V rámci neustálé snahy o snižování spotřeby paliva a emisí CO2 Suzuki zahajuje prodej zcela nového plně hybridního pohonu v modelu Vitara. Novinka s cenou od 615 900 Kč nahrazuje stávající provedení 1.4 BoosterJet Hybrid s automatickou převodovkou.
Nový pohon pod kapotou Suzuki Vitara sází na kombinaci úsporného atmosférického čtyřválce a výkonného elektromotoru. Oba motory mohou Vitaru pohánět společně, nové pohonné ústrojí je ale na rozdíl od dosud nabízeného mild hybridu schopné jet i čistě na elektřinu v režimu EV.
Klíčové přednosti nového hybridního pohonu v Suzuki Vitara:- mimořádně efektivní atmosférický benzinový motor- výkonný elektromotor schopný pohánět Vitaru i samostatně- efektivní šestistupňová samočinná převodovka, která kombinuje výkon obou motorů- jedno z mála SUV na trhu s pohonem všech kol a automatem- záruka 5 let a 150 000 km nově standardem
Jednou z hlavních předností Vitary strong hybrid je nízká spotřeba paliva. V kombinovaném cyklu dle normy WLTP dosahuje v závislosti na konkrétním provedení 5,4–5,9 l/100 km. To překonává nejen stávající provedení s automatem, ale jde i o hodnoty zcela srovnatelné s mild hybridem s manuální převodovkou.
Úsporný atmosférický motor Suzuki K15CHybridní pohon vlastní konstrukce Suzuki je tvořen benzinovým motorem 1.5 DualJet, elektrickým motor-generátorem MGU, samočinnou převodovkou AGS a 140V lithium-iontovou baterií. Všechny části pohonného ústrojí se nachází pod kapotou motoru s výjimkou baterie a invertoru, které jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru.
Čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru spojuje nízkou spotřebu paliva, nízké emise, vysoký výkon a točivý charakter. Pro model Vitara znamená návrat k atmosférickým motorům. V zájmu dosažení co nejvyšší účinnosti využívá zdvojené vstřikování paliva DualJet se vstřikovači umístěnými poblíž každého sacího ventilu. K dalším úsporným opatřením patří vysoký kompresní poměr, systém recirkulace výfukových plynů EGR, variabilní časování ventilů a vahadla s valivými ložisky. Benzinový motor dosahuje výkonu 75 kW.
Výkonný elektromotor a automatické dobíjení baterie za jízdyElektromotor MGU má parametry 24,5 kW a 60 Nm. V elektrickém režimu EV dokáže pohánět vůz samostatně, v hybridním režimu pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování. Při jízdě ustálenou rychlostí nebo při zpomalování slouží jako generátor elektrické energie pro dobíjení baterie. Dále MGU vyhlazuje pokles točivého momentu, když je během řazení rozpojená spojka.
Samočinná převodovka AGS kombinuje výhody manuální a automatické převodovky. Řadí automaticky, ale přímo bez prokluzu měniče. Šestice převodů pro jízdu vpřed má optimálně nastavený rozsah a přeskoky mezi převody. Díky tomu, že elektromotor roztáčí samostatnou vstupní hřídel převodovky, se mohou obě pohonné jednotky připojovat a odpojovat nezávisle na sobě.
Cena od 615 900 Kč, pětiletá záruka standardemNový pohonný systém strong hybrid doplňuje v nabídce modelu Vitara dosud nabízený motor 1.4 BoosterJet s mild hybridním pohonem. Ten zůstává v prodeji i nadále s manuální převodovkou, novinka nahrazuje stávající verze s automatickou převodovkou. Vitara s novým pohonem vstupuje na český trh s cenou od 615 900 Kč ve výbavě Premium. K dispozici je i provedení s pohonem všech kol AllGrip Select, a to za 679 900 Kč ve verzi Premium, resp. 731 900 Kč s výbavou Elegance. Ceny nově zahrnují dosud příplatkovou pětiletou záruku.
Vitara strong hybrid rozvíjí komplexní nabídku úsporných osobních vozů Suzuki. Všechny modely se pyšní určitým stupněm elektrifikace, ať už jde o mild hybridy Vitara, S-Cross, Ignis a Swift, full hybrid od technologického partnera Toyoty v kombi Swace, nebo plug-in hybrid s dobíjením ze zásuvky ve vrcholném modelu Across. Systém strong hybrid bude ještě v průběhu roku 2022 nasazen také do loni uvedeného modelu S-Cross.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.