Ministerstvo financí jako centrální zadavatel vypsalo dvě zakázky na nákup až 711 elektromobilů v rámcových smlouvách dohromady za až 750 milionů korun bez daně z přidané hodnoty. Podle ČTK na informace z Věstníku veřejných zakázek včera upozornil server Zdopravy.cz, podle kterého jde o dvě zatím největší zakázky státu na nákup aut s elektrickým pohonem.
Ve větší soutěži s hodnotou téměř 446 milionů korun ministerstvo chce až 386 vozidel s dojezdem na jedno nabití nejméně 380 kilometrů a zavazadlovým prostorem minimálně 330 litrů. Většinu z těchto aut, 200 vozů, má podle serveru převzít Správa železnic, další mají dostat některá ministerstva, úřady, města a obce.
Stát objednává auta v jednom balíku, protože tak může dosáhnout na lepší podmínky, než kdyby auta poptávaly jednotlivé úřady. V hodnocení větší zakázky bude mít váhu 90 procent cena, sedm procent dojezd vozidla a zbylá tři procenta možnost dobíjení na třífázový proud s napětím 400 voltů. Vypsání soutěže předcházely podle serveru takzvané předběžné tržní konzultace, kterých se zúčastnily automobilky Renault, Škoda Auto, Hyundai a Ford.
V menší soutěži ministerstvo požaduje maximálně 325 menších elektromobilů, hodnotu zakázky předpokládá téměř 304 milionů korun. Auta mají mít podle serveru dojezd na jedno nabití alespoň 270 kilometrů a zavazadlový prostor nejméně 300 litrů. Také z této rámcové smlouvy má 200 vozů zamířit ke Správě železnic.
Stát se k nákupu elektromobilů zavázal v Národním akčním plánu čisté mobility. Zatím poslední velká objednávka z oblasti alternativních pohonů byla z počátku dubna na nákup až 263 hybridních osobních aut, která mají spalovací i elektrický motor. Pro státní organizace a úřady je dodá Škoda Auto, vyhrála dvě zakázky v součtu za 256 milionů korun. Největší část dostane opět Správa železnic, až 120 vozů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?