Japonská Toyota zvýšila v prvních dvou měsících roku prodeje o 40 procent na 3187 nových osobních a lehkých užitkových vozů a za první dva měsíce obsadila druhé místo na trhu.
Prodeje Toyoty tak v lednu a v únoru rostly výrazně rychleji než celý trh, který zaznamenal růst o zhruba 13 procent. Tržní podíl Toyoty se v únoru zvýšil z lednových 8 procent na 9,2 procenta. Před rokem byl necelých 7 procent.
„Již prosincový výsledek, kdy jsme se vyhoupli na pozici dvojky, nám indikoval, že začátek roku bude pro nás velmi silný. To se v lednu a v únoru plně potvrdilo, a navíc podle uzavřených objednávek z poslední doby čekáme podobně úspěšné i další měsíce," říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Letošní rok by měl být podle odhadů Toyoty prodejně výrazně lepší než rok 2022 díky očekávanému zlepšení v dodávkách čipů a dalších dílů. „Zlepšuje se i celková dostupnost nových modelů, zejména těch menších, včetně novinek z poslední doby jako jsou Corolla Cross, Yaris Cross nebo v Kolíně vyráběné Aygo X,“ dodává Martin Peleška.
Celkově se letos předpokládá nárůst celého trhu o 10 procent na 230 000 prodaných vozů. Toyota chce růst výrazně rychleji. Pomoci ji v tom mají mimo jiné i letošní novinky, modernizovaná Corolla s hybridním pohonem 5. generace, nebo nejnovější generace ikonického modelu Prius ve verzi plug-in.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?