Ze zprávy TipCars.com je zřejmé, že se na nejvyšších pozicích nabízených ojetin stabilně drží modely Škoda Octavia a Škoda Fabia, na třetí příčce je nově doplňuje Volkswagen Passat. Průměrná cena u většiny nejnabízenějších modelů za poslední rok znatelně vzrostla, a to navzdory vyššímu průměrnému nájezdu i stáří vozidel.
Průměrná cena rostla nejvíce u modelů BMWTrh s ojetinami zaznamenal meziroční růst cen, největší nárůst se přitom týkal vozů BMW a Mercedes-Benz. Model BMW Řady 3 vzrostl z 351.419 Kč na 406.026 Kč (+15,54 %), přestože průměrný nájezd zůstal prakticky stejný (+0,49 %). Vozy BMW Řady 5 pak zdražily průměrně o 7,83 % z 619.358 Kč na 667.836 Kč, průměrný nájezd se přitom snížil jen nepatrně.
Počet nabízených modelů nejvíce poskočil u Škody Kodiaq Mezi deseti nejnabízenějšími modely došlo hned k několika změnám. Zatímco stálice Škoda Octavia a Škoda Fabia i tentokrát zůstávají na první dvou příčkách, například na třetí pozici se prodral Volkswagen Passat. Meziročně se u tohoto modelu objevilo o 3,1 % více nabídek. Velkého nárůstu nabízených kusů se dočkaly modely Hyundai i30 (+15,4 %) nebo Škoda Kodiaq (+19,2 %). V TOP10 jsme pak největší úbytek nabízených vozů viděli u modelu Škoda Rapid, kde průměrná nabídka klesla o 29 %. „Na základě našich dat je přes všechny změny vidět, že nejoblíbenější pětice zůstává stabilní – Octavia, Fabia, Passat, Superb a Golf,“ vysvětluje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Nově se v seznamu pětadvaceti nejnabízenějších modelů objevují Škoda Scala, Škoda Karoq a Dacia Duster.
Nejprodávanější modelyModel / Množství / Meziroční změna1. Škoda Octavia / 13867 / -0,9%2. Škoda Fabia / 8931 / -6,6%3. Volkswagen Passat / 4388 / 3,1%4. Škoda Superb / 4031 / -6,3%5. Volkswagen Golf / 3568 / -5,1%6. Ford Focus / 2562 / -5,9%7. Škoda Rapid / 2376 / -29,0%8. Hyundai i30 / 1922 / 15,4%9. Ford Mondeo / 1630 / -2,9%10. Volkswagen Touran / 1571 / 0,2%11. BMW 3 / 1538 / 0,5%12. Renault Mégane / 1319 / -2,5%13. Opel Astra / 1314 / 3,8%14. BMW 5 / 1304 / -10,4%15. Škoda Kodiaq / 1231 / 19,2%16. Kia Ceed / 1133 / 6,9%17. Škoda Yeti / 1100 / -7,9%18. Volkswagen Tiguan / 1088 / -1,3%19. Škoda Scala / 1065 / *20. Audi A4 / 1030 / -2,7%21. Škoda Karoq / 911 / *22. Audi A6 / 900 / -10,2%23. Peugeot 308 / 873 / -0,3%24. Dacia Duster / 853 / *25. Mercedes-Benz Třídy E / 849 / 6,3%*Minulý rok nebyl model v TOP25
Průměrná Octavia za 272.974 Kč, Mercedes-Benz třídy E za 729.689 KčU pětadvaceti nejnabízenějších modelů průměrná cena nejčastěji rostla. Velký nárůst cen jsme zaznamenali u modelů BMW, Mercedes-Benz a Kia. Naopak u modelů aut Škoda cena klesala, případně rostla jen mírně. „Největší pokles ceny u modelu Škoda Rapid můžeme přičíst faktu, že se meziročně zásadně zvýšil nájezd nabízených vozidel,“ vysvětluje Marek Knieža. Většinou navýšení průměrného nájezdu přímo odpovídá snížení ceny, ale vzhledem k nižšímu množství nabízených vozů to tentokrát často neplatilo. „Například u modelu Hyundai i30 se průměrný nájezd zvýšil o 8,6 %, přesto cena vystoupala z 272.695 Kč na 284.252 Kč, tedy o více než 4 %,“ dodává.
