Automobilka Škoda Auto, a.s., dosáhla v roce 2006 historicky rekordního počtu jak vyrobených, tak i prodaných vozů.
Rekordní prodeje a výroba Škoda Auto, a.s., v roce 2006
- Nárůst prodejů o 11,7% - Rok ve znamení úspěšného uvedení vozu Škoda Roomster - Upevnění vedoucí pozice ve střední Evropě - Posílení pozice na klíčových trzích v západní Evropě - Zvýšení výroby o 12,5%
V roce 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na více než 90 světových trzích celkem 549.667 vozů modelových řad Fabia, Octavia, Roomster a Superb a dosáhla tak rekordního výsledku a nárůstu o 11,7% v porovnání s rokem 2005. „Nárůst prodejů Škoda Auto byl větší než nárůst celkového trhu. Automobilka tak potvrdila svou důležitou roli na evropských trzích a dokázala využít rostoucího potenciálu na trzích v Asii,“ komentoval výsledek Detlef Wittig, předseda představenstva Škoda Auto.
Nejprodávanější modelovou řadou je Octavia včetně Octavia Tour, která předstihla dosud nejprodávanější modelovou řadu Fabia. Modelu Octavia se prodalo celkem 270.274 vozů (v roce 2005: 233.322), v těsném závěsu za ní se umístila modelová řada Fabia s celosvětově 243.982 (v roce 2005: 236.698) prodanými vozy. Škodu Superb si zakoupilo 20.989 (v roce 2005: 22.091) zákazníků. Novou modelovou řadu Roomster, která byla uvedena na trh v červnu, a jejíž úspěšné přijetí na trzích nás přimělo k zavedení třetí směny ve výrobě o dva měsíce dříve než bylo plánováno, si zakoupilo 14.422 zákazníků.
V západní Evropě Škoda zvýšila prodej o 9,1% na celkem 301.343 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko, kde Škoda rovněž výrazně posílila tržní podíl a dosáhla nových prodejních rekordů. V Německu bylo přihlášeno 118.527 vozů, což odpovídá tržnímu podílu 3,4%. Ve Velké Británii bylo prodáno 38.801 (+1,3%), ve Španělsku 24.869 vozů Škoda (+14,6%) a Rakousko 16.943 (+3,9%).
V České republice Škoda Auto opětovně obhájila vedoucí pozici na trhu. Registrováno bylo celkem 37.388 vozů Fabia, 21.233 vozů Octavia, 2.406 vozů Roomster a 1.835 vozů Superb. Škoda Auto tak v posledním čtvrtletí obsadila svými třemi modely pozici nejprodávanějších vozů v ČR (1. Fabia, 2. Octavia, 3. Roomster). Pro modelovou řadu Roomster to znamená úspěšné uvedení a etablování na českém trhu. Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) zaznamenala Škoda Auto taktéž nárůst díky 146.612 (+ 21,6%) prodaným vozům. Škoda uhájila vedoucí pozici na polském trhu s 12,04% podílu na trhu. Lídrem trhu je Škoda kromě České republiky a Polska také na Slovensku, v Bulharsku, v Litvě a v Bosně/Hercegovině. Mezi velmi úspěšné trhy patří pobaltské státy Estonsko, Litva a Lotyšsko, velký nárůst zaznamenalo Rusko, Ukrajina a díky lokální montáži zahájené na sklonku roku 2005 také Kazachstán.
V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 36.541 vozů (+21,1%). Největší podíl na tom má Indie (12.105 vozů), Turecko (5.725 vozů), Egypt (3.683 vozů) a Izrael (3.518 vozů).
Rekordního výsledku bylo dosaženo i ve výrobě, kdy ve všech výrobních závodech v České republice bylo v roce 2006 vyrobeno celkem 556.443 automobilů Škoda což je o 12,5% více než v roce 2005. Závod v Mladé Boleslavi vyrobil 414.133 vozů řady Octavia a Fabia, Vrchlabí 96.853 vozů řady Octavia a Octavia Tour, Kvasiny 45.447 automobilů Roomster a Superb. „Tohoto výsledku jsme dosáhli zvýšením produktivity práce ve všech oblastech firmy,“zdůraznil Martin Jahn, člen představenstva odpovědný za personalistiku.
„Velká poptávka po vozech Škoda v roce 2006 nám dává impuls i do roku 2007, kdy předpokládáme výrobu 580.000 vozů a zároveň zahájení licenční výroby vozů Škoda v Číně, “dodal Detlef Wittig.
Dodávky zákazníkům podle regionů: Region 2006 2005 2006/2005 Západní Evropa 301.343 vozů 276.216 +9,1% Střední a východní Evropa 211.783 185.713 +14,0% Zámoří/Asie/Afrika 36.541 30.182 +21,1% Celkem 549.667 492.111 +11,7%
Dodávky zákazníkům podle modelů: Modelová řada 2006 2005 2006/2005 Škoda Fabia 243.982 vozů 236.698 +3,1% Škoda Octavia Tour 69.323 69.801 -0,7% Škoda Octavia 200.951 163.521 +22,9% Škoda Roomster 14.422 0 Škoda Superb 20.989 22.091 -5,0% Celkem 549.667 492.111 +11,7%
Foto: Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.