Volkswagen vyrobil v pondělí 10. října 2022 ve svém portugalském závodě Palmela poslední vůz modelové řady Sharan. Především rodinami oblíbené MPV se dvěma posuvnými bočními dveřmi a mimořádně prostorným a variabilním interiérem má na svém kontě více než 1,1 milionu prodaných vozů. Poslední kusy praktického, komfortního a bezpečného rodinného automobilu nabízejí nyní autorizovaní prodejci v České republice za velmi atraktivních podmínek.
„Volkswagen Sharan si v průběhu bezmála tří desetiletí získal srdce mnoha českých zákazníků, kteří oceňují jeho všestranné vlastnosti od praktičnosti přes komfort a bezpečnost až po variabilitu pětimístného nebo sedmimístného interiéru,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S Sharanem se proto loučíme s těžkým srdcem. Pro zájemce o rodinný automobil s vysokou užitnou hodnotou mám však jednu dobrou zprávu – u našich prodejců jsou k dispozici ještě poslední nové skladové modely Sharan, které lze pořídit mimořádně výhodně.“
U skladových vozů Sharan 1.4 TSI lze využít celkové zvýhodnění až 186 000 Kč. Při výkupu starého vozu na protiúčet nebo značkového financování získají zákazníci navíc balíček Servis na 5 let/60 000 km (v obou případech na ně čeká zvýhodnění 40 000 Kč). V programu Financování CHYTŘE si mohou klienti flexibilně nastavit splátky podle svých možností. Splátky tak začínají již od 14 067 Kč měsíčně. K dispozici je také operativní leasing, u něhož vychází pravidelná měsíční splátka na 19 782 Kč za skvěle vybavený Sharan Highline 1.4 TSI DSG s cenou 1 254 400 Kč, dobou pronájmu 48 měsíců, ujetou vzdáleností 15 000 km ročně a akontací 0 %.
Volkswagen Sharan pohání zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW/150 k ve spojení s automatickou převodovkou DSG, která je aktuálně nabízena se zvýhodněním 25 000 Kč. Ve variabilním interiéru je dostatek místa pro pět nebo sedm cestujících, které chrání 9 airbagů. Samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě lze snadno složit díky inovativnímu systému EasyFold, a zvětšit tak prostor pro přepravu zavazadel až na 2430 litrů. Praktičnost umocňuje 33 odkládacích schránek a přihrádek rozmístěných po celém interiéru i možnost umístit tři dětské sedačky ve druhé řadě vedle sebe. Bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné asistenční systémy Front Assist a Lane Assist.
Historie modelu Sharan sahá až do roku 1991. Volkswagen tehdy vytvořil ve spolupráci se značkou Ford všestranný koncept rodinného automobilu kategorie MPV, jehož sériová výroba byla zahájena o čtyři roky později, v září 1995, v nově vybudovaném společném podniku Autoeuropa v portugalském městě Palmela nedaleko Setúbalu. V roce 2010 byla představena druhá generace modelu Sharan, jejíž vývoj i výrobu měl již ve svých rukách výhradně koncern Volkswagen. Po modernizaci v roce 2015 se počítalo s ukončením výroby v roce 2019, ale velká popularita modelu Sharan vedla k prodloužení produkce o další tři roky. Letos bylo na stole dokonce další pokračování výroby, ale tento plán překazily přetrvávající problémy v dodavatelských řetězcích. Poslední Volkswagen Sharan vyjel z bran závodu Palmela 10. října 2022. Celkem bylo po celém světě dodáno více než 1,1 milionu těchto praktických MPV.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?