálu na trzích v Asii,“ komentoval výsledek Detlef Wittig, předseda představenstva Škoda Auto.
Nejprodávanější modelovou řadou je Octavia včetně Octavia Tour, která předstihla dosud nejprodávanější modelovou řadu Fabia. Modelu Octavia se prodalo celkem 270.274 vozů (v roce 2005: 233.322), v těsném závěsu za ní se umístila modelová řada Fabia s celosvětově 243.982 (v roce 2005: 236.698) prodanými vozy. Škodu Superb si zakoupilo 20.989 (v roce 2005: 22.091) zákazníků. Novou modelovou řadu Roomster, která byla uvedena na trh v červnu, a jejíž úspěšné přijetí na trzích nás přimělo k zavedení třetí směny ve výrobě o dva měsíce dříve než bylo plánováno, si zakoupilo 14.422 zákazníků.
V západní Evropě Škoda zvýšila prodej o 9,1% na celkem 301.343 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko, kde Škoda rovněž výrazně posílila tržní podíl a dosáhla nových prodejních rekordů. V Německu bylo přihlášeno 118.527 vozů, což odpovídá tržnímu podílu 3,4%. Ve Velké Británii bylo prodáno 38.801 (+1,3%), ve Španělsku 24.869 vozů Škoda (+14,6%) a Rakousko 16.943 (+3,9%).
V České republice Škoda Auto opětovně obhájila vedoucí pozici na trhu. Registrováno bylo celkem 37.388 vozů Fabia, 21.233 vozů Octavia, 2.406 vozů Roomster a 1.835 vozů Superb. Škoda Auto tak v posledním čtvrtletí obsadila svými třemi modely pozici nejprodávanějších vozů v ČR (1. Fabia, 2. Octavia, 3. Roomster). Pro modelovou řadu Roomster to znamená úspěšné uvedení a etablování na českém trhu. Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) zaznamenala Škoda Auto taktéž nárůst díky 146.612 (+ 21,6%) prodaným vozům. Škoda uhájila vedoucí pozici na polském trhu s 12,04% podílu na trhu. Lídrem trhu je Škoda kromě České republiky a Polska také na Slovensku, v Bulharsku, v Litvě a v Bosně/Hercegovině. Mezi velmi úspěšné trhy patří pobaltské státy Estonsko, Litva a Lotyšsko, velký nárůst zaznamenalo Rusko, Ukrajina a díky lokální montáži zahájené na sklonku roku 2005 také Kazachstán.
V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 36.541 vozů (+21,1%). Největší podíl na tom má Indie (12.105 vozů), Turecko (5.725 vozů), Egypt (3.683 vozů) a Izrael (3.518 vozů).
Rekordního výsledku bylo dosaženo i ve výrobě, kdy ve všech výrobních závodech v České republice bylo v roce 2006 vyrobeno celkem 556.443 automobilů Škoda což je o 12,5% více než v roce 2005. Závod v Mladé Boleslavi vyrobil 414.133 vozů řady Octavia a Fabia, Vrchlabí 96.853 vozů řady Octavia a Octavia Tour, Kvasiny 45.447 automobilů Roomster a Superb. „Tohoto výsledku jsme dosáhli zvýšením produktivity práce ve všech oblastech firmy,“zdůraznil Martin Jahn, člen představenstva odpovědný za personalistiku.
„Velká poptávka po vozech Škoda v roce 2006 nám dává impuls i do roku 2007, kdy předpokládáme výrobu 580.000 vozů a zároveň zahájení licenční výroby vozů Škoda v Číně, “dodal Detlef Wittig.
Dodávky zákazníkům podle regionů: Region 2006 2005 2006/2005 Západní Evropa 301.343 vozů 276.216 +9,1% Střední a východní Evropa 211.783 185.713 +14,0% Zámoří/Asie/Afrika 36.541 30.182 +21,1% Celkem 549.667 492.111 +11,7%
Dodávky zákazníkům podle modelů: Modelová řada 2006 2005 2006/2005 Škoda Fabia 243.982 vozů 236.698 +3,1% Škoda Octavia Tour 69.323 69.801 -0,7% Škoda Octavia 200.951 163.521 +22,9% Škoda Roomster 14.422 0 Škoda Superb 20.989 22.091 -5,0% Celkem 549.667 492.111 +11,7%
Foto: Škoda Auto
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.