V rámci neustálé snahy o snižování spotřeby paliva a emisí CO2 Suzuki zahajuje prodej zcela nového plně hybridního pohonu v modelu Vitara. Novinka s cenou od 615 900 Kč nahrazuje stávající provedení 1.4 BoosterJet Hybrid s automatickou převodovkou.
Nový pohon pod kapotou Suzuki Vitara sází na kombinaci úsporného atmosférického čtyřválce a výkonného elektromotoru. Oba motory mohou Vitaru pohánět společně, nové pohonné ústrojí je ale na rozdíl od dosud nabízeného mild hybridu schopné jet i čistě na elektřinu v režimu EV.
Klíčové přednosti nového hybridního pohonu v Suzuki Vitara:- mimořádně efektivní atmosférický benzinový motor- výkonný elektromotor schopný pohánět Vitaru i samostatně- efektivní šestistupňová samočinná převodovka, která kombinuje výkon obou motorů- jedno z mála SUV na trhu s pohonem všech kol a automatem- záruka 5 let a 150 000 km nově standardem
Jednou z hlavních předností Vitary strong hybrid je nízká spotřeba paliva. V kombinovaném cyklu dle normy WLTP dosahuje v závislosti na konkrétním provedení 5,4–5,9 l/100 km. To překonává nejen stávající provedení s automatem, ale jde i o hodnoty zcela srovnatelné s mild hybridem s manuální převodovkou.
Úsporný atmosférický motor Suzuki K15CHybridní pohon vlastní konstrukce Suzuki je tvořen benzinovým motorem 1.5 DualJet, elektrickým motor-generátorem MGU, samočinnou převodovkou AGS a 140V lithium-iontovou baterií. Všechny části pohonného ústrojí se nachází pod kapotou motoru s výjimkou baterie a invertoru, které jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru.
Čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru spojuje nízkou spotřebu paliva, nízké emise, vysoký výkon a točivý charakter. Pro model Vitara znamená návrat k atmosférickým motorům. V zájmu dosažení co nejvyšší účinnosti využívá zdvojené vstřikování paliva DualJet se vstřikovači umístěnými poblíž každého sacího ventilu. K dalším úsporným opatřením patří vysoký kompresní poměr, systém recirkulace výfukových plynů EGR, variabilní časování ventilů a vahadla s valivými ložisky. Benzinový motor dosahuje výkonu 75 kW.
Výkonný elektromotor a automatické dobíjení baterie za jízdyElektromotor MGU má parametry 24,5 kW a 60 Nm. V elektrickém režimu EV dokáže pohánět vůz samostatně, v hybridním režimu pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování. Při jízdě ustálenou rychlostí nebo při zpomalování slouží jako generátor elektrické energie pro dobíjení baterie. Dále MGU vyhlazuje pokles točivého momentu, když je během řazení rozpojená spojka.
Samočinná převodovka AGS kombinuje výhody manuální a automatické převodovky. Řadí automaticky, ale přímo bez prokluzu měniče. Šestice převodů pro jízdu vpřed má optimálně nastavený rozsah a přeskoky mezi převody. Díky tomu, že elektromotor roztáčí samostatnou vstupní hřídel převodovky, se mohou obě pohonné jednotky připojovat a odpojovat nezávisle na sobě.
Cena od 615 900 Kč, pětiletá záruka standardemNový pohonný systém strong hybrid doplňuje v nabídce modelu Vitara dosud nabízený motor 1.4 BoosterJet s mild hybridním pohonem. Ten zůstává v prodeji i nadále s manuální převodovkou, novinka nahrazuje stávající verze s automatickou převodovkou. Vitara s novým pohonem vstupuje na český trh s cenou od 615 900 Kč ve výbavě Premium. K dispozici je i provedení s pohonem všech kol AllGrip Select, a to za 679 900 Kč ve verzi Premium, resp. 731 900 Kč s výbavou Elegance. Ceny nově zahrnují dosud příplatkovou pětiletou záruku.
Vitara strong hybrid rozvíjí komplexní nabídku úsporných osobních vozů Suzuki. Všechny modely se pyšní určitým stupněm elektrifikace, ať už jde o mild hybridy Vitara, S-Cross, Ignis a Swift, full hybrid od technologického partnera Toyoty v kombi Swace, nebo plug-in hybrid s dobíjením ze zásuvky ve vrcholném modelu Across. Systém strong hybrid bude ještě v průběhu roku 2022 nasazen také do loni uvedeného modelu S-Cross.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?