Ze zprávy TipCars.com je zřejmé, že se na nejvyšších pozicích nabízených ojetin stabilně drží modely Škoda Octavia a Škoda Fabia, na třetí příčce je nově doplňuje Volkswagen Passat. Průměrná cena u většiny nejnabízenějších modelů za poslední rok znatelně vzrostla, a to navzdory vyššímu průměrnému nájezdu i stáří vozidel.
Průměrná cena rostla nejvíce u modelů BMWTrh s ojetinami zaznamenal meziroční růst cen, největší nárůst se přitom týkal vozů BMW a Mercedes-Benz. Model BMW Řady 3 vzrostl z 351.419 Kč na 406.026 Kč (+15,54 %), přestože průměrný nájezd zůstal prakticky stejný (+0,49 %). Vozy BMW Řady 5 pak zdražily průměrně o 7,83 % z 619.358 Kč na 667.836 Kč, průměrný nájezd se přitom snížil jen nepatrně.
Počet nabízených modelů nejvíce poskočil u Škody Kodiaq Mezi deseti nejnabízenějšími modely došlo hned k několika změnám. Zatímco stálice Škoda Octavia a Škoda Fabia i tentokrát zůstávají na první dvou příčkách, například na třetí pozici se prodral Volkswagen Passat. Meziročně se u tohoto modelu objevilo o 3,1 % více nabídek. Velkého nárůstu nabízených kusů se dočkaly modely Hyundai i30 (+15,4 %) nebo Škoda Kodiaq (+19,2 %). V TOP10 jsme pak největší úbytek nabízených vozů viděli u modelu Škoda Rapid, kde průměrná nabídka klesla o 29 %. „Na základě našich dat je přes všechny změny vidět, že nejoblíbenější pětice zůstává stabilní – Octavia, Fabia, Passat, Superb a Golf,“ vysvětluje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Nově se v seznamu pětadvaceti nejnabízenějších modelů objevují Škoda Scala, Škoda Karoq a Dacia Duster.
Nejprodávanější modelyModel / Množství / Meziroční změna1. Škoda Octavia / 13867 / -0,9%2. Škoda Fabia / 8931 / -6,6%3. Volkswagen Passat / 4388 / 3,1%4. Škoda Superb / 4031 / -6,3%5. Volkswagen Golf / 3568 / -5,1%6. Ford Focus / 2562 / -5,9%7. Škoda Rapid / 2376 / -29,0%8. Hyundai i30 / 1922 / 15,4%9. Ford Mondeo / 1630 / -2,9%10. Volkswagen Touran / 1571 / 0,2%11. BMW 3 / 1538 / 0,5%12. Renault Mégane / 1319 / -2,5%13. Opel Astra / 1314 / 3,8%14. BMW 5 / 1304 / -10,4%15. Škoda Kodiaq / 1231 / 19,2%16. Kia Ceed / 1133 / 6,9%17. Škoda Yeti / 1100 / -7,9%18. Volkswagen Tiguan / 1088 / -1,3%19. Škoda Scala / 1065 / *20. Audi A4 / 1030 / -2,7%21. Škoda Karoq / 911 / *22. Audi A6 / 900 / -10,2%23. Peugeot 308 / 873 / -0,3%24. Dacia Duster / 853 / *25. Mercedes-Benz Třídy E / 849 / 6,3%*Minulý rok nebyl model v TOP25
Průměrná Octavia za 272.974 Kč, Mercedes-Benz třídy E za 729.689 KčU pětadvaceti nejnabízenějších modelů průměrná cena nejčastěji rostla. Velký nárůst cen jsme zaznamenali u modelů BMW, Mercedes-Benz a Kia. Naopak u modelů aut Škoda cena klesala, případně rostla jen mírně. „Největší pokles ceny u modelu Škoda Rapid můžeme přičíst faktu, že se meziročně zásadně zvýšil nájezd nabízených vozidel,“ vysvětluje Marek Knieža. Většinou navýšení průměrného nájezdu přímo odpovídá snížení ceny, ale vzhledem k nižšímu množství nabízených vozů to tentokrát často neplatilo. „Například u modelu Hyundai i30 se průměrný nájezd zvýšil o 8,6 %, přesto cena vystoupala z 272.695 Kč na 284.252 Kč, tedy o více než 4 %,“ dodává.
