Ze zprávy TipCars.com je zřejmé, že se na nejvyšších pozicích nabízených ojetin stabilně drží modely Škoda Octavia a Škoda Fabia, na třetí příčce je nově doplňuje Volkswagen Passat. Průměrná cena u většiny nejnabízenějších modelů za poslední rok znatelně vzrostla, a to navzdory vyššímu průměrnému nájezdu i stáří vozidel.
Průměrná cena rostla nejvíce u modelů BMWTrh s ojetinami zaznamenal meziroční růst cen, největší nárůst se přitom týkal vozů BMW a Mercedes-Benz. Model BMW Řady 3 vzrostl z 351.419 Kč na 406.026 Kč (+15,54 %), přestože průměrný nájezd zůstal prakticky stejný (+0,49 %). Vozy BMW Řady 5 pak zdražily průměrně o 7,83 % z 619.358 Kč na 667.836 Kč, průměrný nájezd se přitom snížil jen nepatrně.
Počet nabízených modelů nejvíce poskočil u Škody Kodiaq Mezi deseti nejnabízenějšími modely došlo hned k několika změnám. Zatímco stálice Škoda Octavia a Škoda Fabia i tentokrát zůstávají na první dvou příčkách, například na třetí pozici se prodral Volkswagen Passat. Meziročně se u tohoto modelu objevilo o 3,1 % více nabídek. Velkého nárůstu nabízených kusů se dočkaly modely Hyundai i30 (+15,4 %) nebo Škoda Kodiaq (+19,2 %). V TOP10 jsme pak největší úbytek nabízených vozů viděli u modelu Škoda Rapid, kde průměrná nabídka klesla o 29 %. „Na základě našich dat je přes všechny změny vidět, že nejoblíbenější pětice zůstává stabilní – Octavia, Fabia, Passat, Superb a Golf,“ vysvětluje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Nově se v seznamu pětadvaceti nejnabízenějších modelů objevují Škoda Scala, Škoda Karoq a Dacia Duster.
Nejprodávanější modelyModel / Množství / Meziroční změna1. Škoda Octavia / 13867 / -0,9%2. Škoda Fabia / 8931 / -6,6%3. Volkswagen Passat / 4388 / 3,1%4. Škoda Superb / 4031 / -6,3%5. Volkswagen Golf / 3568 / -5,1%6. Ford Focus / 2562 / -5,9%7. Škoda Rapid / 2376 / -29,0%8. Hyundai i30 / 1922 / 15,4%9. Ford Mondeo / 1630 / -2,9%10. Volkswagen Touran / 1571 / 0,2%11. BMW 3 / 1538 / 0,5%12. Renault Mégane / 1319 / -2,5%13. Opel Astra / 1314 / 3,8%14. BMW 5 / 1304 / -10,4%15. Škoda Kodiaq / 1231 / 19,2%16. Kia Ceed / 1133 / 6,9%17. Škoda Yeti / 1100 / -7,9%18. Volkswagen Tiguan / 1088 / -1,3%19. Škoda Scala / 1065 / *20. Audi A4 / 1030 / -2,7%21. Škoda Karoq / 911 / *22. Audi A6 / 900 / -10,2%23. Peugeot 308 / 873 / -0,3%24. Dacia Duster / 853 / *25. Mercedes-Benz Třídy E / 849 / 6,3%*Minulý rok nebyl model v TOP25
Průměrná Octavia za 272.974 Kč, Mercedes-Benz třídy E za 729.689 KčU pětadvaceti nejnabízenějších modelů průměrná cena nejčastěji rostla. Velký nárůst cen jsme zaznamenali u modelů BMW, Mercedes-Benz a Kia. Naopak u modelů aut Škoda cena klesala, případně rostla jen mírně. „Největší pokles ceny u modelu Škoda Rapid můžeme přičíst faktu, že se meziročně zásadně zvýšil nájezd nabízených vozidel,“ vysvětluje Marek Knieža. Většinou navýšení průměrného nájezdu přímo odpovídá snížení ceny, ale vzhledem k nižšímu množství nabízených vozů to tentokrát často neplatilo. „Například u modelu Hyundai i30 se průměrný nájezd zvýšil o 8,6 %, přesto cena vystoupala z 272.695 Kč na 284.252 Kč, tedy o více než 4 %,“ dodává.
