Prodej nových osobních aut od ledna do konce dubna meziročně vzrostl o 20,4 procenta na 74.770 vozů. V dubnu se odbyt zvýšil o čtvrtinu na 18.429 prodaných vozů. Uvedl to ve čtvrtek podle ČTK Svaz dovozců automobilů.
První je značka Škoda s 26.843 registrovanými osobními vozy, následují Hyundai s prodejem 6605 aut, Volkswagen, který prodal 5915 vozů, Toyota 5833 a Kia 3577 aut. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia, Fabia a Kamiq.
Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem 45,6 procenta. Z hlediska paliva vede benzín s 66,4 procenta prodejů, podíl nafty tvoří 25,6 procenta. Registrace vozů s alternativním pohonem stouply proti loňskému roku o 36 procent na 15.760 aut.
Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly za čtyři měsíce o 26,7 procenta na na 6776 vozů. První je značka Renault s 1198 prodanými auty, následuje Ford s prodejem 833 vozů a Volkswagen, který prodal 814 aut.
Prodej nákladních vozidel proti loňsku stoupl o 24,7 procenta na 3459 vozů. První je Mercedes-Benz s 660 registrovanými vozy, druhé skončilo Volvo s 657 vozy a třetí MAN s 497.
Registrace autobusů klesly o 64,2 procenta na 167 vozidel. První je značka Setra s 52 registrovanými autobusy, následují domácí Iveco Bus a SOR.
Prodej nových motocyklů se zvýšil o 0,6 procenta na 8110 strojů. V samotném dubnu odbyt stoupl o 5,8 procenta. První je značka Honda s 2007 registrovanými motocykly, druhá skončila čínská CF Moto s 852 stroji a třetí Yamaha s 553 motocykly.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.