Největší změny průměrné cenyModel / Průměrná cena (Kč) / Meziroční změna1. BMW 3 / 406026 / 15,54%2. Mercedes-Benz Třídy E / 729689 / 10,97%3. Kia Ceed / 234624 / 8,82%4. BMW 5 / 667836 / 7,83%5. Volkswagen Tiguan / 435490 / 6,81%6. Renault Mégane / 204196 / 6,57%7. Ford Mondeo / 215326 / 5,13%8. Volkswagen Touran / 240728 / 4,46%9. Hyundai i30 / 284252 / 4,24%10. Škoda Superb / 435438 / 3,85%11. Volkswagen Passat / 307437 / 3,67%12. Audi A4 / 284151 / 3,46%13. Peugeot 308 / 222634 / 3,20%14. Škoda Octavia / 272974 / 2,83%15. Opel Astra / 183558 / 1,25%16. Volkswagen Golf / 220934 / 0,68%17. Škoda Kodiaq / 857085 / -0,28%18. Škoda Fabia / 162626 / -2,36%19. Ford Focus / 160959 / -4,42%20. Škoda Yeti / 233647 / -4,71%21. Audi A6 / 469277 / -5,98%22. Škoda Rapid / 250901 / -6,48%Škoda Scala / 447890 / *Škoda Karoq / 631626 / *Dacia Duster / 307723 / **Minulý rok nebyl v TOP25
Mezi pětadvaceti nejprodávanějšími modely nejvíce klesla průměrná cena u Škody Rapid (-6,48 %), Audi A6 (-5,98 %) a Škody Yeti (-4,71 %). Naopak cena rostla nejrychleji u BMW Řady 3 (+15,54 %), Mercedes-Benz Třídy E (+10,97 %) a Kia Ceed (+8,82 %).
V meziročním srovnání prvních kvartálů let 2020 a 2021 se cena celého odvětví znatelně zvýšila, při použití váženého průměru u pětadvaceti nejnabízenějších modelů vidíme nárůst z 280.686 Kč v roce 2020 na 298.525 Kč (+6,36 %) v roce 2021. Meziroční nájezd se navzdory rostoucím cenám zvyšovalMezi dvaceti pěti nejprodávanějšími modely rostl nejvíce průměrný počet najetých kilometrů u Škody Kodiaq (+47,59 %), jenž však patří k nejmladším zástupcům ve srovnání, u kterých z logiky věci bývá meziroční růst nájezdu dramatický. Největší pokles pak vidíme u Mercedes-Benz Třídy E (-3,09 %). „Vzhledem k nestandardní situaci na trhu v průběhu pandemie často rostlo stáří, nájezd i cena zároveň,“ poukazuje Marek Knieža. „Za normální situace přitom, zejména u nájezdu a cen, funguje nepřímá úměra.“ Mezi modely s rostoucím průměrným nájezdem i cenou můžeme vidět již zmíněný model Hyundai i30, ale třeba i Volkswagen Golf, Opel Astra či Renault Mégane. U posledního jmenovaného modelu cena poskočila dokonce o 6,57 %.
Největší změny průměrného nájezduModel / Průměrný nájezd (km) / Meziroční změna1. Škoda Kodiaq / 39105 / 47,59%2. Škoda Rapid / 66282 / 34,44%3. Škoda Yeti / 125578 / 12,79%4. Hyundai i30 / 68972 / 8,60%5. Audi A6 / 176805 / 7,29%6. Škoda Fabia / 104306 / 7,26%7. Ford Focus / 139859 / 6,18%8. Volkswagen Golf / 130971 / 4,30%9. Opel Astra / 121891 / 4,13%10. Renault Mégane / 104614 / 3,93%11. Volkswagen Tiguan / 108830 / 2,98%12. Peugeot 308 / 109322 / 2,94%13. Volkswagen Touran / 163620 / 2,87%14. Škoda Octavia / 132705 / 2,39%15. Audi A4 / 176780 / 2,29%16. Škoda Superb / 127139 / 2,20%17. BMW 3 / 158059 / 0,49%18. Kia Ceed / 85492 / 0,27%19. BMW 5 / 142044 / -0,21%20. Volkswagen Passat / 158147 / -0,31%21. Ford Mondeo / 159613 / -1,81%22. Mercedes-Benz Třídy E / 132229 / -3,09%Škoda Scala / 14553 / *Škoda Karoq / 21207 / *Dacia Duster / 48411 / **Minulý rok nebyl v TOP25
U deseti nejnabízenějších modelů klesl průměrný nájezd pouze u dvou zástupců, a to téměř zanedbatelně u Volkswagenu Passat (-0,31 %) a u Fordu Mondeo (-1,81 %). U většiny naopak nájezd rostl, například u Škody Octavia vidíme růst o 2,4 %, u Fordu Focus o 6,2 % u Škody Fabia o 7,3 %.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.