Japonská Toyota zvýšila v prvních dvou měsících roku prodeje o 40 procent na 3187 nových osobních a lehkých užitkových vozů a za první dva měsíce obsadila druhé místo na trhu.
Prodeje Toyoty tak v lednu a v únoru rostly výrazně rychleji než celý trh, který zaznamenal růst o zhruba 13 procent. Tržní podíl Toyoty se v únoru zvýšil z lednových 8 procent na 9,2 procenta. Před rokem byl necelých 7 procent.
„Již prosincový výsledek, kdy jsme se vyhoupli na pozici dvojky, nám indikoval, že začátek roku bude pro nás velmi silný. To se v lednu a v únoru plně potvrdilo, a navíc podle uzavřených objednávek z poslední doby čekáme podobně úspěšné i další měsíce," říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Letošní rok by měl být podle odhadů Toyoty prodejně výrazně lepší než rok 2022 díky očekávanému zlepšení v dodávkách čipů a dalších dílů. „Zlepšuje se i celková dostupnost nových modelů, zejména těch menších, včetně novinek z poslední doby jako jsou Corolla Cross, Yaris Cross nebo v Kolíně vyráběné Aygo X,“ dodává Martin Peleška.
Celkově se letos předpokládá nárůst celého trhu o 10 procent na 230 000 prodaných vozů. Toyota chce růst výrazně rychleji. Pomoci ji v tom mají mimo jiné i letošní novinky, modernizovaná Corolla s hybridním pohonem 5. generace, nebo nejnovější generace ikonického modelu Prius ve verzi plug-in.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?