Automobilový průmysl prochází generačními změnami. A nejde jen o přechod k ekologičtějším formám pohonu. Významné změny přicházejí ve způsobu prodeje vozidel i ve formách plateb za volitelnou výbavu automobilu. Jak potvrzuje průzkum agentury IPSOS uskutečněný pro ESSOX, Češi patří i v této oblasti k více konzervativním zákazníkům. Přesto změny přicházejí a připravuje se na ně celý ekosystém automobilového průmyslu, včetně oblasti financování.
Svůj další automobil je připraveno si objednat online a nechat si dopravit až před garáž 5 procent dotázaných spotřebitelů, kteří vlastní řidičské oprávnění. Dalších 21 procent dotázaných je připraveno na to, že další automobil objednají online – ale převzít by ho chtěli osobně u autorizovaného prodejce. Přibližně 75 procent zbylých spotřebitelů prozatím preferuje tradiční model výběru, objednávky i převzetí vozidla v autosalonu.
„Na nevyhnutelné změny se připravuje i finanční sektor. My jsme si vyzkoušeli financování automobilů prodaných online již během pandemie Covid-19, kdy jsme museli rychle reagovat na uzavření provozoven a nabídnout zákazníkům finanční služby i v případě online nákupu vozidel. A byť se většina zákazníků vrátila po pandemii do autosalonů, zůstala část těch, kteří i u velkých investic vítají online financování s nadšením,“ uvedla Jana Hanušová, generální ředitelka společnosti ESSOX.
Zajímavý pohled nabízí srovnání odpovědí u mužů a žen. Muži jsou ve všech nabízených formách koupě dalšího nového automobilu více ochotní připustit nákup online – ať již s přistavením vozu až domů (6,9 % mužů vs. 3,4 % žen), nebo s předáním v autosalonu (27,4 % mužů vs. 14,7 % žen). To může souviset s celkovým přístupem k automobilům u obou pohlaví. „Muži zkrátka možná častěji vědí, co přesně u aut chtějí, a nemají problém naklikat si kompletní specifikaci vozidla online. Ženy si zřejmě rády nechají v autosalonu poradit a specifikaci vozidla řeší až ve chvíli nákupu,“ vysvětluje možnou příčinu Jana Hanušová.
Vlastní nebo „operák“?Potřeba automobil vlastnit je u nás historicky zakořeněná. Ukázaly to i výsledky průzkumu, kdy se 92 % oslovených respondentů vyjádřilo, že si přeje automobil vlastnit. Pouhých 8 % by dalo přednost formě operativního leasingu.
Výsledky výzkumu nepotvrdily zažitou tezi, že vlastnictví automobilu není důležité pro mladou generaci. Naopak ve věkové skupině řidičů od 27 do 44 let byla forma vlastnictví automobilu preferovaná více, než u věkové skupiny starších řidičů. Ve věku od 45 do 53 let připouští využití operativního leasingu dokonce téměř 12 % dotázaných.
Online platba za výbavu netáhneZa zmínku také stojí postoj klientů k možnosti personifikace vozu a zpoplatnění některých funkcí. Je čím dál častější, že některé prvky výbavy automobily z výroby mají, ale jejich používání musí klient aktivovat přes aplikaci a na vybraný časový úsek ji zaplatit.
Téměř polovině oslovených řidičů z Česka se tato „novinka“ nezamlouvá. Čtvrtina uvádí, že z tohoto trendu není nadšená, ale vnímá jej jako fakt, se kterým nemůže nic dělat. Vůbec se tato možnost nezamlouvá 45 % dotázaných. Nový způsob zpoplatnění doplňkové výbavy se naopak zamlouvá pětině oslovených respondentů, kteří v něm vidí možnost snížit pořizovací cenu vozidla a následně si funkci zakoupit až v případě potřeby.
Z průzkumu dále vyplývá, že pro 54 % respondentů není důležitá pestrá škála personifikace vozu. Více než polovina dotázaných si v klidu vybere z pěti dostupných možností a nepotřebuje detailní konfigurátor s desítkami kombinací barev a materiálů v exteriéru i interiéru. Jen pro 6 % oslovených by byla nemožnost detailní volby exteriéru a interiéru důvodem k přechodu k jiné značce.
„Potřeby zákazníků se mění a je na nás, abychom své služby přizpůsobili novým trendům. Online prostředí bude hrát i s rozvojem umělé inteligence čím dál významnější roli také ve světě automobilové distribuce. Troufnu si říci, že finanční instituce jsou na tuto proměnu již dnes velmi dobře připraveny. Na automobilkách je, aby dokázaly svým zákazníkům dostatečně vysvětlit benefity online nákupu nových vozů a motivovaly je ke změně,“ uzavírá Jana Hanušová.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?