Největší změny průměrné cenyModel / Průměrná cena (Kč) / Meziroční změna1. BMW 3 / 406026 / 15,54%2. Mercedes-Benz Třídy E / 729689 / 10,97%3. Kia Ceed / 234624 / 8,82%4. BMW 5 / 667836 / 7,83%5. Volkswagen Tiguan / 435490 / 6,81%6. Renault Mégane / 204196 / 6,57%7. Ford Mondeo / 215326 / 5,13%8. Volkswagen Touran / 240728 / 4,46%9. Hyundai i30 / 284252 / 4,24%10. Škoda Superb / 435438 / 3,85%11. Volkswagen Passat / 307437 / 3,67%12. Audi A4 / 284151 / 3,46%13. Peugeot 308 / 222634 / 3,20%14. Škoda Octavia / 272974 / 2,83%15. Opel Astra / 183558 / 1,25%16. Volkswagen Golf / 220934 / 0,68%17. Škoda Kodiaq / 857085 / -0,28%18. Škoda Fabia / 162626 / -2,36%19. Ford Focus / 160959 / -4,42%20. Škoda Yeti / 233647 / -4,71%21. Audi A6 / 469277 / -5,98%22. Škoda Rapid / 250901 / -6,48%Škoda Scala / 447890 / *Škoda Karoq / 631626 / *Dacia Duster / 307723 / **Minulý rok nebyl v TOP25
Mezi pětadvaceti nejprodávanějšími modely nejvíce klesla průměrná cena u Škody Rapid (-6,48 %), Audi A6 (-5,98 %) a Škody Yeti (-4,71 %). Naopak cena rostla nejrychleji u BMW Řady 3 (+15,54 %), Mercedes-Benz Třídy E (+10,97 %) a Kia Ceed (+8,82 %).
V meziročním srovnání prvních kvartálů let 2020 a 2021 se cena celého odvětví znatelně zvýšila, při použití váženého průměru u pětadvaceti nejnabízenějších modelů vidíme nárůst z 280.686 Kč v roce 2020 na 298.525 Kč (+6,36 %) v roce 2021. Meziroční nájezd se navzdory rostoucím cenám zvyšovalMezi dvaceti pěti nejprodávanějšími modely rostl nejvíce průměrný počet najetých kilometrů u Škody Kodiaq (+47,59 %), jenž však patří k nejmladším zástupcům ve srovnání, u kterých z logiky věci bývá meziroční růst nájezdu dramatický. Největší pokles pak vidíme u Mercedes-Benz Třídy E (-3,09 %). „Vzhledem k nestandardní situaci na trhu v průběhu pandemie často rostlo stáří, nájezd i cena zároveň,“ poukazuje Marek Knieža. „Za normální situace přitom, zejména u nájezdu a cen, funguje nepřímá úměra.“ Mezi modely s rostoucím průměrným nájezdem i cenou můžeme vidět již zmíněný model Hyundai i30, ale třeba i Volkswagen Golf, Opel Astra či Renault Mégane. U posledního jmenovaného modelu cena poskočila dokonce o 6,57 %.
Největší změny průměrného nájezduModel / Průměrný nájezd (km) / Meziroční změna1. Škoda Kodiaq / 39105 / 47,59%2. Škoda Rapid / 66282 / 34,44%3. Škoda Yeti / 125578 / 12,79%4. Hyundai i30 / 68972 / 8,60%5. Audi A6 / 176805 / 7,29%6. Škoda Fabia / 104306 / 7,26%7. Ford Focus / 139859 / 6,18%8. Volkswagen Golf / 130971 / 4,30%9. Opel Astra / 121891 / 4,13%10. Renault Mégane / 104614 / 3,93%11. Volkswagen Tiguan / 108830 / 2,98%12. Peugeot 308 / 109322 / 2,94%13. Volkswagen Touran / 163620 / 2,87%14. Škoda Octavia / 132705 / 2,39%15. Audi A4 / 176780 / 2,29%16. Škoda Superb / 127139 / 2,20%17. BMW 3 / 158059 / 0,49%18. Kia Ceed / 85492 / 0,27%19. BMW 5 / 142044 / -0,21%20. Volkswagen Passat / 158147 / -0,31%21. Ford Mondeo / 159613 / -1,81%22. Mercedes-Benz Třídy E / 132229 / -3,09%Škoda Scala / 14553 / *Škoda Karoq / 21207 / *Dacia Duster / 48411 / **Minulý rok nebyl v TOP25
U deseti nejnabízenějších modelů klesl průměrný nájezd pouze u dvou zástupců, a to téměř zanedbatelně u Volkswagenu Passat (-0,31 %) a u Fordu Mondeo (-1,81 %). U většiny naopak nájezd rostl, například u Škody Octavia vidíme růst o 2,4 %, u Fordu Focus o 6,2 % u Škody Fabia o 7,3 %.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?