Volkswagen vyrobil v pondělí 10. října 2022 ve svém portugalském závodě Palmela poslední vůz modelové řady Sharan. Především rodinami oblíbené MPV se dvěma posuvnými bočními dveřmi a mimořádně prostorným a variabilním interiérem má na svém kontě více než 1,1 milionu prodaných vozů. Poslední kusy praktického, komfortního a bezpečného rodinného automobilu nabízejí nyní autorizovaní prodejci v České republice za velmi atraktivních podmínek.
„Volkswagen Sharan si v průběhu bezmála tří desetiletí získal srdce mnoha českých zákazníků, kteří oceňují jeho všestranné vlastnosti od praktičnosti přes komfort a bezpečnost až po variabilitu pětimístného nebo sedmimístného interiéru,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S Sharanem se proto loučíme s těžkým srdcem. Pro zájemce o rodinný automobil s vysokou užitnou hodnotou mám však jednu dobrou zprávu – u našich prodejců jsou k dispozici ještě poslední nové skladové modely Sharan, které lze pořídit mimořádně výhodně.“
U skladových vozů Sharan 1.4 TSI lze využít celkové zvýhodnění až 186 000 Kč. Při výkupu starého vozu na protiúčet nebo značkového financování získají zákazníci navíc balíček Servis na 5 let/60 000 km (v obou případech na ně čeká zvýhodnění 40 000 Kč). V programu Financování CHYTŘE si mohou klienti flexibilně nastavit splátky podle svých možností. Splátky tak začínají již od 14 067 Kč měsíčně. K dispozici je také operativní leasing, u něhož vychází pravidelná měsíční splátka na 19 782 Kč za skvěle vybavený Sharan Highline 1.4 TSI DSG s cenou 1 254 400 Kč, dobou pronájmu 48 měsíců, ujetou vzdáleností 15 000 km ročně a akontací 0 %.
Volkswagen Sharan pohání zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW/150 k ve spojení s automatickou převodovkou DSG, která je aktuálně nabízena se zvýhodněním 25 000 Kč. Ve variabilním interiéru je dostatek místa pro pět nebo sedm cestujících, které chrání 9 airbagů. Samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě lze snadno složit díky inovativnímu systému EasyFold, a zvětšit tak prostor pro přepravu zavazadel až na 2430 litrů. Praktičnost umocňuje 33 odkládacích schránek a přihrádek rozmístěných po celém interiéru i možnost umístit tři dětské sedačky ve druhé řadě vedle sebe. Bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné asistenční systémy Front Assist a Lane Assist.
Historie modelu Sharan sahá až do roku 1991. Volkswagen tehdy vytvořil ve spolupráci se značkou Ford všestranný koncept rodinného automobilu kategorie MPV, jehož sériová výroba byla zahájena o čtyři roky později, v září 1995, v nově vybudovaném společném podniku Autoeuropa v portugalském městě Palmela nedaleko Setúbalu. V roce 2010 byla představena druhá generace modelu Sharan, jejíž vývoj i výrobu měl již ve svých rukách výhradně koncern Volkswagen. Po modernizaci v roce 2015 se počítalo s ukončením výroby v roce 2019, ale velká popularita modelu Sharan vedla k prodloužení produkce o další tři roky. Letos bylo na stole dokonce další pokračování výroby, ale tento plán překazily přetrvávající problémy v dodavatelských řetězcích. Poslední Volkswagen Sharan vyjel z bran závodu Palmela 10. října 2022. Celkem bylo po celém světě dodáno více než 1,1 milionu těchto praktických MPV.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.