Prodej nových osobních aut od ledna do konce dubna meziročně vzrostl o 20,4 procenta na 74.770 vozů. V dubnu se odbyt zvýšil o čtvrtinu na 18.429 prodaných vozů. Uvedl to ve čtvrtek podle ČTK Svaz dovozců automobilů.
První je značka Škoda s 26.843 registrovanými osobními vozy, následují Hyundai s prodejem 6605 aut, Volkswagen, který prodal 5915 vozů, Toyota 5833 a Kia 3577 aut. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia, Fabia a Kamiq.
Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem 45,6 procenta. Z hlediska paliva vede benzín s 66,4 procenta prodejů, podíl nafty tvoří 25,6 procenta. Registrace vozů s alternativním pohonem stouply proti loňskému roku o 36 procent na 15.760 aut.
Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly za čtyři měsíce o 26,7 procenta na na 6776 vozů. První je značka Renault s 1198 prodanými auty, následuje Ford s prodejem 833 vozů a Volkswagen, který prodal 814 aut.
Prodej nákladních vozidel proti loňsku stoupl o 24,7 procenta na 3459 vozů. První je Mercedes-Benz s 660 registrovanými vozy, druhé skončilo Volvo s 657 vozy a třetí MAN s 497.
Registrace autobusů klesly o 64,2 procenta na 167 vozidel. První je značka Setra s 52 registrovanými autobusy, následují domácí Iveco Bus a SOR.
Prodej nových motocyklů se zvýšil o 0,6 procenta na 8110 strojů. V samotném dubnu odbyt stoupl o 5,8 procenta. První je značka Honda s 2007 registrovanými motocykly, druhá skončila čínská CF Moto s 852 stroji a třetí Yamaha s 553 motocykly.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.