Prodejní ceny ojetých aut klesly v letošním druhém čtvrtletí proti začátku roku o dvě procenta na průměrných 293.000 Kč. Průměrná prodejní cena za celé první pololetí letošního roku se pak pohybovala kolem 296.000 Kč a v meziročním srovnání byla o 2,4 procenta vyšší. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia, která se zabývá prověřováním ojetých vozů.
"Ceny ojetých aut narazily na strop a přestaly růst, což je dobrá zpráva pro všechny, kteří se chystají pořídit si ojeté auto. Samozřejmě ale také přestaly růst výkupní ceny vozidel, což nepotěší ty, kteří se chystali ojeté auto prodat a spekulovali na vyšší cenu,“ uvedl ředitel Cebie Martin Pajer. V příštích měsících budou podle něj ceny nejspíše stagnovat.
Průměrné stáří všech osobních ojetých vozů bez ohledu na jejich původ bylo letos 9,1 roku, což je meziročně o necelých pět měsíců méně. Za sníženým průměrem prodávaných aut však stojí české ojetiny, které omladily o více než rok, protože se na trh začaly opět dostávat mladé a zánovní vozy z operativních leasingů.Trh se tak začal i v tomto ohledu opět stabilizovat.
Průměrná doba prodeje ojetého auta se letos zvýšila z loňských 61 dní na 63 dní, oproti prvnímu letošnímu kvartálu jde však o pokles, neboť průměrná doba prodeje od ledna do března byla 65 dní. Rychlejšímu prodeji napomohlo mimo jiné i mírné snižování prodejních cen.
Průměrná hodnota na tachometrech prodávaných ojetin činila letos 147.000 km, meziročně o 2000 km méně. Vzhledem k přílivu mladších ojetin by podle Pajera průměrný nájezd mohl klesnout více. "Důvodem, proč se tak nestalo, je pravděpodobně častější stáčení tachometrů či stáčení o vyšší hodnoty, neboť příliv mladých vozů převažuje nad zvyšujícím se podílem aut s vyšším stářím," podotkl.
Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s podílem 9,8 procenta. Následovaly další modely Škody Fabia a Superb. Mezi ojetými auty se stále nejčastěji vyskytují vozy s naftovým motorem s podílem 49,6 procenta, ale již delší dobu netvoří většinu nabídky. Ojetá auta na benzín byla na trhu zastoupená 46,4 procenta. Vozy na elektřinu tvořily necelé procento nabídky (0,88 procenta).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.