V rámci neustálé snahy o snižování spotřeby paliva a emisí CO2 Suzuki zahajuje prodej zcela nového plně hybridního pohonu v modelu Vitara. Novinka s cenou od 615 900 Kč nahrazuje stávající provedení 1.4 BoosterJet Hybrid s automatickou převodovkou.
Nový pohon pod kapotou Suzuki Vitara sází na kombinaci úsporného atmosférického čtyřválce a výkonného elektromotoru. Oba motory mohou Vitaru pohánět společně, nové pohonné ústrojí je ale na rozdíl od dosud nabízeného mild hybridu schopné jet i čistě na elektřinu v režimu EV.
Klíčové přednosti nového hybridního pohonu v Suzuki Vitara:- mimořádně efektivní atmosférický benzinový motor- výkonný elektromotor schopný pohánět Vitaru i samostatně- efektivní šestistupňová samočinná převodovka, která kombinuje výkon obou motorů- jedno z mála SUV na trhu s pohonem všech kol a automatem- záruka 5 let a 150 000 km nově standardem
Jednou z hlavních předností Vitary strong hybrid je nízká spotřeba paliva. V kombinovaném cyklu dle normy WLTP dosahuje v závislosti na konkrétním provedení 5,4–5,9 l/100 km. To překonává nejen stávající provedení s automatem, ale jde i o hodnoty zcela srovnatelné s mild hybridem s manuální převodovkou.
Úsporný atmosférický motor Suzuki K15CHybridní pohon vlastní konstrukce Suzuki je tvořen benzinovým motorem 1.5 DualJet, elektrickým motor-generátorem MGU, samočinnou převodovkou AGS a 140V lithium-iontovou baterií. Všechny části pohonného ústrojí se nachází pod kapotou motoru s výjimkou baterie a invertoru, které jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru.
Čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru spojuje nízkou spotřebu paliva, nízké emise, vysoký výkon a točivý charakter. Pro model Vitara znamená návrat k atmosférickým motorům. V zájmu dosažení co nejvyšší účinnosti využívá zdvojené vstřikování paliva DualJet se vstřikovači umístěnými poblíž každého sacího ventilu. K dalším úsporným opatřením patří vysoký kompresní poměr, systém recirkulace výfukových plynů EGR, variabilní časování ventilů a vahadla s valivými ložisky. Benzinový motor dosahuje výkonu 75 kW.
Výkonný elektromotor a automatické dobíjení baterie za jízdyElektromotor MGU má parametry 24,5 kW a 60 Nm. V elektrickém režimu EV dokáže pohánět vůz samostatně, v hybridním režimu pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování. Při jízdě ustálenou rychlostí nebo při zpomalování slouží jako generátor elektrické energie pro dobíjení baterie. Dále MGU vyhlazuje pokles točivého momentu, když je během řazení rozpojená spojka.
Samočinná převodovka AGS kombinuje výhody manuální a automatické převodovky. Řadí automaticky, ale přímo bez prokluzu měniče. Šestice převodů pro jízdu vpřed má optimálně nastavený rozsah a přeskoky mezi převody. Díky tomu, že elektromotor roztáčí samostatnou vstupní hřídel převodovky, se mohou obě pohonné jednotky připojovat a odpojovat nezávisle na sobě.
Cena od 615 900 Kč, pětiletá záruka standardemNový pohonný systém strong hybrid doplňuje v nabídce modelu Vitara dosud nabízený motor 1.4 BoosterJet s mild hybridním pohonem. Ten zůstává v prodeji i nadále s manuální převodovkou, novinka nahrazuje stávající verze s automatickou převodovkou. Vitara s novým pohonem vstupuje na český trh s cenou od 615 900 Kč ve výbavě Premium. K dispozici je i provedení s pohonem všech kol AllGrip Select, a to za 679 900 Kč ve verzi Premium, resp. 731 900 Kč s výbavou Elegance. Ceny nově zahrnují dosud příplatkovou pětiletou záruku.
Vitara strong hybrid rozvíjí komplexní nabídku úsporných osobních vozů Suzuki. Všechny modely se pyšní určitým stupněm elektrifikace, ať už jde o mild hybridy Vitara, S-Cross, Ignis a Swift, full hybrid od technologického partnera Toyoty v kombi Swace, nebo plug-in hybrid s dobíjením ze zásuvky ve vrcholném modelu Across. Systém strong hybrid bude ještě v průběhu roku 2022 nasazen také do loni uvedeného modelu S-Cross.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!