Největší změny průměrné cenyModel / Průměrná cena (Kč) / Meziroční změna1. BMW 3 / 406026 / 15,54%2. Mercedes-Benz Třídy E / 729689 / 10,97%3. Kia Ceed / 234624 / 8,82%4. BMW 5 / 667836 / 7,83%5. Volkswagen Tiguan / 435490 / 6,81%6. Renault Mégane / 204196 / 6,57%7. Ford Mondeo / 215326 / 5,13%8. Volkswagen Touran / 240728 / 4,46%9. Hyundai i30 / 284252 / 4,24%10. Škoda Superb / 435438 / 3,85%11. Volkswagen Passat / 307437 / 3,67%12. Audi A4 / 284151 / 3,46%13. Peugeot 308 / 222634 / 3,20%14. Škoda Octavia / 272974 / 2,83%15. Opel Astra / 183558 / 1,25%16. Volkswagen Golf / 220934 / 0,68%17. Škoda Kodiaq / 857085 / -0,28%18. Škoda Fabia / 162626 / -2,36%19. Ford Focus / 160959 / -4,42%20. Škoda Yeti / 233647 / -4,71%21. Audi A6 / 469277 / -5,98%22. Škoda Rapid / 250901 / -6,48%Škoda Scala / 447890 / *Škoda Karoq / 631626 / *Dacia Duster / 307723 / **Minulý rok nebyl v TOP25
Mezi pětadvaceti nejprodávanějšími modely nejvíce klesla průměrná cena u Škody Rapid (-6,48 %), Audi A6 (-5,98 %) a Škody Yeti (-4,71 %). Naopak cena rostla nejrychleji u BMW Řady 3 (+15,54 %), Mercedes-Benz Třídy E (+10,97 %) a Kia Ceed (+8,82 %).
V meziročním srovnání prvních kvartálů let 2020 a 2021 se cena celého odvětví znatelně zvýšila, při použití váženého průměru u pětadvaceti nejnabízenějších modelů vidíme nárůst z 280.686 Kč v roce 2020 na 298.525 Kč (+6,36 %) v roce 2021. Meziroční nájezd se navzdory rostoucím cenám zvyšovalMezi dvaceti pěti nejprodávanějšími modely rostl nejvíce průměrný počet najetých kilometrů u Škody Kodiaq (+47,59 %), jenž však patří k nejmladším zástupcům ve srovnání, u kterých z logiky věci bývá meziroční růst nájezdu dramatický. Největší pokles pak vidíme u Mercedes-Benz Třídy E (-3,09 %). „Vzhledem k nestandardní situaci na trhu v průběhu pandemie často rostlo stáří, nájezd i cena zároveň,“ poukazuje Marek Knieža. „Za normální situace přitom, zejména u nájezdu a cen, funguje nepřímá úměra.“ Mezi modely s rostoucím průměrným nájezdem i cenou můžeme vidět již zmíněný model Hyundai i30, ale třeba i Volkswagen Golf, Opel Astra či Renault Mégane. U posledního jmenovaného modelu cena poskočila dokonce o 6,57 %.
Největší změny průměrného nájezduModel / Průměrný nájezd (km) / Meziroční změna1. Škoda Kodiaq / 39105 / 47,59%2. Škoda Rapid / 66282 / 34,44%3. Škoda Yeti / 125578 / 12,79%4. Hyundai i30 / 68972 / 8,60%5. Audi A6 / 176805 / 7,29%6. Škoda Fabia / 104306 / 7,26%7. Ford Focus / 139859 / 6,18%8. Volkswagen Golf / 130971 / 4,30%9. Opel Astra / 121891 / 4,13%10. Renault Mégane / 104614 / 3,93%11. Volkswagen Tiguan / 108830 / 2,98%12. Peugeot 308 / 109322 / 2,94%13. Volkswagen Touran / 163620 / 2,87%14. Škoda Octavia / 132705 / 2,39%15. Audi A4 / 176780 / 2,29%16. Škoda Superb / 127139 / 2,20%17. BMW 3 / 158059 / 0,49%18. Kia Ceed / 85492 / 0,27%19. BMW 5 / 142044 / -0,21%20. Volkswagen Passat / 158147 / -0,31%21. Ford Mondeo / 159613 / -1,81%22. Mercedes-Benz Třídy E / 132229 / -3,09%Škoda Scala / 14553 / *Škoda Karoq / 21207 / *Dacia Duster / 48411 / **Minulý rok nebyl v TOP25
U deseti nejnabízenějších modelů klesl průměrný nájezd pouze u dvou zástupců, a to téměř zanedbatelně u Volkswagenu Passat (-0,31 %) a u Fordu Mondeo (-1,81 %). U většiny naopak nájezd rostl, například u Škody Octavia vidíme růst o 2,4 %, u Fordu Focus o 6,2 % u Škody Fabia o 7,3 %.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.