Volkswagen vyrobil v pondělí 10. října 2022 ve svém portugalském závodě Palmela poslední vůz modelové řady Sharan. Především rodinami oblíbené MPV se dvěma posuvnými bočními dveřmi a mimořádně prostorným a variabilním interiérem má na svém kontě více než 1,1 milionu prodaných vozů. Poslední kusy praktického, komfortního a bezpečného rodinného automobilu nabízejí nyní autorizovaní prodejci v České republice za velmi atraktivních podmínek.
„Volkswagen Sharan si v průběhu bezmála tří desetiletí získal srdce mnoha českých zákazníků, kteří oceňují jeho všestranné vlastnosti od praktičnosti přes komfort a bezpečnost až po variabilitu pětimístného nebo sedmimístného interiéru,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S Sharanem se proto loučíme s těžkým srdcem. Pro zájemce o rodinný automobil s vysokou užitnou hodnotou mám však jednu dobrou zprávu – u našich prodejců jsou k dispozici ještě poslední nové skladové modely Sharan, které lze pořídit mimořádně výhodně.“
U skladových vozů Sharan 1.4 TSI lze využít celkové zvýhodnění až 186 000 Kč. Při výkupu starého vozu na protiúčet nebo značkového financování získají zákazníci navíc balíček Servis na 5 let/60 000 km (v obou případech na ně čeká zvýhodnění 40 000 Kč). V programu Financování CHYTŘE si mohou klienti flexibilně nastavit splátky podle svých možností. Splátky tak začínají již od 14 067 Kč měsíčně. K dispozici je také operativní leasing, u něhož vychází pravidelná měsíční splátka na 19 782 Kč za skvěle vybavený Sharan Highline 1.4 TSI DSG s cenou 1 254 400 Kč, dobou pronájmu 48 měsíců, ujetou vzdáleností 15 000 km ročně a akontací 0 %.
Volkswagen Sharan pohání zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW/150 k ve spojení s automatickou převodovkou DSG, která je aktuálně nabízena se zvýhodněním 25 000 Kč. Ve variabilním interiéru je dostatek místa pro pět nebo sedm cestujících, které chrání 9 airbagů. Samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě lze snadno složit díky inovativnímu systému EasyFold, a zvětšit tak prostor pro přepravu zavazadel až na 2430 litrů. Praktičnost umocňuje 33 odkládacích schránek a přihrádek rozmístěných po celém interiéru i možnost umístit tři dětské sedačky ve druhé řadě vedle sebe. Bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné asistenční systémy Front Assist a Lane Assist.
Historie modelu Sharan sahá až do roku 1991. Volkswagen tehdy vytvořil ve spolupráci se značkou Ford všestranný koncept rodinného automobilu kategorie MPV, jehož sériová výroba byla zahájena o čtyři roky později, v září 1995, v nově vybudovaném společném podniku Autoeuropa v portugalském městě Palmela nedaleko Setúbalu. V roce 2010 byla představena druhá generace modelu Sharan, jejíž vývoj i výrobu měl již ve svých rukách výhradně koncern Volkswagen. Po modernizaci v roce 2015 se počítalo s ukončením výroby v roce 2019, ale velká popularita modelu Sharan vedla k prodloužení produkce o další tři roky. Letos bylo na stole dokonce další pokračování výroby, ale tento plán překazily přetrvávající problémy v dodavatelských řetězcích. Poslední Volkswagen Sharan vyjel z bran závodu Palmela 10. října 2022. Celkem bylo po celém světě dodáno více než 1,1 milionu těchto praktických MPV.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.