Na konci letošního roku budou podnikatelé moci žádat o dotace z Národního plánu obnovy v úhrnné výši 990 milionů korun na nákup elektrických a vodíkových vozů. Dotace je určená pro pořízení osobních i nákladních aut, minibusů, motocyklů a čtyřkolek i e-cargo kol. Na dnešním webináři to uvedli zástupci poradenské společnosti Naviga4.
Firmy mohou žádat o dotaci do výše 40 procent ceny vozidla, minimálně pak 250.000 Kč na jeden vůz. Cena elektromobilů na českém trhu v současnosti začíná na přibližně 450.000 korun, jediný vodíkový vůz Toyota Mirai vyjde na 1,7 milionu.
V letošním prvním pololetí se v Česku prodalo 1262 elektromobilů, což je zhruba stejně jako loni. Na konci letošního června tak bylo v tuzemsku registrováno okolo 8500 aut na čistě elektrický pohon.
Národní plán obnovy je podkladem pro čerpání peněz z Nástroje pro oživení a odolnost Evropské unie. ČR by z něj měla získat 180 miliard korun. Je rozdělený na šest hlavních oblastí, které z něj budou financovány. Jedná se o infrastrukturu a tzv. zelenou transformaci, digitalizaci, vzdělávání a trh práce, vývoj a inovace. Podpora je určena i na zdravotní prevenci.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?