Volkswagen vyrobil v pondělí 10. října 2022 ve svém portugalském závodě Palmela poslední vůz modelové řady Sharan. Především rodinami oblíbené MPV se dvěma posuvnými bočními dveřmi a mimořádně prostorným a variabilním interiérem má na svém kontě více než 1,1 milionu prodaných vozů. Poslední kusy praktického, komfortního a bezpečného rodinného automobilu nabízejí nyní autorizovaní prodejci v České republice za velmi atraktivních podmínek.
„Volkswagen Sharan si v průběhu bezmála tří desetiletí získal srdce mnoha českých zákazníků, kteří oceňují jeho všestranné vlastnosti od praktičnosti přes komfort a bezpečnost až po variabilitu pětimístného nebo sedmimístného interiéru,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S Sharanem se proto loučíme s těžkým srdcem. Pro zájemce o rodinný automobil s vysokou užitnou hodnotou mám však jednu dobrou zprávu – u našich prodejců jsou k dispozici ještě poslední nové skladové modely Sharan, které lze pořídit mimořádně výhodně.“
U skladových vozů Sharan 1.4 TSI lze využít celkové zvýhodnění až 186 000 Kč. Při výkupu starého vozu na protiúčet nebo značkového financování získají zákazníci navíc balíček Servis na 5 let/60 000 km (v obou případech na ně čeká zvýhodnění 40 000 Kč). V programu Financování CHYTŘE si mohou klienti flexibilně nastavit splátky podle svých možností. Splátky tak začínají již od 14 067 Kč měsíčně. K dispozici je také operativní leasing, u něhož vychází pravidelná měsíční splátka na 19 782 Kč za skvěle vybavený Sharan Highline 1.4 TSI DSG s cenou 1 254 400 Kč, dobou pronájmu 48 měsíců, ujetou vzdáleností 15 000 km ročně a akontací 0 %.
Volkswagen Sharan pohání zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW/150 k ve spojení s automatickou převodovkou DSG, která je aktuálně nabízena se zvýhodněním 25 000 Kč. Ve variabilním interiéru je dostatek místa pro pět nebo sedm cestujících, které chrání 9 airbagů. Samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě lze snadno složit díky inovativnímu systému EasyFold, a zvětšit tak prostor pro přepravu zavazadel až na 2430 litrů. Praktičnost umocňuje 33 odkládacích schránek a přihrádek rozmístěných po celém interiéru i možnost umístit tři dětské sedačky ve druhé řadě vedle sebe. Bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné asistenční systémy Front Assist a Lane Assist.
Historie modelu Sharan sahá až do roku 1991. Volkswagen tehdy vytvořil ve spolupráci se značkou Ford všestranný koncept rodinného automobilu kategorie MPV, jehož sériová výroba byla zahájena o čtyři roky později, v září 1995, v nově vybudovaném společném podniku Autoeuropa v portugalském městě Palmela nedaleko Setúbalu. V roce 2010 byla představena druhá generace modelu Sharan, jejíž vývoj i výrobu měl již ve svých rukách výhradně koncern Volkswagen. Po modernizaci v roce 2015 se počítalo s ukončením výroby v roce 2019, ale velká popularita modelu Sharan vedla k prodloužení produkce o další tři roky. Letos bylo na stole dokonce další pokračování výroby, ale tento plán překazily přetrvávající problémy v dodavatelských řetězcích. Poslední Volkswagen Sharan vyjel z bran závodu Palmela 10. října 2022. Celkem bylo po celém světě dodáno více než 1,1 milionu těchto praktických MPV.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?