Prodejní ceny ojetých aut klesly v letošním druhém čtvrtletí proti začátku roku o dvě procenta na průměrných 293.000 Kč. Průměrná prodejní cena za celé první pololetí letošního roku se pak pohybovala kolem 296.000 Kč a v meziročním srovnání byla o 2,4 procenta vyšší. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia, která se zabývá prověřováním ojetých vozů.
"Ceny ojetých aut narazily na strop a přestaly růst, což je dobrá zpráva pro všechny, kteří se chystají pořídit si ojeté auto. Samozřejmě ale také přestaly růst výkupní ceny vozidel, což nepotěší ty, kteří se chystali ojeté auto prodat a spekulovali na vyšší cenu,“ uvedl ředitel Cebie Martin Pajer. V příštích měsících budou podle něj ceny nejspíše stagnovat.
Průměrné stáří všech osobních ojetých vozů bez ohledu na jejich původ bylo letos 9,1 roku, což je meziročně o necelých pět měsíců méně. Za sníženým průměrem prodávaných aut však stojí české ojetiny, které omladily o více než rok, protože se na trh začaly opět dostávat mladé a zánovní vozy z operativních leasingů.Trh se tak začal i v tomto ohledu opět stabilizovat.
Průměrná doba prodeje ojetého auta se letos zvýšila z loňských 61 dní na 63 dní, oproti prvnímu letošnímu kvartálu jde však o pokles, neboť průměrná doba prodeje od ledna do března byla 65 dní. Rychlejšímu prodeji napomohlo mimo jiné i mírné snižování prodejních cen.
Průměrná hodnota na tachometrech prodávaných ojetin činila letos 147.000 km, meziročně o 2000 km méně. Vzhledem k přílivu mladších ojetin by podle Pajera průměrný nájezd mohl klesnout více. "Důvodem, proč se tak nestalo, je pravděpodobně častější stáčení tachometrů či stáčení o vyšší hodnoty, neboť příliv mladých vozů převažuje nad zvyšujícím se podílem aut s vyšším stářím," podotkl.
Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s podílem 9,8 procenta. Následovaly další modely Škody Fabia a Superb. Mezi ojetými auty se stále nejčastěji vyskytují vozy s naftovým motorem s podílem 49,6 procenta, ale již delší dobu netvoří většinu nabídky. Ojetá auta na benzín byla na trhu zastoupená 46,4 procenta. Vozy na elektřinu tvořily necelé procento nabídky (0,88 procenta).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.